Jak zadbać o kondycję i trening seniora?

Każdy z nas świetnie zdaje sobie sprawę z tego, że na dobre samopoczucie znacząco wpływa regularna aktywność fizyczna. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza w późniejszym wieku, kiedy nasze mięśnie oraz stawy potrzebują większej uwagi. Mając powyżej 60 lat zauważysz, że spędzanie swojego wolnego czasu w ruchu jest coraz rzadsze i mniej intensywne. Tego typu zaniedbania mogą jednak sprawić, że szybko pojawią się niekorzystne zmiany w organizmie.

Dlatego seniorzy, którzy chcą jak najdłużej być w odpowiedniej kondycji psychicznej i działać z korzyścią dla swojego zdrowia, powinni regularnie ćwiczyć. Kiedy przechodzą na długo wyczekiwaną emeryturę, bardzo szybko przez brak codziennej aktywności opadają z sił. Często nawet zwykłe wejście po schodach zaczyna być problemem.

Siła mięśni zanika, koordynacja ruchowa oraz kondycja powoli słabnie, co wiąże się z możliwością doświadczania kontuzji.Jeżeli Ty także jesteś w podeszłym wieku i chcesz wciąż czuć się dobrze i być jak najdłużej osobą sprawną fizycznie, koniecznie powinieneś wziąć się za siebie i jak najczęściej podejmować aktywność ruchową. Oczywiście na miarę swoich możliwości. Zacznij od spaceru z przyjaciółmi, wchodź po schodach do domu i zapomnij o windzie, napinaj i rozluźniaj mięśnie nawet kiedy siedzisz!

Dlaczego podejmowanie aktywności fizycznej przez seniorów jest tak ważne?

Aktywność fizyczna w każdym wieku przynosi szereg korzyści, jednak ćwiczenia u osób starszych mają szczególne znaczenie. Przede wszystkim dają możliwość:

  • Zapobiegania kontuzjom oraz bólom w stawach,
  • Znacznie zmniejszają ryzyko osteoporozy i artrozy,
  • Wyrównują poziom cholesterolu oraz cukru we krwi,
  • Pozwalają utrzymać zdrowie psychiczne,
  • Działają profilaktycznie w celu utrzymania prawidłowej wagi organizmu,
  • Przyczyniają się do zachowania lepszej pamięci i koncentracji,
  • Dają możliwość wzmocnienia układu mięśniowego,
  • Dodają energii na cały dzień,
  • Wpływają znacząco na poprawę układu krążenia,
  • Podnoszą komfort życia na co dzień!

Tradycyjne ćwiczenia dla seniora

Podstawowy trening dla seniora można z powodzeniem wykonać w domu. Są jednak pewne zasady, którymi koniecznie trzeba się kierować rozpoczynając takie zajęcia. Jeżeli i Ty zaliczasz się do grona seniorów ale wiesz, że chcesz regularnie ćwiczyć, pamiętaj:

  • Zawsze przed rozpoczęciem intensywnych ćwiczeń wykonaj odpowiednią rozgrzewkę. Musi ona uwzględniać wszystkie partie Twojego ciała. To absolutnie konieczne i jest to zabezpieczenie dla Twoich stawów.
  • Postaw sobie realistyczne cele, do których chcesz dążyć. Wsłuchaj się w potrzeby własnego ciała i rób wszystko stopniowo.
  • Nie przeciążaj się. Trenuj na początku 1 lub 2 razy na tydzień, tak żeby ruch nie sprawiał Ci bólu
  • Staraj się podczas wykonywania ćwiczeń pić maksymalnie dużo wody.

EMS dla seniorów – dlaczego to świetna alternatywa?

Osoby starsze, chcąc podtrzymać swoją sprawność fizyczną często nie wiedzą, na jaką aktywność się zdecydować. Zwykle rozważają:

  • nordic walking,
  • zajęcia fitness popularne wśród seniorów,
  • rower,
  • ćwiczenia, które można wykonać na całe ciało samodzielnie w domu.

Opcji jest naprawdę wiele, ale można postawić na nowoczesny trening EMS, który w całkowicie bezpieczny, a zarazem skuteczny sposób pozwala zatroszczyć się o prawidłowy wysiłek fizyczny całego ciała. Nie musisz wykonywać go kilka razy w tygodniu. Wystarczy, że pojawisz się w studio BodyTec20 raz na tydzień, a po 2 miesiącach zobaczysz ogromną różnicę.

To oczywiste, że potrzeby związane z aktywnością fizyczną różnią się u osób młodych i seniorów, ale zajęcia EMS są w stanie zaspokoić potrzeby każdego pokolenia. Pozwalają zamienić forsujące ćwiczenia na siłowni w bardzo bezpieczny trening wzmacniający całe ciało bez ryzyka kontuzji.

W BodyTec20 przygotujemy Cię do takich zajęć. Na początku treningu ubierzemy Cię w specjalny kombinezon wyposażony w elektrody, które wysyłają impulsy elektryczne do Twoich mięśni, zmuszając je tym samym do pracy. Przewagą EMS nad innymi formami treningowymi jest to, że tutaj pracujesz z ciężarem własnego ciała. Ćwiczenia są proste i dopasowane w sposób indywidualny do stanu zdrowia oraz zakresu ruchów.

To podejście praktyczne oraz skoncentrowane na zapewnienie osobie ćwiczącej maksymalnego komfortu. Nie pozostawimy Cię bez opieki. Przez całe 20-minutowe zajęcia masz obok siebie specjalistę. Od początku do końca ćwiczysz pod okiem doświadczonego trenera personalnego, który przed rozpoczęciem treningów przeprowadza z Tobą rozmowę – ustali cele treningowe oraz przygotuje dla Ciebie program ćwiczeń.

Obiecujemy, że z każdą kolejną wizytą w studio zobaczysz, jak zwiększa się Twoja wytrzymałość.  Kondycja ulegnie polepszeniu oraz siła rąk i nóg. Warto, żebyś spróbował! Gwarantujemy Ci, że dzięki EMS jesteś w stanie z dnia na dzień mieć więcej motywacji, czuć się dobrze psychicznie, a także spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. Dla seniora z nadwagą może być to bardzo istotne, ponieważ redukcja tłuszczu może mieć wpływ na obniżenie insulinooporności, co przekłada się na zmniejszenie ryzyka wystąpienia chorób metabolicznych.

Przeczytaj też:

Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Check Also

Dlaczego warto dbać o kondycję fizyczną

Dlaczego warto dbać o kondycję fizyczną?

Odpowiednio zbilansowana połączona z aktywnością fizyczną niesie wiele korzyści dla organizmu. Nie tylko pozwala pozbyć …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments