Polecane ćwiczenia
Home » Odżywianie » Przepisy » Ciasta, naleśniki, desery » 5 pomysłów na zdrowe przekąski
Zestaw pomysłów na zdrowe przekąski.
Te pomysły na zdrowe przekąski z całą pewnością przypadną Ci do gustu.

5 pomysłów na zdrowe przekąski

Nasza codzienna dieta powinna być urozmaicona  i zdrowa, powinniśmy dbać o to, aby znalazły się w niej produkty o jak największej gęstości odżywczej. Nie ma w niej zatem miejsca na żywność wysokoprzetworzoną, a co za tym idzie, na przekąski w postaci chipsów, paluszków czy słodyczy.

Czym w takim razie zastąpić niezdrowe przekąski? Opcji jest kilka, począwszy od tych niskokalorycznych, skończywszy na wysokokalorycznych, jednak o bardzo dużej gęstości odżywczej.

Przekąski możesz zabierać wszędzie: do pracy, do szkoły – pomogą Ci zwalczyć napady głodu i uniknąć chęci sięgnięcia po niezdrowe jedzenie, w momencie gdy poczujesz napad głodu.

1. Warzywa – podstawowa zdrowa przekąska

Po pierwsze,  warzywa. To świetna, niesamowicie zdrowa przekąska. Ale żeby nie było nudno przygotuj sobie do nich dip jogurtowy.

Warzywa należy pokroić w grube paski, tak aby było wygodnie zanurzać je w sosie. Masz pełną dowolność w wyborze warzyw, mogą to być: marchew, biała rzodkiew, papryka, seler naciowy, ogórek zielony, blanszowany brokuł, kalafior, a nawet fasolka szparagowa.

Warzywa powinny być podstawą Twoich przekąsek.
Do warzyw możesz dodać zdrowy dip jogurtowy – dzięki temu przekąska będzie dużo smaczniejsza.

Dip jogurtowy najlepiej przygotować na jogurcie mającym 1-2% tłuszczu (unikaj jogurtu light – , ponieważ tłuszcz jest nośnikiem witamin w nich rozpuszczalnych. Jeśli chodzi o warzywa to mowa przede wszystkim o beta karotenie występującym w pomarańczowych warzywach, którego wchłanianie spotęguje właśnie obecność tłuszczu.

Dip jogurtowy wykonaj z dodatkiem swoich ulubionych przypraw, może to być czosnek, papryka suszona słodka lub ostra, bazylia, oregano lub mieszanka tych ziół, koperek, pietruszka zielona, curry…

Otrzymujemy przekąskę bardzo, bardzo niskokaloryczną, bogatą w witaminy i minerały oraz błonnik, a przede wszystkim smaczną!

Pamiętajmy jeszcze aby czytać skład jogurtu, powinno pojawić się tam jedynie mleko i żywe kultury bakterii, bez mleka w proszku, skrobi czy żelatyny.

2. Owoce – idealne jako sałatka lub koreczki

Kolejna zdrowa przekąska to sałatka owocowa. To opcje trochę bardziej kaloryczne, lecz nadal zdrowe. Sałatka owocowa powinna składać się z owoców o różnej intensywności smaku, będzie wtedy najsmaczniejsza.

Do jej wykonania mogą posłużyć dosłownie wszystkie owoce, mieszaj kwaśne ze słodkimi, np. kiwi z bananem, grejpfruta z mango, pomarańcze z jabłkami itd.

Owoce różnią się pod względem zawartości witamin, ale jedno jest pewne – każdy z nich wpływa korzystnie na zdrowie, na przykład banany są źródłem potasu wpływającego na prawidłowy poziom ciśnienia tętniczego, cytrusy to bogactwo witaminy C, która jest przeciwutleniaczem i działa wspomagająco na układ odpornościowy, jagody i borówki to najlepsze źródło przeciwutleniaczy wśród owoców, mają zatem działanie przeciwzapalne, przeciwnowotworowe, spowalniają starzenie się mózgu, świeży ananas zawiera bromelinę, która ułatwia trawienie, ma działanie przeciwzapalne.

Nasz serwis świadczy usługi dietetycznej poradni online .
Umów się na wizytę w naszej dietetycznej poradni online – KLIKNIJ!

O każdym z owoców można powiedzieć coś dobrego, ich wspólną cechą jest zawartość pektyn, czyli błonnika rozpuszczalnego, który daje uczucie sytości, reguluje perystaltykę, jest pożywką dla mikroflory jelitowej, ma również zdolność pochłaniania związków toksycznych w jelitach.

Aby sałatka owocowa stała się pełnowartościową przekąską można dodać do niej jogurt naturalny i orzechy, uzupełnimy w ten sposób przekąskę o białko i dobre tłuszcze.

Podstawą każdego pomysłu na zestaw przekąsek są owoce.
Owoce możesz jeść w postaci sałatek lub koreczków. Przygotuj kilka przygotowanych kawałków, np. kiedy pracujesz przy komputerze.

Uwaga! Przygotowując sałatkę owocową (lecz również warzywną) skrop owoce sokiem z cytryny, zahamuje to działanie enzymów powodujące ciemnienie owoców.

Owoce możesz również spożywać w formie koreczków – nabić na wykałaczki swoje ulubione gatunki i konsumować w całości 😉

Koktajl owocowy to również świetna forma zdrowej przekąski. Wykonany na kefirze czy maślance uzupełni dietę nie tylko w białko, lecz również w korzystne bakterie fermentacji mlekowej. Aby nie słodzić koktajlu użyj dojrzałego banana lub naturalnego słodzika – stewii lub ksylitolu.

Ten artykuł zawiera drugą stronę, kliknij i czytaj dalej>>>

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Przepis na lody z pełnym witamin musem brzoskwiniowym to rewelacyjne i smaczne uzupełnienie witamin.

Źródło szczęścia i zdrowia – przepis na zdrowy waniliowy pucharek lodowy z musem brzoskwiniowym

Nie wszyscy mogą jeść tradycyjne lody przygotowane na bazie śmietany i jajek. Waniliowe lody na …

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
stopnadwadze.plteresa. Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
teresa.
Gość
teresa.

super prosze o wiecej takich przepisow

stopnadwadze.pl
Editor

Przekażemy prośbę naszej ekspert, która przygotowała ten ten tekst i postaramy się przygotować przepisy na kolejne przekąski 🙂