Polecane ćwiczenia
Home » Sport » Indoor cycling » Indoor cycling, czyli aerobik na rowerach
Indoor cycling to prawdziwa rewolucja w klubach fintess. Na rowerach szaleje coraz więcej osób.
Rowerki pod dachem? To możliwe!

Indoor cycling, czyli aerobik na rowerach

Jeżeli lubisz jazdę na rowerze, ale nie potrafisz się zmobilizować do systematycznego wysiłku lub w twojej okolicy nie ma ścieżek rowerowych, zapisz się na indoor cycling nazywany również spinningiem, a na pewno nie pożałujesz!

Jak wyglądają zajęcia?

Spinning to rytmiczna jazda na specjalnie przystosowanym do tego rowerze stacjonarnym. Zajęciom towarzyszy dynamiczna muzyka oraz polecenia wydawane przez instruktora. Intensywność treningu jest kontrolowana za pomocą monitorów pracy serca. Dodatkowo trener narzuca tempo jazdy, rodzaj obciążenia czy pozycje na rowerze. Każde zajęcia w całości odbywają się na rowerach i kolejno przeprowadza się rozgrzewkę, trening właściwy oraz na koniec zajęć stretching z naciskiem na mięśnie łydek, ud i pośladków, ale rozciąga się również mięśnie pleców i karku.

Jakie korzyści odniesiesz dzięki indoor cycling?

Są to zajęcia dla osób, które lubią intensywne treningi i nie chcą długo czekać na efekty ćwiczeń. Poza tym, trenując aerobik na rowerze, możesz liczyć na:

  • poprawę wydolności organizmu,
  • wyrzeźbienie mięśni łydek, pośladków i ud,
  • polepszenie kondycji,
  • zapobieganie osteoporozie,
  • wzmocnienie układu kostnego,
  • szybką redukcję tkanki tłuszczowej,
  • poprawę jędrności skóry,
  • zapobieganie chorobie wieńcowej,
  • utratę zbędnych kilogramów,
  • zwiększenie wydolności układu krążenia,
  • spalenie nawet do 900 kcal podczas jednych zajęć.

Czy każdy może szaleć na rowerze?

W zajęciach spinningu może wziąć udział praktycznie każdy, niezależnie od płci, wieku, kondycji fizycznej. Są to także zajęcia dla osób otyłych, ponieważ jazda na rowerze nie obciąża stawów, a ryzyko kontuzji jest minimalne. W zasadzie, jeżeli stosujemy się do wskazówek trenera i mamy dobrze ustawione siodełko (powinno sięgać bioder) oraz kierownicę (w jednej linii z siodełkiem) ryzyko urazu lub kontuzji jest bliskie zeru…

Gdzie ćwiczyć?

Obecnie prawie w każdym fitness clubie prowadzone są zajęcia cyclingowe. Najczęściej dostępnych jest kilka typów zajęć np. dla początkujących, dla zaawansowanych, wytrzymałościowe lub typu Fat Burning. Indoor cycling to zajęcia grupowe, zwykle na sali jest kilkanaście rowerów spinningowych.
Pojedyncze zajęcia kosztują ok. 20zł, natomiast karnety na 12 wejść 150zł. Warto zdecydować się na karnet, ponieważ najlepsze rezultaty daje trenowanie cyclingu 3 razy w tygodniu.

Rady dla początkujących:

Jeżeli zdecydujesz się na indoor cycling, na swoich pierwszych zajęciach podejdź do trenera i poproś go o objaśnienie obsługi rowerka, formuły zajęć i kwestii bezpieczeństwa. Z domu zabierz ze sobą:

  • ręcznik do wycierania potu (a będzie go na pewno dużo, jeżeli dasz z siebie wszystko),
  • butelkę wody lub napoju izotonicznego do picia w trakcie zajęć (co najmniej 0,75 l na godzinę zajęć),
  • buty sportowe ze sztywną podeszwą, nie polecamy tenisówek, gdyż mogą się nie sprawdzić w czasie ćwiczenia podjazdów,
  • wygodny strój, niekoniecznie profesjonalny,
  • rękawiczki rowerowe, które zwiększą komfort ćwiczeń, będą chronić przed otarciami oraz zapobiegną ślizganiu się rąk na kierownicy.

Jeszcze jedna dobra wiadomość: indoor cycling to tylko i wyłącznie walka z własnymi słabościami, nie ma tutaj skomplikowanych zasad lub choreografii do nauki. Wystarczy wsiąść na rower i pedałować. Ale uważaj, bo gdy raz spróbujesz, jest bardzo duża szansa, że uzależnisz się od tej formy intensywnego wysiłku i już nie wrócisz na inne zajęcia fitness 😉

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o