Pobierz DARMOWY plan treningowy TABATA KILLER! Schudnij, popraw kodnycję i zacznij się regularnie ruszać! >> Więcej

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Jaki zegarek na siłownie wybrać?

Dla osób, które mocno angażują się w treningi na siłowni, zegarki sportowe to coś znacznie więcej, niż tylko ładny gadżet. To także narzędzie, które pomaga ocenić wydajność własnego organizmu i postępy treningowe. Co warto wiedzieć i na co zwrócić uwagę w trakcie doboru zegarka na siłownię?

Zegarek sportowy musi zbierać dane

Pierwsza rzecz, na którą warto zwrócić uwagę przy wyborze zegarka treningowego, to parametry, które można z jego pomocą kontrolować. Na pierwszy rzut oka wysuwa się oczywiście pomiar tętna – mierzony bezpośrednio przez smartwatcha (co jest bardzo wygodne), a w przypadku niektórych modeli także możliwość łączności przez Bluetooth z osobnym pulsometrem zakładanym na klatkę piersiową.

Opcja ta jest ważna, gdyż w połączeniu z alertami po przekraczaniu określonego poziomu wcześniej zmierzonego i zaprogramowanego tętna maksymalnego, pozwala starannie planować trening i tego planu faktycznie się trzymać.

Ale sportowy smartwatch często posiada także i inne funkcje. Krokomierz pozwala sprawdzać dzienną aktywność. Choć odnosi się do funkcjonowania poza siłownią, to jednak ma znaczenie dla wszystkich, którzy starają się szacować dzienne spalanie kalorii (tym bardziej, że wiele zegarków w locie przelicza tę wartość, także na bazie tętna, co ma sporą wartość dla oceny intensywności treningu).

Wspomniana już wcześniej łączność przez Bluetooth przydaje się również do przesyłania danych do telefonu lub komputera w celu późniejszego analizowania postępów.

Mniej oczywiste, ale bardzo cenne funkcje zegarka na siłownie

Co ciekawe, część najlepszych zegarków sportowych, posiada także tak nieoczywiste możliwości, jak… monitoring jakości snu. Opcja ta może się wydawać jedynie ciekawostką, ale dla osób, które naprawdę dużo ćwiczą, czy to na siłowni, czy w terenie, może okazać się zaskakująco cenna.

Powód jest prosty. Regularny wysiłek wymaga odpowiedniego zadbania o regenerację, w tym również właśnie o odpowiednią ilość – ale też jakość – snu. Jeżeli dzięki monitoringowi okaże się, ze coś jest nie tak w tym zakresie, warto pomyśleć, co można w tym zakresie zmienić. Organizm za to podziękuje. Nie tylko na płaszczyźnie zdrowia ogólnego, ale tez łatwiejszego progresu treningowego. Nie wspominając o zmniejszeniu ryzyka przetrenowania, czy kontuzji wynikających z nieodpowiedniego odpoczynku.

Zegarki sportowe do trenowania w terenie

Oczywiście część osób ćwiczy nie tylko na siłowni, ale i w terenie (biegając lub jeżdżąc na rowerze) oraz pływając na basenie. W przypadku takich osób zwykły smartwatch to za mało i warto szukać specjalistycznych modeli, dedykowanych dla biegaczy, kolarzy, czy triathlonistów. Istnieje kilka firm celujących w ten segment, a tą, którą możemy polecić szczególnie mocno jest Suunto – od kilku lat szturmem zdobywająca popularność nie tylko wśród amatorów, ale i zawodowców.

W ich przypadkach warto zwracać uwagę na wodoodporność, podświetlanie tarczy oraz czas, przez jaki mogą działać na jednym naładowaniu (zwłaszcza w przypadku biegów ultra).

Zegarki nie tylko na siłownię

Zegarki sportowe na trening to jedno. Wiele z nich dobrze wygląda w użytku codziennym, ale jeśli ktoś szuka zegarka naprawdę zwracającego uwagę swoim wyglądem, nawiązującym do sportowego stylu, a jednocześnie dobrze pasującego też do oficjalnych sytuacji, warto sprawdzić zegarki sportowe Vostock Europe czy Casio G-Shock.

Modele te co prawda mają mniej funkcjonalności niż smartwatche, ale nadal mają sporo funkcji typowo sportowych. Co więcej, część zegarków sportowych (jak wspomniana linia Casio G-Shock) ma wzmocnioną konstrukcję, chroniącą przed przypadkowymi wstrząsami (co w przypadku pracy z ciężarami może się zdarzyć). Warto więc sprawdzać i ten parametr.

Artykuł przygotowany przez partnera serwisu 

Przeczytaj też:

Tabata Killer!

Pobierz plan treningowy TABATA KILLER na 30 dni!

Zacznij regularnie ćwiczyć, schudnij i zadbaj o super kondycję!

Więcej informacji

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Check Also

Jak często ćwiczyć brzuch żeby schudnąć? Podpowiadamy jaka jest najlepsza pora dnia na ćwiczenia.

Jak często ćwiczyć żeby schudnąć, czyli czy mogę trenować codziennie?

Nie da się ukryć, że połączenie diety z systematyczną aktywnością fizyczną jest najlepszą metodą na …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Pobierz infografikę!

Bezpieczne dziecko na 
wakacjach

Pobierz materiały w wygodnej formie A4 do druku. 
Wydrukuj i zabierz ze sobą na wakacje! 

Nie, dziękuję, nie chcę.