Home » Sport » Kettlebell » Military Press – czyli jak całym ciałem wycisnąć odważnik
Zobacz jak wykonać Military Press
MIlitary Press - krok po kroku

Military Press – czyli jak całym ciałem wycisnąć odważnik

Tym stwierdzeniem, niczym kijem w mrowisko, dokonam wprowadzenia do koronnego ćwiczenia treningu Kettlebell, dzięki któremu zbudujesz smukłe i silne ciało. Być może widząc Military Press przychodzi Ci na myśl wyłącznie praca barków i widok kolesi bez szyi. Nic bardziej błędnego! Dzięki odpowiedniej technice, metodzie treningowej oraz odpowiednio skonstruowanemu planowi treningowemu wyrzeźbisz wysportowaną i atrakcyjną sylwetkę. To ćwiczenie dla prawdziwych fighterek!

Pamiętaj (to bardzo ważne), że poniższy poradnik opracowałem dla osób, które znają podstawy i najważniejsze zasady treningu Kettlebell – jeżeli chcesz zacząć z ćwiczeniem od podstaw – koniecznie udaj się na trening (najlepiej kilka), by pod okiem doświadczonego instruktora wypracować odpowiednią technikę.

1. Czym jest Military Press?

Military Press jest ruchem, który wynosi odważnik nad głowę. Ruch rozpoczęty jest z Rack Position. Dochodzimy  do niego poprzez Clean’a. Rączka odważnika przecina dłoń na skos, nadgarstek jest prosty cały czas.

Rack Position umożliwi Ci pełne przejście do Military Press.
Rack Position to pozycja, z której będziesz unosić odważnik ku górze. Tutaj na zdjęciu z dwoma Kettlami.

2. Ruch odważnika

Ruch odważnika – z punku A do punktu B- tworzy linię prostą. Podczas wyciskania przedramię jest cały czas w pozycji pionowej – to najkrótsza droga odważnika w górę i najsilniejsze ułożenie naszego ciała.

3. Jak nauczyć się ruchu odważnika?

Zacznij od góry – wyobraź sobie, że wysoko nad głową nasz mocno napiętą linę. Chwyć ją i zacznij ściągać w dół, wyobrażając sobie, ze ta daje Ci cały czas opór, aż do Rack Position, a następnie puść, uważając na nos. Podczas „ściągania” liny, trzymaj cały czas pionowy układ przedramienia. To jest właśnie ruch odważnika w dół. Nie opuszczamy go, a ściągamy w dół.

4. Military Press – co dalej?

OK- zapytacie teraz jak odważnik ma się znaleźć na głową? Możesz się tego nauczyć za pomocą bardzo prostego ćwiczenia: podejdź do drzwi, nieważne jakich, otwórz je i stań we framudze. Podnieś ręce i spróbuj „wypchnąć” framugę w górę. A teraz zrób coś odwrotnego – stojąc w tym samym miejscu, spróbuj odepchnąć się od framugi, jakbyś miała się zapaść pod ziemię. Czujesz? Twoje ciało pracuje w inny sposób wypychając i odpychając się od czegoś i to właśnie w ten sposób odważnik ma znaleźć się w górze.

Najlepsze zajęcia Kettlebell
Zapisz się na zajęcia Sagot Kettlebell!

To klucz do sukcesu przy Military Press – to nie Ty wypychasz Kettla ku górze, lecz to Twoje ciało ma się od niego odepchnąć. Podczas wyciskania masz czuć napięcie tricepsu oraz mięśnia najszerszego pleców. Bardzo ważnym elementem jest zachowanie barków w dole – NIE unoś ich. Między Twoim uchem, a bicepsem powinna pozostać wolna przestrzeń.

5. Czas na pierwszego Pressa!

Super- idziemy dalej! Jesteś już przygotowana do pierwszego Military Pressa. Ustaw odważnik na ziemi i wykonaj Cleana. Zanim wyciśniesz odważnik w górę, weź głęboki wdech – potrzebujesz „paliwa” do pracy.

„Przypnij” całe ciało – brzuch napięty, nogi zblokowane w kolanach, pośladki spięte, całe ciało musi być jak skała. Dłoń drugiej (wolnej) ręki zaciśnij dodatkowo w pięść – wzmocnisz tym samym ruch odważnika w górę.

Military press - krok pierwszy, zepnij ciało, wyjdź z Rack Position.
MIlitary Press wypychasz z Rack Position. Maksymalnie zepnij ciało, weź głęboki oddech.

Dodatkowo podkurcz jednocześnie palce u stóp, jakbyś chciała chwycić nimi dywan ;). Kiedy Twoje ciało jest tak przypięte, jesteś w stanie wycisnąć większy ciężar, niż mogłaś sądzić.

Dzięki ręce zaciśniętej w pięść - będziesz miał dużo więcej siły.
Podczas wypychania pamiętaj, by zacisnąć rękę w pięść.

Zarzuć odważnik i NIE CZEKAJĄC od razu wyciśnij go nad głowę. W ten sposób nie zużywasz siły na trzymanie go w Rack Positon i całą energię poświęcasz na Pressa.

Pamiętaj, by wypchnąć Kettla jak naszybciej ku górze!
Odważnik podnosisz jednym, płynnym ruchem – pamiętaj o wydechu! Im dłużej czekasz w Rack Position – tym bardziej męczy się Twoje ciało.

6. O czym jeszcze musisz pamiętać?

Na koniec kilka szczegółów dotyczących Military Press. Zrób doświadczenie- wyciśnij odważnik nie zaciskając drugiej dłoni w pieść. Następnie weź w prawą dłoń odważnik, a w lewą dłoń małą butelkę 0,5 l. z wodą. Wejdź do Clean’a i ściskając z całej siły butelkę, wyciśnij odważnik. Ogromna różnica, prawda? Zaciskając pięść i spinając ciało MASZ DUŻO WIĘCEJ SIŁY – a co za tym idzie, osiągniesz super efekty!

Kolejny element – oddychanie. Zarówno podczas wyciskania, jak i podczas ściągania odważnika, wydychamy powietrze, stosując oddech siły.

Przygotuj się…

Działaj.

Daj znać w komentarzu jak Ci poszło!

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

O autorze - Roman Piotrowski

Roman Piotrowski
Niczym Clark Kent- w ciągu dnia pracownik banku, wieczorem- prowadzi zajęcia z Izraelskiego Systemu Walki Wręcz Krav Maga oraz Kettlebell Hard Style. Dzielenie się swoimi pasjami z innymi ludźmi przynosi mu największą satysfakcję. Szczególnie, kiedy ludzie wychodzą z sali gimnastycznej zlani potem i uśmiechnięci. Miłośnik steków – tych dobrze wysmażonych. Wyznawca zasady- „train like a warrior – eat like a man- sleep like a baby”. Członek grupy instruktorskiej SAGOT Krav Maga, instruktor Kettlebell.

Sprawdź też

Swing jest podstawowy ćwiczeniem w treningu Kettlebell

ABC Kettlebell Swing – o czym musisz wiedzieć?

Swing to podstawowe ćwiczenie treningu Kettlebell – jest jego elementem wyjściowym. To doskonałe narzędzie do …

2 komentarze

  1. Jakie są przeciwwskazania odnośnie pracy z Kettlebell?
    Czy każdy może podjąć taki trening?

    • Roman Piotrowski

      Cześć,
      tak naprawdę, zaczynając uprawiać jakąkolwiek dyscyplinę sportową – Kettlebell, sztuki walki, bieganie, pływanie, należy skonsultować się z lekarzem, który dokładnie określi stan zdrowia i poinformuje o ewentualnych przeciwwskazaniach – zwłaszcza, jeżeli cierpisz na jakieś choroby. Wszystko zależy od rodzaju ewentualnej dolegliwości. Lekarze np. w Stanach Zjednoczonych, polecają treningi, a wręcz „przepisują” je pacjentom z problemami z odcinkiem lędźwiowym, w celu wzmocnienia mięśni pleców. Pozdrawiam i jakbyś miał (miała?) jeszcze jakieś pytania – pisz śmiało!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Nie przegap nowych artykułów na Stopnadwadze.pl i kliknij "Lubię To"!
Polub Stopnadwadze.pl na Facebooku