Home » Polecane » 5 sposobów na walkę z zatrzymaniem spadku wagi podczas odchudzania
Odchudzanie i dieta a waga stoi w miejscu?
Odchudzasz się i ćwiczysz, a nie możesz schudnąć?

5 sposobów na walkę z zatrzymaniem spadku wagi podczas odchudzania

Odchudzasz się już jakiś czas, jesteś pełna energii i zapału, do tego waga spada szybko i regularnie. Jesteś z siebie po prostu dumna! I nagle stop – przestajesz tracić kilogramy, wszystko jakby staje w miejscu i nie chce ruszyć na nowo. Zaczynasz tracić motywację, czujesz, że to nie ma sensu i chcesz się poddać…

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

Czy jest jakiś sposób na to, by waga znów zaczęła szybko spadać?

Wyobraź sobie sytuację, w której osoba jedząca codziennie 4000 kcal i prowadząca siedzący tryb życia wprowadza w swoją codzienność zmiany – obcina kalorie o połowę i zaczyna ćwiczyć. Organizm szaleje i przeżywa swoisty zryw, który skutkuje gwałtownym wzrostem metabolizmu, zastrzykiem energii i pobudzeniem.

Jednak taki stan nie trwa wiecznie i po pewnym czasie wprowadzone zmiany stają się codziennością. Metabolizm przyzwyczaja się do 3-dniowej aktywności fizycznej, regularnych posiłków i ograniczenia cukru. Dochodzimy do momentu stagnacji, która jest jak najbardziej normalna i biologicznie słuszna. Waga stoi w miejscu. 

Ponadto pierwszy spadek kilogramów to najczęściej utrata pewnego procentu nagromadzonej wody. Naukowcy udowodnili, że gromadzona w organizmie woda to wina braku aktywności fizycznej i niewłaściwej diety. Wprowadzając te elementy, nasz organizm pozbywa się złogów, a tym samym waga spada.

Dietetycy twierdzą, że pierwsze faktyczne spadki wagi w postaci utraty tkanki tłuszczowej następują po około 3-4 tygodniach regularnych ćwiczeń i diety. Dlatego też, do mierzenia efektów odchudzania zaleca się centymetr zamiast wagi.

Do mierzenia efektów odchudzania, dużo lepsze jest mierzenie się centymetrem, niż monitorowanie spadków wagi.

Co zrobić, gdy waga staje w miejscu?

Możliwości mamy kilka, każda z nich jest skuteczna i słuszna. Dobrze znaleźć właściwą dla siebie lub zastosować kilka naraz.

1. Nie przestawaj ćwiczyć

Przede wszystkim nie przestawaj, bo w tym momencie nie ma nic gorszego niż poddanie się. Oczywiście brak efektów obniża naszą motywację, ale należy pamiętać, że rezultaty przyszły i znów nadejdą. To właśnie jest ten moment, kiedy trzeba się wykazać hartem ducha, cierpliwością, siłą do walki i determinacją.

2. Zmień dietę i/lub trening

Dodaj coś. Potrzebujesz kolejnego zrywu i pobudzenia organizmu. Wystarczy kilka dodatkowych minut treningu, nowe ćwiczenia siłowe, czy cardio. Możesz też lekko obciąć kalorie w dni nietreningowe.

3. Pij więcej wody

Pij wodę. Możliwe, że znów zaczęłaś gromadzić wodę w organizmie. Spróbuj wprowadzić do jadłospisu dodatkową szklankę i sprawdź, czy waga powoli zacznie spadać. Prawda jest taka, że im mniej wody dostarczysz z pokarmem, tym więcej zgromadzi się jej w tkankach!

4. Waga stoi w miejscu? Zacznij się mierzyć!

Zamiast ważenia, mierz się. Często waga stoi w miejscu, ale ubywa nas w centymetrach, bowiem tkankę tłuszczową zastępuje mięśniowa, która ma zdecydowanie mniejszą objętość.

5. Mimo diety nie chudniesz? Zbadaj się!

Zastój wagi może być także efektem problemów zdrowotnych, dlatego warto wykonać krzywą cukrową i insulinową oraz sprawdzić tarczycę. Problemy hormonalne oraz jelitowe bywają największym wrogiem odchudzania, dlatego jeśli masz wątpliwości lub po prostu chcesz mieć pewność, że wszystko jest w porządku, to skonsultuj się z lekarzem.

Masz pytania co do braku spadku wagi? Pytaj śmiało w komentarzu!

Oceń artykuł
[Głosów: 2 Średnia: 4.5]

O autorze - Ania Szymanek

Ania Szymanek
Trener fitness i dietetyk. Zapalony maniak fitnessu i zdrowego odżywiania – na co dzień prowadzi zajęcia w kilku klubach na Śląsku oraz szerzy wiedzę dotyczącą zasad zdrowego odchudzania oraz efektywnego połączenia diety z ćwiczeniami.

Przeczytaj też:

Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Check Also

Jak znaleźć dobrego dietetyka. Czym się kierować.

Jak znaleźć dobrego dietetyka? Najważniejsze informacje

Dietetyk jest wszechstronnie wykształconym specjalistą, który ma wiedzę dotyczącą żywienia człowieka, zarówno w przypadku różnorodnych …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o