Pobierz DARMOWY plan treningowy TABATA KILLER! Schudnij, popraw kodnycję i zacznij się regularnie ruszać! >> Więcej

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Dlaczego warto ćwiczyć plank? 11 powodów za ćwiczeniem deski w domu.
Kompleksowe ćwiczenie deska wzmacnia wiele mięśni jednocześnie.

11 powodów, dla których warto ćwiczyć regularnie deskę (plank) w domu

Deska (inaczej plank) to ćwiczenie wpływające korzystnie na całe ciało. Argumentów przemawiających na jej korzyść jest wiele. Przeczytajcie w poniższym tekście, dlaczego warto wykonywać deskę i co zyskacie, ćwicząc ją regularnie.

Zalety ćwiczenia deski (planku):

Niżej znajdziesz 11 ważnych powodów, które przekonają Cię dlaczego warto regularnie ćwiczyć deskę.

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

1. Prostota

Deska to ćwiczenie izometryczne, czyli polegające na utrzymaniu napięcia mięśni bez wykonywania ruchu. Zatem musimy tylko ustawić ciało w pozycji i pilnować napięcia mięśni.

2. Moc

Najlepsze ćwiczenie wzmacniające i rzeźbiące brzuch, a w zasadzie całe ciało. Jest to jedno z najbardziej kompleksowych ćwiczeń, a brzuch jest tutaj angażowany w stu procentach.

Regularny trening deski wzmacnia całe ciało. Dziennie wystarczy trenować kilka razy po kilkanaście sekund.
Ćwicząc regularnie deskę poczujesz w sobie prawdziwą siłę! Regularny trening wzmocni całe Twoje ciało!

3. Kompleksowość

Całe ciało pracuje. Ze względu na pozycję angażujemy wiele partii mięśniowych, od ramion i obręczy kończyny górnej przez grzbiet i mięśnie brzucha, aż po pośladki i uda.

4. Szybkość działania

Wystarczą sekundy, żeby poczuć pracę mięśni. Już od pierwszych sekund w pozycji czujemy, jak mięśnie są mocno napięte. Próbując dłużej utrzymać prawidłowe ustawienie ciała przekonujemy się o tym jak „wolno” płynie czas.

5. Dostępność

Nie trzeba się do niej przebierać (można ją zrobić w dowolnym miejscu). Samo przejście do pozycji na kilka lub kilkanaście sekund można zrobić praktycznie wszędzie, a powtarzanie takiej czynności kilka/kilkanaście razy dziennie może zbudować naszą siłę szybciej niż „normalny” trening.

Deska - proste ćwiczenie które wykonasz w swoim domu lub ogrodzie.
Aby zobaczyć co daje ćwiczenie deski wystarczy nam trochę miejsca w domu. Do dodatkowych wariantów deski wykorzystamy podstawowy domowy asortyment.

6. Elastyczność

Można ją modyfikować do woli. Samych wariantów jest kilkanaście albo i więcej, a jeżeli połączymy je z innymi ćwiczeniami, uzyskujemy praktycznie niewyczerpaną bazę różnych zestawów treningowych.

7. Efektywność

Bardzo szybko widać progres. Przy regularnym powtarzaniu tego ćwiczenia, już po kilku dniach jesteśmy w stanie wytrwać dłużej w pozycji.

8. Bezproblemowość

Można ją robić bez rozgrzewki. Zakładając, że powtarzamy tą czynność co kilkanaście/kilkadziesiąt minut i wchodzimy w pozycję na kilka/kilkanaście sekund, nie potrzebujemy specjalnie się rozgrzewać. Należy jednak pamiętać, że mając w planie dłuższy i bardziej wymagający trening, rozgrzewka jest niezbędna.

Deska to proste ćwiczenie, wykonywane regularnie nie wymaga rozgrzewki. Ćwiczyć deskę możemy w domu, biurze a nawet ogrodzie.
Dlaczego regularny trening deski się opłaca? Trenując regularnie możesz wykonywać deskę bez wcześniejszej rozgrzewki. Deska jest ćwiczeniem które można wykonywać w domu lub w ogrodzie.

9. Kształtowanie sylwetki

Deska poprawia postawę. Wzmacniając mięśnie głębokie deska wykonywana regularnie ma wpływ na utrzymanie prawidłowej postawy i pozycji podczas wykonywania różnych czynności czy ćwiczeń.

10. Oszczędność czasu

Jest to idealne ćwiczenie do robienia w wolnej chwili. Kilka sekund deski kiedy czekamy, aż zagotuje się woda na herbatę lub w przerwie w pracy między mailami to świetnie wykorzystany czas, który w dłuższej perspektywie daje całkiem niezły wynik.

Jak długo ćwiczyć deskę? Kiedy pojawią się efekty po regularnym treningu deski. Trenując regularnie pierwsze efekty deski zobaczymy już po kilku dniach.
Każdy trening zabiera czas wiec nie warto tracić go na nieodpowiednie ćwiczenia. Deska nie tylko oszczędzi Twój czas na wyszukiwanie najlepszych ćwiczeń ale też zadba o niemalże każdy mięsień.

11. Łatwość włączenia w trening

Jest idealnym składnikiem treningów. W przerwie podczas umiarkowanie intensywnego treningu lub „na dobicie” na koniec deska będzie do niego wartością dodaną.

Dodajcie deskę do swojej codziennej aktywności, a sami przekonacie się ile korzyści z tego wyniknie. Jeśli te argumenty Was nie przekonały, przeczytajcie artykuł o desce, w którym znajdziecie odpowiedzi na wszystkie nurtujące Was pytania: Deska (plank) – prawidłowe wykonanie, instrukcja, podpowiedzi.

Powody dlaczego warto ćwiczyć deskę przedstawione na infografice. Aż 11 powodów przemawiających za regularnym ćwiczeniem planku.
Te 11 powodów do ćwiczenia deski na pewno Cię przekona!

Sprawdź darmowe wyzwanie deski!

Jeżeli chcesz wzmocnić brzuch, poprawić sylwetkę, regularnie zacząć ćwiczyć w domu – sprawdź nasze autorskie wyzwanie deski 10 dni, idealne dla domowych treningów!

Chcesz zacząć ćwiczyć deskę? Sprawdź te artykuły:

Sprawdź inne nasze artykuły poświęcone desce:

  • Plank – jak wykonywać deskę – najważniejsze zasady dotyczące wykonywania deski – wady, zalety, przeciwwskazania. Kompendium wiedzy dotyczącego poprawnego, technicznego wykonywania deski.
  • 15 pomysłów na ćwiczenie deski w domu – bardzo rozbudowany artykuł, w którym znajdziesz 15 inspiracji na to, jak możesz zmodyfikować podstawową deskę do treningów i ćwiczeń w domu.

Masz pytania dotyczące deski lub domowych treningów?

Koniecznie daj znać w komentarzu, odpowiem!

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]

O autorze - Michał Tereszkiewicz

Trener, instruktor Krav Maga i jogi. Pasjonat ćwiczeń siłowych i entuzjasta aktywności fizycznej wszelkiej maści, bez szajby fitnesowej.
Tabata Killer!

Pobierz plan treningowy TABATA KILLER na 30 dni!

Zacznij regularnie ćwiczyć, schudnij i zadbaj o super kondycję!

Więcej informacji

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Check Also

Po co trenujesz?

Czy potrafisz odpowiedzieć na pytanie… po co ćwiczysz i trenujesz?

Zastanów się przez chwilę, po co ćwiczysz? Masz jakiś konkretny cel? A może ćwiczysz bo …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Test #001

Dołącz do wyzwania deski!

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail

Pobierz plan TABATA KILLER! 

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail