Pobierz DARMOWY plan treningowy TABATA KILLER! Schudnij, popraw kodnycję i zacznij się regularnie ruszać! >> Więcej

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Jak być wzorem dla swojego dziecka i dbać o jego aktywność.
Denerwujesz się, że Twoje dziecko nie przepada za ruchem? A kiedy Ty ostatnio zrobiłeś coś aktywnego?

Bez tego KLUCZOWEGO ELEMENTU Twoje dziecko NIGDY nie będzie zdrowe!

Nie ważne na ile zajęć dodatkowych zapiszesz swoje dziecko, nie ważne jak bardzo specjalistyczną wiedzę na temat zdrowego stylu życia posiadasz – twoje dziecko prawdopodobnie nigdy nie będzie w pełni zdrowe i nawykłe do aktywnego trybu życia – jeżeli nie zadbasz o JEDNĄ, KLUCZOWĄ rzecz!

Obejrzyj film – Jeżeli zadbasz o tę KLUCZOWĄ rzecz, to Twoje dziecko prawdopodobnie nigdy nie będzie zdrowe:

Chcesz, by Twoje dziecko było zdrowe i szczęśliwe?

By kochało ruch, sport i aktywną zabawę?

By przekładało biegi, tańce, piłkę, nad tablet, komputer, konsolę i smartfon?

By uwielbiało spędzać czas na dworze razem z koleżankami i kolegami?

By wracało uśmiechnięte, brudne, szczęśliwe i nie mogło doczekać się kolejnej eskapady?

By zajadało się warzywami i owocami i przekładało je nad słodkie napoje i przekąski?

Jasne, że tak!

Każdy kochający rodzic tego chce.

Ale czy…

Znasz jeden, kluczowy element, bez którego NIE DA SIĘ tych rzeczy osiągnąć?

Co to za magiczny (a szalenie oczywisty), kluczowy element? 

Chodzi o… lustro!

Ale jakie lustro? Takie wielkie, błyszczące, do powieszenia w pokoju, by każdy mógł się w nim przeglądać?

Nie.

Chodzi o Ciebie drogi rodzicu. 

O Ciebie, bo TY musisz być lustrem. Dla swojego dziecka. 

Chodzi tutaj o dawanie przykładu, o bycie wzorem dla dziecka.

Tak samo jak w szkołach: tak jak nauczy nauczyciel tak dzieci napiszą sprawdzian. Nie ma złych uczniów, są tylko źli nauczyciele.

Zaangażowanie dziecka na lekcji i zdolności też mają znaczenie, ale większość sukcesu leży po stronie tego, kto uczy. Analogicznie – jeżeli dziecko ponosi porażkę, czegoś nie zdało, nie nauczyło się, to winę za nią ponosi PRZEDE WSZYSTKIM nauczyciel.

Jako instruktor samoobrony Krav Maga dla dzieci i młodzieży, w trakcie zajęć jestem świadomy, że to czego uczę, jak uczę, jak pokazuje wpływa na to jak dzieci następnie wykonują dane ćwiczenie. Im bardziej przyłożę się do pracy, im więcej zaangażowania i uwagi im poświęcę, im lepiej pokaże i wytłumaczę ćwiczenie – tym lepiej im pójdzie na treningu i tym lepsze efekty będą osiągać.

I ciągle muszę pamiętać, by być dla nich wzorem, by pokazywać jak mają ćwiczyć, by tam gdzie się da – ćwiczenia wykonywać razem z nimi. By widzieli, że trenujemy i pracujemy RAZEM!

Że ja też wkładam wysiłek. Że też się męczę. I, co najważniejsze, ŻE  MI TEŻ TO SPRAWIA FRAJDĘ! 

Czyli ich sukces, zaangażowanie i chęci są w dużej mierze efektem mojej pracy.

Z Tobą, drogi rodzicu, jest tak samo. Ale na Tobie ciąży dużo większa odpowiedzialność. Ja z dziećmi spędzam  na sali 2-3 godziny w tygodniu, przez kilka lat. Ty ze swoim dzieckiem spędzasz 1/4 jego życia, towarzysząc mu niemalże 24 godziny na dobę.

Przez ten czas dziecko patrzy na Ciebie, naśladuje Cię i uczy się od Ciebie. Jesteś dla niego wzorem. Chce być takie jak Ty.

To najwspanialsza rzecz na świecie i jednocześnie bardzo duża odpowiedzialność.

To jak go ukształtujesz w trakcie najmłodszych lat, będzie miało wpływ na całe jego dorosłe życie. To czy pokocha ruch, czy będzie chciało aktywnie spędzać czas, zdrowo się odżywiać, zależy TYLKO I WYŁĄCZNIE OD CIEBIE!

Dlatego tak ważne jest to, aby być jak najlepszym wzorem dla dziecka! By o tym nie zapominać.

Jeżeli chcesz, aby Twoje dziecko było zdrowe to nie tylko powinieneś, ale musisz świecić przykładem. Nawet gdy czasem nie masz siły. Nawet gdy czasem Ci się nie chce.  I co najważniejsze – nie potrzebujesz do tego, aby być ekspertem w dziedzinie sportu, dietetyki czy nauczania. Wystarczy że będziesz stosować się do tych kilku, prostych zasad:

1. Bądź wzorem – jeżeli czegokolwiek wymagasz to samemu rób to samo

Jeżeli czegoś wymagasz od dziecka też sam musisz to realizować.

Denerwujesz się na dziecko, że cały czas siedzi przed komputerem, smartfonem lub konsolą?

A Ty jak dużo ty pracujesz lub przeglądasz internet w trakcie wolnego czasu w domu? Czy nie masz przypadkiem ciągle nosa zatopionego w smartfona?

Denerwujesz się, że twoje dziecko wiecznie siedzi przed telewizorem przed telefonem i gra w gry?

A Ty ile czasu poświęcać codziennie na przeglądanie Facebooka czy Instagrama? Co robisz po przyjściu z pracy? Próbujesz spędzić czas aktywnie, czy nie padasz na kanapę i nie odpalasz platformy z filmami?

Jeszcze raz: jeżeli wymagasz od dziecka, aby coś robiło, sam nie możesz dawać mu kontrprzykładu.

2. Niech dziecko widzi jak ćwiczysz 

Uwielbiasz sport, regularnie biegasz, odwiedzasz siłownię? Świetnie! Ale czy Twoje dziecko to widzi? Nie wystarczy mu opowiedzieć o tym jak aktywnie spędzasz czas. Zrób krótki trening w domu – parę przysiadów, pompek, lekki stretching, może jakieś zawody w wytrzymaniu w desce na czas? Niech chłonie Twoją pasję, niech będzie chciało aktywnym jak Ty! By tak było – musi ZOBACZYĆ jak rodzic ćwiczy i trenuje.

3. Chcesz by odżywiało się zdrowo? Daj dobry przykład!

Oczekujesz od dziecka, by nie zajadało się chipsami i słodkimi napojami? Daj mu dobry przykład! Nie tylko mów, że trzeba jeść owoce i warzywa kładąc je na talerz. Pokaż jak też się nimi zajadasz! Jeżeli faktycznie chcesz, aby dziecko na drugie śniadanie zabierało do szkoły banana i jabłko sam pokazuj, że też wkładasz to do swojej torby kiedy jedziesz do pracy.

Nie podjadaj niezdrowych rzeczy! Zamień chipsy i tłuste pyszności z lodówki na zdrowe przekąski. Jeżeli dziecko widzisz, że łamiesz swoje zasady, to dlaczego ono ma ich przestrzegać?

4. Czytaj książki, ćwicz, ruszaj się bądź aktywny zamiast siedzieć przed TV 

Chcesz by dziecko nie marnowało czasu na smartfon, konsolę, komputer? Pokaż mu jak aktywnie i ciekawie spędzać wolny czas! Jeżeli dajesz taki przykład dziecku, że po pracy zmęczony pierwsze co robisz, padasz
na kanapę, odpalasz telewizor, to czemu dziwisz się, że twoje dziecko po powrocie ze szkoły, wraca rzuca plecak w kąt, odpala konsolę i chce wejść w świat wirtualnych gier? Pokaż mu, że można spędzić czas inaczej, lepiej, ciekawiej. Bądź jego inspiracją!

5. Wychodź z inicjatywą aktywności

Zaproponuj wspólny rower, wycieczkę w góry, szaleństwa na placu zabaw czy wyjście na basen. Pokaż dziecku możliwości na wspólne spędzanie czasu. Nie licz na to, że zawsze samo wymyśli jak aktywnie ma spędzać wolny czas. Wspólna aktywność ruchowa to nie tylko dbanie o WASZE zdrowie – to też świetny sposób na budowanie więzi.

Dołącz do grupy na Facebooku – Dziecko bateryjka | Pomysły na gry i zabawy ruchowe dla całej rodziny.

W tej grupie przedstawiam pomysły na ćwiczenia i zabawy które pozwolą zaktywizować Twoje dziecko. Skupiam się tutaj przede wszystkim na sposobach jak zaszczepić u dzieci chęć do ruchu a nie na kompleksowych planach treningowych które mają w 30 dni z naszego dziecka zrobić mistrza. Sprawdź i przekonaj się sama – to nic nie kosztuje

Dołącz do grupy na Facebooku  – kliknij tutaj

Sprawdź webinar – jak zadbać o solidną porcję ruchu w życiu swojego dziecka?

eżeli uważasz, że Twoje dziecko za mało się rusza, brak Ci pomysłu lub co gorsza widzisz, że Twoje dziecko boryka się z problemy otyłości – sprawdź mój webinar. Omawiam w nim prawdziwe powody otyłości u dzieci oraz jak najlepiej zacząć z nią walkę.

Sprawdź webinar

Masz pytania? Nie wiesz jak pomóc swojemu dziecku?

Daj znać w komentarzu. Chętnie pomogę znaleźć Tobie rozwiązanie.

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]
Tabata Killer!

Pobierz plan treningowy TABATA KILLER na 30 dni!

Zacznij regularnie ćwiczyć, schudnij i zadbaj o super kondycję!

Więcej informacji

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Check Also

Po co trenujesz?

Czy potrafisz odpowiedzieć na pytanie… po co ćwiczysz i trenujesz?

Zastanów się przez chwilę, po co ćwiczysz? Masz jakiś konkretny cel? A może ćwiczysz bo …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Test #001

Dołącz do wyzwania deski!

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail

Pobierz plan TABATA KILLER! 

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail