Pobierz DARMOWY plan treningowy TABATA KILLER! Schudnij, popraw kodnycję i zacznij się regularnie ruszać! >> Więcej

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Jak zadbać o kondycję i trening seniora?

Każdy z nas świetnie zdaje sobie sprawę z tego, że na dobre samopoczucie znacząco wpływa regularna aktywność fizyczna. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza w późniejszym wieku, kiedy nasze mięśnie oraz stawy potrzebują większej uwagi. Mając powyżej 60 lat zauważysz, że spędzanie swojego wolnego czasu w ruchu jest coraz rzadsze i mniej intensywne. Tego typu zaniedbania mogą jednak sprawić, że szybko pojawią się niekorzystne zmiany w organizmie.

Dlatego seniorzy, którzy chcą jak najdłużej być w odpowiedniej kondycji psychicznej i działać z korzyścią dla swojego zdrowia, powinni regularnie ćwiczyć. Kiedy przechodzą na długo wyczekiwaną emeryturę, bardzo szybko przez brak codziennej aktywności opadają z sił. Często nawet zwykłe wejście po schodach zaczyna być problemem.

Siła mięśni zanika, koordynacja ruchowa oraz kondycja powoli słabnie, co wiąże się z możliwością doświadczania kontuzji.Jeżeli Ty także jesteś w podeszłym wieku i chcesz wciąż czuć się dobrze i być jak najdłużej osobą sprawną fizycznie, koniecznie powinieneś wziąć się za siebie i jak najczęściej podejmować aktywność ruchową. Oczywiście na miarę swoich możliwości. Zacznij od spaceru z przyjaciółmi, wchodź po schodach do domu i zapomnij o windzie, napinaj i rozluźniaj mięśnie nawet kiedy siedzisz!

Dlaczego podejmowanie aktywności fizycznej przez seniorów jest tak ważne?

Aktywność fizyczna w każdym wieku przynosi szereg korzyści, jednak ćwiczenia u osób starszych mają szczególne znaczenie. Przede wszystkim dają możliwość:

  • Zapobiegania kontuzjom oraz bólom w stawach,
  • Znacznie zmniejszają ryzyko osteoporozy i artrozy,
  • Wyrównują poziom cholesterolu oraz cukru we krwi,
  • Pozwalają utrzymać zdrowie psychiczne,
  • Działają profilaktycznie w celu utrzymania prawidłowej wagi organizmu,
  • Przyczyniają się do zachowania lepszej pamięci i koncentracji,
  • Dają możliwość wzmocnienia układu mięśniowego,
  • Dodają energii na cały dzień,
  • Wpływają znacząco na poprawę układu krążenia,
  • Podnoszą komfort życia na co dzień!

Tradycyjne ćwiczenia dla seniora

Podstawowy trening dla seniora można z powodzeniem wykonać w domu. Są jednak pewne zasady, którymi koniecznie trzeba się kierować rozpoczynając takie zajęcia. Jeżeli i Ty zaliczasz się do grona seniorów ale wiesz, że chcesz regularnie ćwiczyć, pamiętaj:

  • Zawsze przed rozpoczęciem intensywnych ćwiczeń wykonaj odpowiednią rozgrzewkę. Musi ona uwzględniać wszystkie partie Twojego ciała. To absolutnie konieczne i jest to zabezpieczenie dla Twoich stawów.
  • Postaw sobie realistyczne cele, do których chcesz dążyć. Wsłuchaj się w potrzeby własnego ciała i rób wszystko stopniowo.
  • Nie przeciążaj się. Trenuj na początku 1 lub 2 razy na tydzień, tak żeby ruch nie sprawiał Ci bólu
  • Staraj się podczas wykonywania ćwiczeń pić maksymalnie dużo wody.

EMS dla seniorów – dlaczego to świetna alternatywa?

Osoby starsze, chcąc podtrzymać swoją sprawność fizyczną często nie wiedzą, na jaką aktywność się zdecydować. Zwykle rozważają:

  • nordic walking,
  • zajęcia fitness popularne wśród seniorów,
  • rower,
  • ćwiczenia, które można wykonać na całe ciało samodzielnie w domu.

Opcji jest naprawdę wiele, ale można postawić na nowoczesny trening EMS, który w całkowicie bezpieczny, a zarazem skuteczny sposób pozwala zatroszczyć się o prawidłowy wysiłek fizyczny całego ciała. Nie musisz wykonywać go kilka razy w tygodniu. Wystarczy, że pojawisz się w studio BodyTec20 raz na tydzień, a po 2 miesiącach zobaczysz ogromną różnicę.

To oczywiste, że potrzeby związane z aktywnością fizyczną różnią się u osób młodych i seniorów, ale zajęcia EMS są w stanie zaspokoić potrzeby każdego pokolenia. Pozwalają zamienić forsujące ćwiczenia na siłowni w bardzo bezpieczny trening wzmacniający całe ciało bez ryzyka kontuzji.

W BodyTec20 przygotujemy Cię do takich zajęć. Na początku treningu ubierzemy Cię w specjalny kombinezon wyposażony w elektrody, które wysyłają impulsy elektryczne do Twoich mięśni, zmuszając je tym samym do pracy. Przewagą EMS nad innymi formami treningowymi jest to, że tutaj pracujesz z ciężarem własnego ciała. Ćwiczenia są proste i dopasowane w sposób indywidualny do stanu zdrowia oraz zakresu ruchów.

To podejście praktyczne oraz skoncentrowane na zapewnienie osobie ćwiczącej maksymalnego komfortu. Nie pozostawimy Cię bez opieki. Przez całe 20-minutowe zajęcia masz obok siebie specjalistę. Od początku do końca ćwiczysz pod okiem doświadczonego trenera personalnego, który przed rozpoczęciem treningów przeprowadza z Tobą rozmowę – ustali cele treningowe oraz przygotuje dla Ciebie program ćwiczeń.

Obiecujemy, że z każdą kolejną wizytą w studio zobaczysz, jak zwiększa się Twoja wytrzymałość.  Kondycja ulegnie polepszeniu oraz siła rąk i nóg. Warto, żebyś spróbował! Gwarantujemy Ci, że dzięki EMS jesteś w stanie z dnia na dzień mieć więcej motywacji, czuć się dobrze psychicznie, a także spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. Dla seniora z nadwagą może być to bardzo istotne, ponieważ redukcja tłuszczu może mieć wpływ na obniżenie insulinooporności, co przekłada się na zmniejszenie ryzyka wystąpienia chorób metabolicznych.

Tabata Killer!

Pobierz plan treningowy TABATA KILLER na 30 dni!

Zacznij regularnie ćwiczyć, schudnij i zadbaj o super kondycję!

Więcej informacji

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Check Also

Jak często ćwiczyć brzuch żeby schudnąć? Podpowiadamy jaka jest najlepsza pora dnia na ćwiczenia.

Jak często ćwiczyć żeby schudnąć, czyli czy mogę trenować codziennie?

Nie da się ukryć, że połączenie diety z systematyczną aktywnością fizyczną jest najlepszą metodą na …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Dołącz do wyzwania deski!

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail

Pobierz plan TABATA KILLER! 

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail