Polecane ćwiczenia
Home » Sport » Porady » 5 najczęstszych błędów podczas rozgrzewki
Nigdy nie traktuj rozgrzewki po macoszemu!
Solidna rozgrzewka to podstawa dobrego treningu!

5 najczęstszych błędów podczas rozgrzewki

Solidna i kompleksowa rozgrzewka poprzedzająca każdy trening sprawi, że Twoje ciało łatwiej podoła wyzwaniom, szybciej osiągniesz oczekiwane rezultaty i znacznie zmniejszysz ryzyko kontuzji. Warto jednak wiedzieć czego musisz unikać, tak by rozgrzewka była jak najbardziej efektywna! O najczęściej popełnianych błędach w trakcie rozgrzewki opowiada Marta Zatorska, ekspertka Stopnadwadze.pl.

1. Zbyt intensywna rozgrzewka

Pamiętaj, że rozgrzewka powinna przygotować Twoje ciało do wysiłku. Musi go „poinformować”, że mięśnie będą potrzebować większej ilości tlenu oraz energii. Idealna rozgrzewka, to taka, która odpowiednie rozgrzeje mięśnie, dostarczy komórką większą ilość tlenu, nada elastyczność ścięgnom oraz dogrzeje stawy.

Jeżeli Twoja rozgrzewka niczym nie różni się od właściwego treningu i polega na intensywnym biegu przez 20 minut, przeplatanego sprintem, połączonym z zabójczą serią przysiadów, pompek i brzuszków, czujesz się po niej tak, jakby przejechał po Tobie walec, a serce łomocze jakby chciało wyrwać się wolność rozrywając żebra, oznacza to, że Twoja rozgrzewka jest za ostra.

Nie oznacza to, że nie powinnaś się podczas niej spocić – ale musisz czuć, że jesteś w stanie podołać 45 minutom najbliższego treningu.

2. Rozgrzewka „po łepkach”

Ten błąd polega na tym, że często ćwiczymy tylko tak, by uspokoić i uciszyć sumienie.

10 przysiadów, 10 pompek, kilka skłonów, lekki trucht do przeciwległej ściany i.. jesteśmy gotowe do wysiłku. Możemy skakać i harcować przez pełną godzinę.

Solidna rozgrzewka przed treningiem powinna trwać od 10-15 minut, i bardzo dobrze gdy zawiera pełną gamę różnych ćwiczeń: elementy cardio przyspieszające puls, kilka ćwiczeń stretchingowych oraz zestaw ćwiczeń na stawy.

3. Brak rozgrzewki

Dobra rozgrzewka odpowiednio przygotuje Twoje ciało do ćwiczeń
Bez względu czy trenujesz w domu czy na siłowni rozgrzewka powinna być stałym elementem Twojego treningu!

To oczywiście najczęściej popełniany rozgrzewkowy grzech. Czym grozi?

Oprócz bardzo poważnych kontuzji takich jak naderwanie lub nawet zerwanie ścięgien, ryzykujesz obniżoną wytrzymałością podczas całego treningu – a co za tym idzie, pożądane efekty osiągniesz dużo, dużo później. Organizm nie przygotowany do wysiłku staje się mniej wydajny – przez co masz mniej siły na trening.

Szybciej jesteś zmęczona, popełniasz więcej błędów, nie koncentrujesz się na technice. A to zwiększa ryzyko uszkodzenia ciała i zmniejsza Twoją efektywność.

Odpokutujesz to również następnego dnia bardzo bolesnymi zakwasami, które naprawdę dadzą Ci w kość.

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

O autorze - admin

Sprawdź też

Na rynku jest wiele rodzaju kulek gejszy. Wybierz odpowiedni zależny od potrzeb.

Jakie kulki gejszy kupić, by były bezpieczne dla naszego zdrowia i efektywne?

Kulki gejszy to praktyczny kobiecy gadżet, po który sięga coraz więcej kobiet. To bardzo dobrze, …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o