Home » Zdrowie i uroda » Porady » Co dodać do diety, by szybciej chudnąć?
Co dodawać do jedzenia, by szybciej chudnąć?

Co dodać do diety, by szybciej chudnąć?

Chudnięcie, gubienie kilogramów, dieta… Co rok cykl powraca – w Nowym Roku zaczynamy od mocnego postanowienia zgubienia kilogramów i przez pewien czas się udaje, a potem… Nowy Rok i nowe postanowienie 🙂 Pytanie brzmi… czy można skutecznie schudnąć?




Skuteczne chudnięcie jest możliwe

Odpowiedź na pytanie jest jedna – tak, oczywiście, że można skutecznie i trwale schudnąć. Staramy się jednak zawsze w artykułach podkreślać, że nie jest to łatwa  i szybka droga, wbrew temu co obiecują nam niektóre reklamy. Skuteczne gubienie kilogramów wymaga dużo samozaparcia, rozsądnego planu i przede wszystkim… cierpliwości.

Jeżeli chcesz skutecznie schudnąć bez efektu jo-jo musisz się uzbroić w cierpliwość, nastawić na regularną pracę i działać według przygotowanego planu.

Efekty przyjdą z czasem

Wszechobecna fitnarracaja marketingowa, zda się sugerować, że wystarczy zażyć jedną magiczną tabletkę, a tłuszcz praktycznie „pali się sam”. Niestety, tak to nie działa. Chudnięcie wymaga odpowiedniego połączenia zbilansowanej diety, liczenia zapotrzebowania kalorycznego z solidną, indywidualnie dopasowaną dawką ruchu.

Przy połączeniu tych trzech elementów efekty na pewno się pojawią – czasem szybciej, czasem wolniej, ale na pewno waga to „zauważy”. Najważniejsze jest to, by tak dobrać dietę i ćwiczenia, by nie był to jednorazowy wyskok, ale element, który stale zmienił tryb życia.

Nie sztuką bowiem jest schudnąć – ważne, by efekty odchudzania utrzymać.

Co dodawać do jedzenia, by proces odchudzania był efektywniejszy?

Chcemy to jeszcze raz podkreślić – jeżeli chcesz schudnąć musisz zacząć (w tej kolejności) od: obliczenia zapotrzebowania kalorycznego organizmu, zbilansowanej diety (jadłospisu), które temu zapotrzebowaniu będzie odpowiadać oraz ćwiczeniom.

Możesz jednakże dodać do swojej diety składniki, które pomogą Ci szybciej osiągnąć i dłużej utrzymać wymarzone efekty:

1. Ziarna zielonej kawy 

To doskonały przeciwutleniacz, opóźniający procesy starzenia i zmniejszający ryzyko zachorowania na raka. Pomaga też organizmowi spalać tkankę tłuszczową.

2. Jagody goji 

Jagody goji ostatnio robią prawdziwą furorę w fitnessowym świecie. To coraz popularniejszych dodatek do posiłków – wyśmienicie smakują zwłaszcza jako składnik sałatek lub śniadaniowej owsianki. Nic dziwnego, że zwojowały nasz rynek – skutecznie wspierają system odpornościowy, obniżają ciśnienie krwi i poprawiają produkcję krwinek. Łagodzą również zmęczenie, wzmacniają organy i zmniejszają ryzyko zachorowania na cukrzycę. Zawierają dużo błonnika, co przyspiesza procesy trawienne i zwiększa uczucie pełnego żołądka. Ponadto zmniejszają głód oraz apetyt, utrzymują uczucie sytości.

3. Jagody acai 

Jagody acai również zawierają solidną porcję błonnika, który ma zbawienny wpływ na nasz układ trawienny. Dodatkowo to prawdziwa bomba witaminowa, zawierające wiele cennych witamin i minerałów.

4. Nasiona chia 

Nasiona chia to jeden z najpopularniejszych obecnie, zdrowych, „azjatyckich” dodatków do żywności. Ich zakup staje się rzeczą tak naturalną, jak kupno mleka. Nic dziwnego, są źródłem błonnika, który prowadzi do uczucia pełności. Zawierają też podstawowe białka wspierające tworzenie mięśni. Są zdrowe, łatwe do przetrawienia i można je dodać do niemal wszystkich potraw.

5. Naturalne kakao

Pyszny, doskonale znany składnik (ważne by wybierać to bez dodatku cukru). Doskonały dodatek do mleka, ciast, deserów. Ostatnim składnikiem jest naturalne kakao, które nadaje napojowi świetny, czekoladowy smak. Jednocześnie przyspiesza utlenianie tłuszczów, wspiera system odpornościowy i zmniejsza poziom cholesterolu w organizmie.

Jak dodać to wszystko razem?

Oczywiście, w dzisiejszym, pędzącym jak szalonym świecie przygotowanie potraw, które będą smaczne i będą zawierały wszystkie powyższe składniki może stanowić pewien problem. Dlatego możemy sięgnąć po gotowe produkty, które stanowią unikalne połączenie wszystkich wymienionych wyżej składników.

Znajdziesz je tutaj – sprawdź koniecznie produkty wspomagające odchudzanie.

Będą stanowić doskonałe uzupełnienie Twojej zdrowej diety i pomogą Ci skutecznie, na długo schudnąć.

Artykuł przygotowany we współpracy z partnerem portalu 

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Check Also

Jak wzmocnić odporność na jesień?

Jak wzmocnić odporność na jesień?

Odporność organizmu to zdolność do skutecznej obrony przed bakteriami, wirusami i toksynami. Silny system immunologiczny …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Nie przegap nowych artykułów na Stopnadwadze.pl i kliknij "Lubię To"!
Polub Stopnadwadze.pl na Facebooku