Polecane ćwiczenia
Home » Sport » Tae-bo » Marta Zatorska: „Dzięki Tae-Bo masz tyle energii, że możesz przenosić góry”
Co musisz wiedzieć o Tae-Bo?
Marta Zatorska - instruktorka Tae-Bo, ekspertka stopnadwadze.pl

Marta Zatorska: „Dzięki Tae-Bo masz tyle energii, że możesz przenosić góry”

Czym jest Tae-Bo? Jak wyglądają treningi? Na co wpływają ćwiczenia? Dlaczego Tae-Bo jest treningiem kompletnym? Na te i inne pytania odpowiada Marta Zatorska – instruktorka Tae-Bo, ekspertka Stopnadwadze.pl.

Stopnadwadze.pl: Co to jest Tae-Bo ? Skąd się wzięło? Czy ta dyscyplina jest popularna w Polsce?

Marta Zatorska: Tae-Bo to rodzaj ćwiczeń łączących aerobik z elementami sztuk walki takimi jak karate, aikido, kickboxing czy też boks. Zostało zapoczątkowane w latach 70 ubiegłego wieku przez Amerykanina Billego Blanksa praktykującego taekwondo, ale dopiero w latach 90 stało się bardzo popularne.

Zajęcia Tae-Bo są prowadzone na całym świecie. W Polsce Tae-Bo powoli zdobywa coraz większą popularność.

Dlaczego warto wybrać Tae-Bo? Czym te ćwiczenia różnią się od innych treningów fitness, pilatesu?

Trudno wskazać konkretne różnice między Tae-Bo, a treningami fitness czy pilates. Wszystkie formy ćwiczeń są wykonywane po to, by wyrzeźbić sylwetkę, rozciągnąć mięśnie i ogólnie poprawić kondycję.

W ćwiczeniach Tae-Bo najlepsze jest to iż oprócz tych wszystkich walorów, doskonale można rozładować negatywną energię i poprawić samopoczucie oraz poprawić swoją motorykę i koordynację. Ten trening jest zdecydowanie szybszy i dynamiczniejszy – idealny dla osób, które chcą się porządnie zmęczyć.

Dla kogo trening jest odpowiedni? Jaką kondycję trzeba mieć? Ile lat trzeba mieć by zacząć trenować?

Uważam, że treningi Tae-bo może wykonywać każdy, kto uprawia chociażby najmniejszą formę ruchu aczkolwiek niekoniecznie. Wszystko zależy od kondycji i chęci ćwiczącego.

Jak wyglądają przykładowe zajęcia? Ile trwają?

Trening Tae-Bo rozpoczyna się od ćwiczeń oddechowych i lekkich ćwiczeń rozciągających. Trwa to od 2 do 5 min.

Następnie rozpoczyna się część główna trwająca od 25 do 40 min. Polega na wykonywaniu intensywnych wymachów, wykopów i ciosów.

Trening kończymy tzw. wyciszeniem organizmu czyli zmniejszeniem tempa i ćwiczeń wzmacniających, oraz ogólnym rozciągnięciu ciała, by zapobiec kontuzjom czy bólom mięśni

Czy jest ryzyko uszkodzenia twarzy, przyozdobienia się w sińce, skoro jest to oparte na boksie?

W Tae-Bo nie ma możliwości uszkodzenia twarzy, ponieważ wszystkie wykonywane ruchy są markowane. Jak to się mówi: „bijemy i kopiemy powietrze”. Nie ma więc obawy, że wyjdziemy z treningu z sińcami na twarzy.

Czy są zajęcia dedykowane konkretnym celom: spalanie tłuszczu z okolicy brzucha, wyrzeźbienie sylwetki?

Tae-bo to kompletny trening
Żeby ćwiczyć Tae-Bo nie potrzebujesz specjalnego stroju. Wystarczy dres i buty sportowe.
Można powiedzieć, że pod tym względem trening Tae-Bo jest treningiem kompletnym. Przy ćwiczeniach Tae-Bo organizm nastawiony jest na duży wysiłek. Ćwiczenia wykonywane są z dużą intensywnością,co znakomicie wyszczupla i ujędrnia sylwetkę.

Doskonale można wyrzeźbić mięśnie całego ciała, wzmocnić je, poprawić nie tylko koordynację ruchową, ale również samopoczucie.

Ponadto Tae-Bo to idealny trening, jeżeli szukasz ćwiczeń, które wzmocnią Twoją wytrzymałość i poprawią kondycję.

Treningi zwykle są szybkie, dynamiczne, pełne energii. Poza wymienionymi wyżej zaletami rozwijają koordynację ruchową i refleks. Czasem też to niezłe wyzwanie, by zapamiętać całą sekwencję kroków i ruchów.

Za to satysfakcja, gdy uda nam się wszystko wykonać bez błędu, jest ogromna.

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

O autorze - admin

Sprawdź też

Ćwiczenia dla początkujących na spalanie tłuszczu.

Szalony trening Tae-Bo na krzesłach na spalanie tłuszczu dla początkujących

Tae-Bo to doskonale znany na całym świecie system treningowy, który efektywnie spala tkankę tłuszczową. Oparty …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o