Polecane ćwiczenia
Home » Sport » Kettlebell » 8 błędów treningu Kettlebell – na te rzeczy musisz uważać!
Unikaj tych błędów podczas treningu Kettlebell

8 błędów treningu Kettlebell – na te rzeczy musisz uważać!

Kettle, choć na niektórych filmikach mogą wyglądać na zwykłe machanie kulą, wymagają sporo uwagi i skupienia się na technice. Nie tylko od osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z żeliwnymi kulami. Bo wbrew pozorom w Kettlebell wcale nie najważniejsza jest siła, jaką posiadasz zaczynając swoją przygodę z Kettlebell, lecz technika, z jaką traktujesz ciężar!

Ćwiczenia z ciężarami, nawet bardzo dużymi są w 100 % bezpieczne i przyniosą Ci masę dobrej zabawy, satysfakcji i pomogą w osiągnięciu pożądanych efektów. Musisz jednak pamiętać o dwóch rzeczach:

1) Jeżeli chcesz zacząć ćwiczyć KONIECZNIE ROZPOCZNIJ OD ZAJĘĆ Z INSTRUKTOREM. To on nauczy Cię poprawnej techniki i skoryguje błędy.

2) Pracuj tak, by unikać poniższych błędów:

1.Garbienie się podczas wykonywania ćwiczeń.

Brak prostych pleców. To zdecydowanie numer 1 wśród błędów popełnianych przez początkujących maniaków Kettlebell. Wbrew pozorom problem nie dotyczy wyłącznie momentu wykonywania swingu, ale również chwil podczas podnoszenia i odkładnia Kettla. Gdy o tym zapominasz, plecy wyginają się w charakterystyczny pałąk. To najszybsza droga by złapać kontuzję!

Pamiętaj; podczas treningu, kiedy masz Kettla w ręce, nie ważne jakie ćwiczenie wykonujesz, czy podnosisz go z ziemi, czy odkładasz – plecy mają być proste, wzrok skierowany przed siebie, a brzuch maksymalnie napięty!

2. „Przeprost” pleców

Wypchnięcie bioder w przód w szczytowym punkcie swingu. Wiele osób zapomina o tym i podczas „wystrzelenia” Kettla, biodra „uciekają” do przodu, przez co całe ciało wygina się w łuk. Jest to bardzo niepożądany efekt, który może być następstwem kilku zaniedbań.

Jeżeli masz z tym problem, rozważ dwa powody i możliwe rozwiązania. Po pierwsze, zwróć uwagę na pracę bioder. Prawdopodobnie nie jest wystarczająco dynamiczna, ciało „szuka” mięśni i ruchów „zastępczych”, które przejmą rolę bioder. Pracuj dynamiczniej i mocniej.

Powodem może być też ciężar – wybierz mniejszy odważnik, ale skoncentruj się na prawidłowej technice. W szczytowym punkcie swingu (kiedy kula jest w górze i wypychasz powietrze z płuc) ciało powinno być maksymalnie spięte i ustawione do podłogi pod kątem jak najbardziej zbliżonym do 90 stopni, od stóp aż po czubek głowy.

3. Wypychanie kolan w przód

Prawidłowa technika polega na odciągnięciu bioder w tył. Ugięcie kolan i przekroczenie linii palców u stóp powoduje wytracenie energii swingu – i też może doprowadzić do kontuzji.

Ideą pracy z odważnikiem Kettlebel jest praca biodrami, poprzez cofnięcie ich i dynamiczne wypchnięcie w przód. Zastępcze wypchnięcie kolan zmienia nam swing w przysiad, a nie o to chodzi.

4. Brak prostego nadgarstka

To też jeden z najczęstszych błędów przy technikach, szczególnie Clean, Press i Turkish Get Up. Nietrzymanie prostego nadgarstka przy Clean oraz w Rack Position może prowadzić do kontuzji, a przy długotrwałym zaniedbaniu może prowadzić nawet do zespołu cieśni nadgarstka (stan zapalny, obajwiający się bólem nadgarstka, nocnymi bólami, ograniczoną ruchomością stawu).

W prawidłowej pozycji nadgarstek jest prosty i jak najwięcej mięśni ręki styka się z ciałem. Jeżeli masz z tym problem na początku, ponownie sprawdź pracę swoich bioder – czy ich zadań nie przejmuje biceps.

Dodatkowo, za każdym razem w Rack Position wyprostuj palce dłoni. W prawidłowym chwycie, nie powinnaś mieć z tym problemu.

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

O autorze - Roman Piotrowski

Roman Piotrowski
Niczym Clark Kent- w ciągu dnia pracownik banku, wieczorem- prowadzi zajęcia z Izraelskiego Systemu Walki Wręcz Krav Maga oraz Kettlebell Hard Style. Dzielenie się swoimi pasjami z innymi ludźmi przynosi mu największą satysfakcję. Szczególnie, kiedy ludzie wychodzą z sali gimnastycznej zlani potem i uśmiechnięci. Miłośnik steków – tych dobrze wysmażonych. Wyznawca zasady- „train like a warrior – eat like a man- sleep like a baby”. Członek grupy instruktorskiej SAGOT Krav Maga, instruktor Kettlebell.

Sprawdź też

Zobacz jak wykonać Military Press

Military Press – czyli jak całym ciałem wycisnąć odważnik

Tym stwierdzeniem, niczym kijem w mrowisko, dokonam wprowadzenia do koronnego ćwiczenia treningu Kettlebell, dzięki któremu …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o