Polecane ćwiczenia
Home » Odżywianie » Przepisy » Pomysły na śniadanie i kolację » Jak powinno wyglądać zdrowe śniadanie?
To co musisz wiedzieć o zdrowym śniadaniu.
Kilka ważnych zasad, które dotyczą zdrowego śniadania.

Jak powinno wyglądać zdrowe śniadanie?

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia- każdy z nas to wie, ale nie każdy wykorzystuje tą wiedzę w praktyce. Niejedzenie śniadań skutkuje gorszą przemianą materii, brakiem kontroli nad apetytem, kiepskim samopoczuciem, kłopotami z koncentracją- czyli ogólnie gorszym funkcjonowaniem organizmu.

Podczas snu nasz organizm cały czas pracuje, dokonując procesów naprawczych tkanek, nasilają się procesy utylizacji toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii. Do tych procesów potrzebne są nie tylko białka, witaminy i składniki mineralne, ale również pewna ilość energii. Zatem po nocnej przerwie w dostarczaniu posiłków zapasy energetyczne zostają uszczuplone. Po przebudzeniu poziom glukozy we krwi jest najniższy w ciągu doby, zatem dlatego rano mamy większą ochotę na słodkie płatki, dżem, aniżeli na produkty białkowe.

Niestety tylko i wyłącznie słodki posiłek nie jest dobrym pomysłem na śniadanie, ponieważ powoduje szybki i duży wyrzut insuliny, co wiąże się z równie szybkim spadkiem glukozy we krwi i napadem głodu.

Zdrowe śniadanie powinno być obfite i nie ma obawy, że jego wielkość zaszkodzi naszej sylwetce! Organizm w godzinach porannych uzupełnia deficyt składników odżywczych, a więc jest w stanie wzmożonego zapotrzebowania energetycznego i nie magazynuje energii w postaci tkanki tłuszczowej, ale czerpie ją z pożywienia.

Zdrowe śniadanie - podstawowe zasady do utrzymania wagi
Pomijanie śniadania może spowodować bardzo szybki przyrost wagi

Z kolei zaniedbywanie jedzenia śniadania może prowadzić do gromadzenia się tkanki tłuszczowej, a to dlatego, że organizm przechodzi w tryb oszczędzania spowalniając przemianę materii i kumulując energię na zapas w obawie przed kolejnymi deficytami energetycznymi.

Co powinno składać się na pełnowartościowe śniadanie?

W skład zdrowego śniadania powinny wchodzić węglowodany złożone, które powoli uwalniają energię nie powodując nagłych wyrzutów insuliny. Węglowodany złożone to na przykład: chleb żytni razowy, pieczywo graham, płatki owsiane, płatki jęczmienne, kasze. Należy unikać węglowodanów prostych czyli: białego pieczywa, płatków kukurydzianych, kaszy manny.

W śniadaniu powinno się znaleźć również źródło pełnowartościowego białka. Najlepszymi źródłami białka w śniadaniu są produkty mleczne, chuda wędlina, ryby. Produkty białkowe nie powinny być jednocześnie tłuste, powoduje to spowolnienie trawienia.

Na stopnadwadze.pl znajdziesz ofertę poradni dietetycznej online!
Zapisz się do poradni dietetycznej online!

Tłuszcze które powinny znaleźć się w śniadaniu to miękkie margaryny dobrej jakości lub niewielkie ilości masła. Świetnym pomysłem jest również stosowanie łyżeczki oleju lnianego do sałatek.

Nie można zapomnieć o porcji świeżych warzyw, których nie trzeba sobie żałować.

Do śniadania korzystnie jest spożyć również porcję owoców (porcja to ilość owoców mieszcząca się w garści). Pamiętaj też, że sok z kartonu  niekoniecznie jest dobrym pomysłem – lepiej wybrać sok ze świeżo wyciśniętych owoców.

Koniecznie sprawdź nasze pomysły na zdrowe śniadania.

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

O autorze - Adrianna Łojek

Adrianna Łojek
Dietetyk, absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Prowadzi własną poradnię dietetyczną w Mysłowicach gdzie pomaga w walce z nadmiernymi kilogramami jak i z niedowagą, zajmuje się również specjalistycznym żywieniem w jednostkach chorobowych. Promuje zdrowe i racjonalne odżywianie, wierzy, że dzięki temu można ochronić się przed wieloma chorobami i dolegliwościami oraz poprawić swoje samopoczucie na co dzień.

Sprawdź też

Agrest indyjski to suplement diety który wspomaga proces odchudzania i dostaniesz go w każdym sklepie.

Agrest indyjski kontra odchudzanie – jak to działa?

Czy wiesz, że szerokie grono Polaków boryka się z nadwagą lub otyłością? To przypadłości uwarunkowane …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o