10 dzień wyzwania deski - elastyczność i wzmacnianie mięśni
Siła z ćwiczenia deski i elastyczność dzięki ćwiczeniom z jogi.

Wyzwanie deska (plank)10 dni | Dzień 5 – Elastyczność

Dzisiaj piąty dzień treningu z Wyzwaniem Deski 10 dni. Dzisiaj dodamy trochę pozycji z jogi do naszego wyzwania.  Dzięki nim poza wzmocnieniem mięśni, zadbamy również o ich prawidłowe rozciągnięcie. Obejrzyj dokładnie film i zaczynamy trening.

Dzisiejszy zestaw może być dobrą inspiracją, jeżeli szukasz spokojnych ćwiczeń rozciągających na wieczór lub prostego zestawu, który pomoże Ci rozciągnąć mięśnie po treningu.

Wyzwanie Deski 10 dni? Co to takiego i dlaczego warto?

Wyzwanie planku to sekwencja 10 prostych treningów opartych o koncepcję treningu w 5 minut do wykonania codziennie w zaciszu domowym. Nie potrzebujesz do niego specjalistycznego sprzętu. Jest przygotowane na dwóch poziomach trudności – tak, żeby mogły w nim trenować osoby początkujące (nawet bardzo początkujące) i średnio zaawanasowane.

Jest idealne by zacząć regularnie ćwiczyć, zmobilizować się do regularnych i powtarzalnych treningów. 

Sekwencje są przygotowane w sposób kompleksowy – pomagają wzmocnić ciało (zwłaszcza brzuch, plecy i nogi), poprawić jego elastyczność, wyrzeźbić mięśnie, poprawić prawidłowość sylwetki.

Zapisz się i bądź na bieżąco z wyzwaniem i zbuduj sprawne i zdrowe ciało – zapisz się tutaj:

Zapisz się teraz do WYZWANIA

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat całego wyzwania i koncepcji treningu w 5 minut?

Tu znajdziesz wszystkie potrzebne informacje o Wyzwaniu Deski 10 dni.

Jak będzie wyglądał trening:

W piątym dniu dodajemy do klasycznej deski dwa ćwiczenia zaczerpnięte z jogi: psa z głową w górze oraz psa z głową w dole. Podobnie jak w dniu czwartym postaraj się aby przejścia miedzy pozycjami były jak najbardziej płynne.

  • Trening zawiera 10 powtórzeń
  • Ćwiczenie można wykonać w wariancie uproszczonym lub utrudnionym (pamięta, że liczy się technika, dlatego wybierz wariant, w którym czujesz się lepiej)
  • Trening możesz wykonać w swoim tempie. Wykonaj tyle serii ile potrafisz. Pamiętaj że 4 serie prawidłowe są lepsze niż 10 byle jak
  • Trening jest krótki dlatego zachęcam do wykonania kilku serii w ciągu dnia – nie muszą być jedna po drugiej, mogą być o dowolnych porach dniach
  • W trakcie treningu pamiętaj o prawidłowym ustawieniu kręgosłupa dzięki spiętym mięśniom brzucha
  • Zwróć uwagę na ułożenie stóp w każdej pozycji po kolei
  • Zanim zaczniesz ćwiczyć – na spokojnie obejrzyj film, by zapoznać się z każdą sekwencją
  • Jak obejrzysz i zapoznasz się z całym treningiem – przystępujemy do ćwiczeń!

Wyzwanie deski dzień 5 – Elastyczność – film:

Opis treningu:

Dzisiejszy trening to 10 powtórzeń gdzie przy każdym przejdziemy przez 4 pozycje. Koniecznie obejrzyj instrukcję którą przygotowałem zanim zaczniesz ćwiczyć.

Przejście z pozycji deski na przedramionach do pozycji psa z głową w dół a następnie psa z głową w górę

  • W wariancie ułatwionym kolana pozostają na ziemi w trakcie pozycji deski oraz psa z głową w górze
  • W wariancie utrudnionym kolana nie dotykają podłogi w żadnej pozycji
  • Zwróć uwagę by w pozycji psa z głową w dole całe stopy dotykały ziemie a przy pozycji psa z głową w górze aby stopy były obciągnięte

Chcesz dołączyć do Wyzwania Deski 10 dni? 

Jeżeli nie chcesz aby cokolwiek Cię ominęło koniecznie zapisz się na dedykowany newsletter. Będziemy Cię w nim informowali o kolejnych dniach wyzwania – codziennie na swoją skrzynkę pocztową otrzymasz treningi wraz z opisem.

Dodatkowo zapisując się na Wyzwanie Deski otrzymasz na e-mail pakiet materiałów dodatkowych.

Dołącz do WYZWANIA

Potrzebujesz więcej informacji? Sprawdź szczegóły Wyzwania Deski 10 dni.

3. Zajrzyj na kanał na YouTube

Filmy z Wyzwania są ogólnodostępne na naszym kanale na YouTube. Znajdziesz też tam inne, ciekawe treningi. Koniecznie sprawdź nasz profil YouTube i nie zapomnij go zasubskrybować, aby być na bieżąco.

Jeżeli masz pytania, potrzebujesz dodatkowego objaśnienia lub któreś ćwiczenie sprawia Ci ogromną trudność – napisz w komentarzu a ja chętnie pomogę. Napisz jak Ci się ćwiczyło, co Ci się podobało. Poleć to wyzwanie innym 🙂

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]

Przeczytaj też:

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź również

Trening równowagi w 5 minut z ćwiczeniem deska.

Trening całego ciała i praca nad równowagą | Trening w 5 minut

Kolejny darmowy trening w naszym panelu! Treningi 5-minutowe to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich. którzy chcą …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments