Pobierz DARMOWY plan treningowy TABATA KILLER! Schudnij, popraw kodnycję i zacznij się regularnie ruszać! >> Więcej

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Dlaczego warto dbać o kondycję fizyczną
Kondycja fizyczna - dlaczego warto?

Dlaczego warto dbać o kondycję fizyczną?

Odpowiednio zbilansowana połączona z aktywnością fizyczną niesie wiele korzyści dla organizmu. Nie tylko pozwala pozbyć się zbędnych kilogramów, ale poprawia samopoczucie i zmniejsza ryzyko wielu chorób. Dlaczego warto dbać o kondycje fizyczną?

Jak dbać o kondycję fizyczną?

Dbanie o  kondycję fizyczną to proces długotrwały. Wymaga dużo cierpliwości, a przede wszystkim samozaparcia. Ćwiczenia powinny stać się nawykiem i być nieodłącznym elementem naszego stylu życia.  Jeżeli jesteś osobą początkująca, zacznij od 3-4 lekkich treningów w ciągu tygodnia. Może to być bieganie, jazda na rowerze lub rolkach, fitness czy wizyta w siłowni. Jeśli nie masz w pobliżu żadnej siłowni, ćwiczenia możesz wykonywać w domu.

Doskonale sprawdza się również pływanie. ten rodzaj aktywności świetnie dotlenia i uodparnia organizm, poprawia kondycję, a także zapobiega i koryguje wady postawy. Jeśli w Twoim mieście jest basen, koniecznie kup karnet. Pamiętaj, aby przed każdym wysiłkiem fizycznym zrobić rozgrzewkę. W ten sposób  pobudzisz mięśnie do działania.

O czym pamiętać, dbając o kondycję fizyczną?

Jeżeli decydujesz się na aktywność fizyczną, musisz wziąć pod uwagę kilka aspektów:

  • rodzaj aktywności fizycznej – wybierz taki rodzaj aktywności, który sprawia Ci przyjemność i dostosowany jest do twojej obecnej kondycji fizycznej. Jeżeli nie lubisz biegać, nie zmuszaj się. Wykonywane ćwiczenia mają sprawiać Ci radość,
  • intensywność – dostosuj ją do swoich możliwości. Jeśli jesteś osobą początkującą, zacznij od umiarkowanej,
  • systematyczność – tylko regularna aktywność fizyczna, da satysfakcjonujące efekty. Staraj się ćwiczyć 3 razy w tygodniu.

Efekty dobrej kondycji fizycznej

Dbanie o kondycję fizyczną stanowi nieodłączny element zdrowego stylu. Pozytywnie wpływa na nasz organizm m.in. zwiększając wytrzymałość, sprawność, odporność organizmu, a dodatkowo poprawia wygląd. Lista korzyści, wynikających z aktywności fizycznej, jest o wiele dłuższa. Regularne wykonywanie ćwiczeń przede wszystkim:

  • zmniejsza ryzyko wystąpienia niektórych chorób np. chorób nowotworowych,
  • poprawia samopoczucie, a także łagodzi stresy,
  • zwiększa witalność,
  • poprawa sylwetkę,
  • pomaga zgubić zbędne kilogramy,
  • poprawia jakość snu,
  • pozwala utrzymać zdrowe mięśnie oraz kości,
  • poprawia funkcjonowanie mózgu,
  • wzmacnia układ odpornościowych,
  • reguluje poziom cukru we krwi.

Ponadto, podczas wysiłku fizycznego uwalniane są endorfiny, hormony szczęścia, które odpowiadają za pozytywny nastrój oraz lepsze samopoczucie.

Pomocy przy napisaniu artykułu udzielił nam portal fitness FitRepublic.pl, gdzie znajdziecie wiele porad dotyczących treningu i zdrowego odżywiania.

Artykuł przygotowany przez partnera serwisu 

Tabata Killer!

Pobierz plan treningowy TABATA KILLER na 30 dni!

Zacznij regularnie ćwiczyć, schudnij i zadbaj o super kondycję!

Więcej informacji

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Check Also

Jak często ćwiczyć brzuch żeby schudnąć? Podpowiadamy jaka jest najlepsza pora dnia na ćwiczenia.

Jak często ćwiczyć żeby schudnąć, czyli czy mogę trenować codziennie?

Nie da się ukryć, że połączenie diety z systematyczną aktywnością fizyczną jest najlepszą metodą na …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Test #001

Dołącz do wyzwania deski!

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail

Pobierz plan TABATA KILLER! 

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail