Jak wybrać rowerek stacjonarny

Kupujesz rowerek stacjonarny? Przeczytaj!

Nie zawsze aura na zewnątrz zachęca do rowerowych przejażdżek po lesie. Zimno, deszcz, śnieg oraz mocno upalne dni mogą skutecznie pokrzyżować nasze plany. Na szczęście jest ciekawa alternatywa  w postaci stacjonarnego rowerka. Warto spróbować!

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

Jaki sprzęt treningowy wybrać?

W każdym lepszym sklepie rowerowym jest do wyboru bogaty asortyment sportowy, a w tym rowerki stacjonarne. Różnią się nie tylko ceną, ale też wielkością, funkcjami oraz kolorem, co dla wielu osób ma bardzo duże znaczenie. Niewygórowana cena, możliwość  dostosowania go do swoich potrzeb i wytrzymałości fizycznej, trening w zaciszu czterech ścian i kompaktowe rozmiary – to wszystko sprawia, że coraz więcej osób chce kupować stacjonarne rowerki.

Rodzajów tego typu sprzętu jest naprawdę sporo, dlatego każdy bez problemu wybierze dla siebie najodpowiedniejszy model. Wystarczy zajrzeć na stronę jednego z producentów, np.  tutaj https://kelton.pl/pol_m_SPRZET-FITNESS_TRENING-FITNESS_Rowery-stacjonarne-518.html, aby zobaczyć, jak wiele różnych ciekawych propozycji zakupu oferują konkretne firmy.

Poziome czy pionowe?

Najwięcej osób wybiera rowerki klasyczne, pionowe, na których jeździ się w pozycji wyprostowanej, co pozwala na rzeźbienie w większym stopniu dolnych partii ciała. Co więcej, taka pozycja pozwala na mocniejszy trening z elementami spinningu i jazdą nad siodełkiem.

Z kolei osoby borykające się z bólem kręgosłupa, często wybierają rowerki poziome, na których trzeba przybrać pozycję leżącą, co odciąża kręgosłup i bardziej angażuje mięśnie brzucha. Nogi natomiast pracują swobodnie i nie ma mowy o przeciążeniu kolan.

Zalety trenowania na rowerku

Oprócz satysfakcji i sporej dawki endorfin, które produkowane są po cięższym wysiłku fizycznym, rowerki tego typu wspierają walkę ze zbędnymi kilogramami. Profesjonalny sprzęt posiada czytelny wyświetlacz  z szeregiem funkcji, dzięki którym można monitorować swoją aktywność, sprawdzać ilość spalonych kalorii, prędkość, przebyte kilometry itd.

Oprócz możliwości pozbycia się nadliczbowych kilogramów jazda na rowerku stacjonarnym to również sposób na wzmocnienie odporności oraz polepszenia wydolności i ogólnej kondycji. To także sposób na walkę z rozstępami i cellulitem oraz ciekawa forma relaksu, która  w połączeniu z oglądaniem serialu czy dźwiękami ulubionej muzyki jest przydatna zarówno dla ciała, jak i dla ducha. Rower stacjonarny to bardzo dobre remedium na stres i psychiczne zmęczenie, a częste treningi pomagają wyrzeźbić zgrabną sylwetkę.

Trzeba jednak pamiętać, aby przed pierwszym treningiem zrobić mocną rozgrzewkę, bo w  innym przypadku nieprzygotowane na taki wysiłek mięśnie i stawy mogą to odchorować. Rozgrzanie się jest  konieczne także przed kolejnymi treningami, aby nie nabawić się niepotrzebnej kontuzji, bądź cięższych „zakwasów”. Intensywność treningów należy zwiększać stopniowo, aby efekty były zauważalne – bez bólu i zniechęcenia.

Artykuł przygotowany przez partnera serwisu 

Oceń artykuł
[Głosów: 1 Średnia: 5]

Przeczytaj też:

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź również

Orbitrek czy rower. Co najlepiej wybrać?

Rower czy orbitrek – co lepsze na szybki, wiosenny trening?

Na dworze coraz więcej słońca, a wraz z nim pojawia się coraz więcej chęci i …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments