jak schudnąć jeżdżąc rowerem
Jak rower pomoże Ci schudnąć?

Jak schudnąć jeżdżąc rowerem?

Wraz z rozbudową sieci dróg dla rowerzystów, można zaobserwować widoczny wzrost zainteresowania jazdą jednośladami. To świetny sposób na spędzenie wolnego czasu z rodziną, jak również idealny pomysł na samotną przejażdżkę, kiedy potrzebny jest czas na własne przemyślenia. Jazda na rowerze, jak wiele innych form aktywności, sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej i modelowaniu sylwetki. Jak skutecznie schudnąć, jeżdżąc rowerem?

Trening aerobowy na rowerze

Słynny trening cardio to jedna z popularniejszych metod redukcji tkanki tłuszczowej. Z powodzeniem można go wykonywać na rowerze podczas jazdy na niewymagającej trasie. Trening aerobowy wykonuje się dość łatwo, a do jego wykonania nie trzeba mieć nadzwyczajnej kondycji. Stąd też dedykowany jest nawet osobom z nadwagą czy seniorom, którzy chcą pozostać w formie bez względu na wiek.

Trening aerobowy na rowerze musi mieć określoną intensywność. Każdy powinien dostosować wysiłek do swoich możliwości, ćwicząc w sposób pozwalający na swobodne oddychanie. W trakcie treningu cardio spalanie tkanki tłuszczowej rozpoczyna się po około 20-30 minutach (następuje wówczas wyczerpanie puli węglowodanów i rozpoczyna się wzrost utleniania kwasów tłuszczowych). Organizm bardzo szybko przyzwyczaja się do takiej formy wysiłku, dlatego aby zwiększyć jego efektywność, należy wydłużyć czas treningu. Nie można go jednak przedłużać w nieskończoność, ponieważ na dłuższą metę utrudnia budowanie masy mięśniowej.

Trening interwałowy

Tego typu trening wykonuje się zmieniając intensywność wysiłku. Mogą go wykonywać osoby zarówno początkujące, jak i mocno zaawansowane fizycznie. Czas treningu nie powinien przekraczać 20 minut – wówczas jest niezwykle efektywny, utrzymując spalanie tkanki tłuszczowej nawet do 48 godzin po zakończonych ćwiczeniach. Trening interwałowy ma mnóstwo zalet: podwyższa poziom produkcji testosteronu, obniża wydzielanie kortyzolu, a organizm nie przyzwyczaja się zbyt szybko do tak intensywnego wysiłku. Trening należy wykonywać w proporcji 2:1, czyli na przykład 1 minuta jazdy z dużym wysiłkiem i 30 sekund jazdy z minimalną prędkością. Przed rozpoczęciem treningu należy wykonać porządną rozgrzewkę, aby przygotować organizm do wysiłku.

Rower i brzydka pogoda? Tak!

Dla miłośników aktywności fizycznej nie ma rzeczy niemożliwych. Ruch na świeżym powietrzu to zawsze dobre rozwiązanie, nawet gdy za oknem wiatr czy plucha. Tutaj kluczowa jest kwestia odpowiedniego przygotowania. Dobrze zaopatrzyć się w odzież, która dostosowana jest do każdych warunków pogodowych. Niezbędna będzie zatem dobrej jakości kurtka przeciwwiatrowa na rower, wygodne buty oraz dedykowane spodnie. Aktualna oferta produktowa jest bardzo obszerna, umożliwiając klientom zakup profesjonalnej odzieży sportowej w bardzo atrakcyjnych cenach.

Również dodatki i akcesoria mogą okazać się niezbędne podczas wyprawy rowerowej. Wytrzymały kask, ochraniacze, wygodny plecak czy pojemny bidon na wodę sprawią, że każda podróż rowerem będzie należeć do tych przyjemniejszych.

Przeczytaj też:

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Check Also

Biegając na nartach możemy wybrać malownicze trasy.

Bieganie na nartach – czy warto rozpocząć przygodę z tym sportem?

Jeżeli rozważasz rozpoczęcie przygody z narciarstwem biegowym i wciąż nie potrafisz się zdecydować, być może …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments