Polecane ćwiczenia
Home » Zdrowie i uroda » Porady » 11 prostych sposobów na upalne noce
Jak odpowiednio spać w upały?

11 prostych sposobów na upalne noce

Lato jest wspaniałe: spacery, plaża, grill w ogrodzie i wieczory z rodziną i przyjaciółmi. Istnieje jednak ciemna strona miesięcy letnich: istnieje ryzyko bezsennej nocy ze względu na gwałtowny wzrost parnej temperatury. I choć możemy czuć się ogólnie bardziej zrelaksowani o tej porze roku, nadal potrzebujemy porządnie się wyspać. Poniżej podajemy najlepsze wskazówki, jak zdobyć potrzebny sen, gdy pogoda się nagrzewa.



1. Pościel z bawełny
Pościel wykonana z lekkiej bawełny jest znacznie bardziej oddychająca niż odpowiedniki z poliestru. Przewiewna bawełna sprawia, że ciepłe noce staną się chłodniejsze, a jednocześnie zapewni komfort i bezpieczeństwo.

2. Mrożona poduszka
Wielu ludzi jest zwolennikami wkładania poduszki do zamrażalki, aby ją ochłodzić na noc. To daje przyjemny efekt kiedy upał osiadł w naszej sypialni. Jest to skrajna wersja niezwykle popularnej „zimnej strony poduszki”, czyli umieszczanie jej na chwilę w lodówce.

3. Ogranicz spożycie alkoholu
Alkohol odwadnia, co z kolei podniesie temperaturę ciała. Tak więc, fajny kieliszek sauvignon blanc może być miły w słońcu, ale mieć szkodliwy wpływ na sen. Unikajmy więc alkoholu wieczorem w upalne letnie dni.

4. Elektryczny wentylator
Elektryczny wentylator może pomóc w wielu aspektach. Hałas może w kojący sposób usypiać nas, chłodne powietrze obniży temperaturę i przepływ powietrza sprawi, że komary będą miały utrudnione wylądowanie na nas.

5. Śpij sam
Tym, co lubią się przytulać nie spodoba się ta opcja, ale ma to sens. Dodatkowa temperatura ciała partnera może poważnie utrudnić nasze szanse na uzyskanie solidnych ośmiu godzin snu.

7. Sezonowe jedzenie na kolację
Zajadanie się tłustą pieczenią na kolację tuż przed snem nie jest  dobrym pomysłem. W lecie są korzystne lekkie sałatki czy mały  lekkostrawny posiłek. Im więcej żywności organizm ma do metabolizowania, tym bardziej temperatura prawdopodobnie wzrośnie.



8. Zimny prysznic
Spłukaj lepkość z całego dnia i poczuj się świeżo i czysto, kiedy nurkujesz w łóżku w miękką, fajną pościel. Chłodny prysznic obniży temperaturę dół, jak nic innego. Od razu poczujemy się lepiej i będziemy gotowi na sen.

9. Spanie na podłodze
Powszechnie wiadomo, że ciepłe powietrze unosi się, więc jeśli naprawdę walczymy z temperaturą w łóżku, spróbuj przenieść swój materac na podłogę. Można również spać na parterze w domu, a nie na górze, gdzie temperatura utrudni zaśnięcie.

10. Zawieś mokre prześcieradło w oknie
Otwarcie okna i powieszenie mokrego prześcieradła zmniejsza temperaturę w całym pomieszczeniu. Zasłaniaj też w ciągu dnia okna żaluzjami czy zasłonką, zapobiegając nagrzania sypialni.

11. Wyłącz urządzenia elektryczne
Większość urządzeń elektrycznych emituje pewną ilość ciepła. Wyłączając wszystko w sypialni w pewnym stopniu ochłodzi klimat. Dodatkowo zaoszczędzimy na prądzie i będziemy eco.

Autor artykułu
Materace Koło – polski producent materacy, materace piankowe, termoelastyczne i inne.

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Dlaczego otyłość jest tak groźna?

Otyłość to choroba! – sprawdź czym grozi i jak zadbać o zdrową wagę

Otyłość to nadmierne, nieprawidłowe gromadzenie się tłuszczu lub tkanki tłuszczowej w organizmie, negatywnie wpływające na …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o