Polecane ćwiczenia
Home » Sport » Porady » Jakie są najlepsze pozycje do spania gdy cierpisz na kontuzję sportową?
Jak dobrać materac i pozycję snu do kontuzji?

Jakie są najlepsze pozycje do spania gdy cierpisz na kontuzję sportową?

Jakie są najlepsze pozycje do spania gdy cierpisz na kontuzję sportową?

Jeśli twój sen cierpi po szczególnie bolesnych  urazach sportowych, to pod ten temat omówiliśmy najlepsze pozycje do spania dla najczęstszych urazów sportowych .

Wstałeś wcześnie na siłownię tylko po to by zafundować sobie niechcący bolesną kontuzję? Ból przy urazach sportowych nie tylko psuje uczucie euforii po intensywnym treningu, ale również jakość snu. Mimo, iż już wielokrotnie stwierdzono, że dużo odpoczynku jest odpowiedzią na wszelkie bóle, dobry sen może być trudny do osiągnięcia z tkliwością stawów.

Pozycja do spania na którą zdecydujemy się w nocy w rzeczywistości może złagodzić ból, więc ważne jest, by wybrać postawę, które nie pogorszy dalej urazu. Przyjrzyjmy się najlepszym pozycjom spania dla najczęstszych urazów sportowych tj: ból w nogach, ramionach i szyi. Pomogą one wrócić do formy w krótkim czasie!

Urazy nóg

Ból w nogach, ból kostek i w kolanach to są najczęściej dotknięte obszary sportowych urazów. Dla dolegliwości stawu skokowego, takiej jak standardowe skręcenie stawu skokowego, najlepszą pozycją do spania w celu łagodzenia bólu jest położenie się na plecach i unikanie umieszczania jakiegokolwiek nacisku na kostce. Zaleca się podnieść lekko kostkę do drenażu płynów i by zapobiec niepotrzebnemu obrzękowi, więc warto umieścić poduszkę lub koc pod kostkę na czas snu. Można również obłożyć na chwilę obolałe miejsce lodem przed pójściem do łóżka, aby zmniejszyć stan zapalny.

Przy urazie ścięgna z tyłu uda najlepiej spać z wydłużonym kolanem, a nie  wygiętym. Spanie z urazem ścięgna  w pozycji, która wydłuża mięśnie przyśpiesza gojenie zmniejszając skłonność do blizn, które pozbawiają mięśnie elastyczności.  Jest również pomocne, by trzymać nogę na wzniesieniu i stosować zimne okłady co jakiś czas. Noszenie elastycznego bandaża uciskowego ograniczy krwawienie i obrzęk tkanek.

Jeśli twój sportowy uraz jest w formie łydki w szynach, zaleca się spanie na plecach, z nogami wyciągniętymi i stopami skierowanymi do siebie, aby utrzymać łydki wydłużone. Pozycja ta jest również przydatna dla osób cierpiących na powięzi podeszwy lub bolesne pięty.

Jeśli chodzi o kontuzje kolan, gdy mamy  rozerwane więzadło krzyżowe przednie, można zdecydować się na operację w zależności od jego nasilenia. Kiedy śpisz, zarówno przed jak i po zabiegu, warto podnieść nogę jak najwyżej i umieścić poduszkę czy koc pod pięty.

Inne bóle stawu kolanowego, np. kolano biegacza (rzepkowy zespół bólowy), które wynika z bólu rzepki która ociera się o kość udową. Śpij z lekko ugiętymi kolanami dla łagodzenia bólu. Spróbuj umieścić poduszkę pod kolana podczas snu. Jeśli zdecydujesz się spać na boku zamiast na plecach, umieść poduszkę między kolana dla większej wygody.



Urazy ramion

Z obrażeniami ramienia, a zwłaszcza częstym: łokciem tenisisty, wydaje się dość oczywiste, że nie powinno się spać na boku. Łokieć tenisisty jest spowodowany powtarzalnym ruchem ramienia, więc ważne jest, aby trzymać rękę zrelaksowaną i luźno, ponieważ jakiekolwiek ciśnienie na ramieniu zmniejsza przepływ krwi, co jest istotne dla procesu regeneracji.

Zaleca się sen na plecach, bez zginania łokcia, jeśli to możliwe.

Dla każdego bólu barku będzie pomocna poduszka, by wspomóc spokojny sen. Śpiąc na boku powinniśmy leżeć na nienaruszonym ramieniu i użyć poduszki do podparcia cierpiącego  ramienia w wygodnej pozycji. Natomiast śpiąc  na plecach powinniśmy również wesprzeć ramię w wygodnej ponownie używając poduszki. Warto stworzyć  pewnego rodzaju barierę za pomocą poduszek, by uniemożliwić przekręcenie się i lądowanie na bolące ramię.

Urazy szyi

Ogólnie rzecz biorąc, by uniknąć bólu szyi, ważne jest, by nie przesadzić z poduszkami, które mogą ustawić pod nienaturalnym kątem kark. Zgodnie z podstawową zasadą która  mówi, że  układać głowa w linii w zgodzie ze swoim ciałem.

Więc najlepiej spać na niskiej i stosunkowo twardej poduszce. Pod względem pozycji do spania, spanie na plecach jest najlepsze na ból szyi. Na krótko można też pospać na boku. Spanie na brzuchu nie jest zalecane gdyż zgina kark nienaturalnie.

Właściwy materac

Dobrze dobrany materac pod indywidualne potrzeby i problemy zdrowotne zagwarantuje nam zdrowy i spokojny wypoczynek każdej nocy. Materace sklep czy to internetowy czy stacjonarny oferuje szeroki wachlarz różnych modeli materacy.

Warto poczytać na ten temat i porozmawiać z pracownikami, by uzyskać jak najwięcej informacji o budowie i zaletach poszczególnych wypełnień materacy.

Artykuł przygotowany przez partnera serwisu

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Na rynku jest wiele rodzaju kulek gejszy. Wybierz odpowiedni zależny od potrzeb.

Jakie kulki gejszy kupić, by były bezpieczne dla naszego zdrowia i efektywne?

Kulki gejszy to praktyczny kobiecy gadżet, po który sięga coraz więcej kobiet. To bardzo dobrze, …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o