Home » Odżywianie » Diety » Tabletki na odchudzanie – Jak stosować ?
Tabletki odchudzające - jak wybrać, co warto wiedzieć?
Jak wybrać najlepsze tabletki na odchudzanie?

Tabletki na odchudzanie – Jak stosować ?

Tabletki na odchudzanie niezmiennie cieszą się ogromną popularnością, zwłaszcza wiosną i latem, gdy częściej eksponujemy ciało. Skąd masz wiedzieć, czy dany preparat działa? Czy jest bezpieczny? I wreszcie jak go zażywać?

Sprawdź diety i poradniki odchudzania:

  • Dieta 1200/1600 kalorii

    Dieta redukcyjna

    Specjalna dieta odchudzająca dla kobiet, która szybko pomoże Ci pozbyć się zbędnych kilogramów i zredukować tkankę tłuszczową.

    SPRAWDŹ

  • Dieta Schudnij sama

    Dieta odchudzająca

    Idealna dieta dla kobiet, które chcą skutecznie schudnąć oraz utrzymać super formę bez efektu jo-jo.

    SPRAWDŹ

  • Poradnik odchudzania

    Schudnij zdrowo

    Ponad 120 stron, zadań, infografik, kalkulatorów i tabelek dotyczących odchudzania. Konkretne, sprawdzone i fachowe porady.

    SPRAWDŹ

  • Pyszne desery

    FitDesery bez cukru

    Coś dla amatorów łakoci – ponad 100 zdrowych przepisów na ciasta, desery, batony, muffiny bez dodatku cukru.

    SPRAWDŹ

Czy tabletki na odchudzanie są dla mnie?

Nie licz na to, że nic nie zmieniając w swoim trybie życia, zaczniesz zażywać tabletki odchudzające i zrzucisz zbędne kilogramy. To niestety tak nie działa.

Odchudzanie jak pieczenie ciasta?

Wyobraź sobie, że chcesz upiec ciasto, musisz:

1. w odpowiednich proporcjach dodać wszystkie potrzebne składniki

2. wyrobić ciasto

3. jeśli jest drożdżowe to musi dodatkowo wyrosnąć

4. i wreszcie musisz wstawić je do piekarnika

Dopiero wówczas, gdy wszystkie te elementy zagrają możesz cieszyć się pysznym ciastem. Zatem nawet jeśli masz najlepszej jakości mąkę to nie oznacza, że masz już ciasto.

Dokładnie tak samo jest z tabletkami odchudzającymi.

Nawet jeśli je zażywasz nie oznacza to, że schudniesz – musisz jeszcze dołożyć jeszcze kilka elementów.

A doskonały przepis na smukłe ciało to: 

  • odpowiednio dobrane tabletki na odchudzanie
  • dobrze dobrana dieta
  • ruch

Wybierz odpowiednie tabletki

Po pierwsze patrz na skład. Tabletki na odchudzanie powinny zawierać w 100% naturalne składniki i powinny odpowiadać na Twoje potrzeby:

  1. Jeśli potrzebujesz pochłaniaczy tłuszczu, twoje tabletki na odchudzanie powinny zawierać L-karnitynę
  2. Zależy Ci na zmniejszeniu łaknienia? Wybierz taki preparat, w którego składzie jest błonnik. Pamiętaj tylko, że przyjmując duże ilości błonnika musisz przyjmować dużo płynów.
  3. Chciałabyś przyspieszyć przemianę materii? Jeśli tak wybierz preparaty zawierające wyciąg z grejpfruta, mango afrykańskiego, ekstrakt z fasoli, zielonej herbaty, chili.

Warto wiedzieć: Dobre tabletki na odchudzanie powinny działać kompleksowo, zatem najlepszym rozwiązaniem będzie wybór takiego preparatu, który prócz aktywnych składników działających na redukcję tkanki tłuszczowej będzie również zawierał składniki wspomagające witalność i dobrą kondycję organizmu.

Najlepszy skład tabletek na odchudzanie

Preparaty od sprawdzonych i rekomendowanych producentów zawierają synergicznie działające składniki, bez szkodliwych substancji i niepotrzebnych wypełniaczy. W składzie tabletek odchudzających szukaj takich składników jak:

  • witamina C, która wspomaga odporność organizmu i ma udowodnione działanie przeciwutleniające, zwalczające wolne rodniki odpowiedzialne za proces starzenia się organizmu
  • witamina E, która jest silnym przeciwutleniaczem i chroni przed szybkim starzeniem się komórek oraz stresem antyoksydacyjnym
  • witamina K, niezastąpiona w profilaktyce osteoporozy, co jest szczególnie ważne w przypadku kobiet dbających o linię
  • witaminy z grupy B, które prócz wielu innych funkcji uczestniczą w prawidłowym procesie metabolizmu węglowodanów, co sprzyja odchudzaniu
  • prowitamina A, lepiej znana pod nazwą beta-karoten wspomaga dobrą kondycję skóry i opóźnia proces jej starzenia się
  • potas, czuwa nad prawidłową pracą mięśni oraz układu nerwowego i wspomaga koncentrację
  • aminokwasy, pomagają w prawidłowym przyswajaniu białek i tym samym wspomagają budowę oraz pracę mięśni
  • kwasy omega-3 wspomagają redukcję tkanki tłuszczowej i chronią naczynia krwionośne

Dodaj dobrą dietę

Warto wiedzieć: Żadne tabletki na odchudzanie nie będą działały, jeśli nie zmniejszysz ilości przyjmowanych kalorii.

W przypadku odchudzania bilans energetyczny powinien być ujemy, czyli przyjmujesz mniej kalorii niż możesz spalić. Tak to działa, dlatego jeśli zastanawiasz się czy zjeść czekoladę lub ciastko pomyśl najpierw (lub przeczytaj na opakowaniu) ile kalorii przyjmiesz razem z tymi pysznościami i czy będziesz w stanie je spalić.

Znienawidzone jo-jo

Nie możesz także przesadzić w drugą stronę, a mianowicie nie możesz drastycznie ograniczyć jedzenia, ponieważ rozregulujesz swój metabolizm. Owszem efekty przyjdą bardzo szybko ale niestety niemal natychmiast po tym jak postanowisz skończyć „dietę” dopadnie Cię efekt jo-jo.

Zaczniesz bardzo szybko przybierać na wadze, ponieważ wygłodzony organizm będzie chciał szybko nadrobić straty i zrobić zapasy na ewentualne kolejne czasy głodówki.

Nie będziesz w stanie się oprzeć, żadnym pysznościom. Dlatego podczas odchudzania pamiętaj najważniejszy jest zdrowy rozsądek i wytrwałość.

Warto wiedzieć: Bezpieczne odchudzanie to 0,5-1 kg/tydzień, czyli 2-4 kg w miesiącu. 

Dieta

Bardzo dobrym pomysłem jest ułożenie diety na okres zrzucania zbędnych kilogramów aby zaspokajała Twoje dziennie zapotrzebowanie kaloryczne, sprawiała, że nie będziesz chodziła głodna i zapewni Ci prawidłowy bilans wszystkich składników odżywczych: białek, tłuszczy, węglowodanów. W tym czasie najlepiej ogranicz słodycze albo wręcz ich nie jedz.

Pamiętaj też o tym, żeby po zakończeniu programu odchudzającego nie wrócić do złych przyzwyczajeń. Dlatego najlepiej już w momencie, gdy rozpoczynasz odchudzanie postanów, że już nigdy nie wrócisz do starych nawyków. 

Tabletki na odchudzanie bardzo pomagają w utrzymaniu diety, szczególnie te regulujące łaknienie. Pamiętaj jednak aby nie przekraczać zalecanej dawki dziennej oraz aby przyjmować je zgodnie z zaleceniami.

Ruszaj się

Kolejnym elementem skutecznej strategii na pozbycie się niechcianych kilogramów jest ruch.

Dlaczego jest to tak istotne?

Po pierwsze dlatego, że poprzez ruch pobudzasz do prawidłowego działania przemianę materii. Jeśli ograniczasz jedzenie i nie będziesz się ruszać wówczas Twój organizm przejdzie w tryb „uśpienia”, będzie starał się przetrwać ciężkie czasy, a kiedy zdecydujesz się zakończyć odchudzanie spodziewaj się wilczego apetytu.

Po drugie mięśnie są Twoim sprzymierzeniem w spalaniu tkanki tłuszczowej.

A po trzecie mięśnie pięknie kształtują sylwetkę – po schudnięciu będziesz o wiele lepiej wyglądać, jeśli wzmocnisz swoje mięśnie, które są rusztowaniem dla Twojej skóry.

I po czwarte ruch to zdrowie. Myślisz, że to wyświechtany slogan? Owszem, tak jest ale jest prawdziwy.

Warto wiedzieć: Regularne ćwiczenia zapobiegają urazom, regulują ciśnienie krwi, zmniejszają napięcie, redukują stres i pomagają zrzucić zbędne kilogramy.

Przy regularnych ćwiczeniach fizycznych, których celem jest redukcja tkanki tłuszczowej doskonałym pomysłem są tabletki na odchudzanie, które zawierają L-karnitynę.

Warto wiedzieć: Rola L-karnityny polega na przyspieszeniu spalania kwasów tłuszczowych.

Preparaty z L-karnityną należy stosować zgodnie z zaleceniami, najczęściej jest to: 

  • 1g rano na czczo
  • 1g przed treningiem
  • 1 g po treningu.

Artykuł przygotowany przez partnera serwisu 

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Po czym rozpoznać, że masz problem z kompulsywnym odżywianiem?

5 oznak, że masz problem z kompulsywnym jedzeniem!

Jedzenie kompulsywne oznacza, że rozładowujesz napięcie, sięgając po przekąski. Spożywasz więcej kalorii, niż powinieneś, bo …

1 komentarz

  1. Suplementacja suplementami. Najważniejsza jest aktywność fizyczna 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.