Polecane ćwiczenia
Home » Odżywianie » Porady » Jak nie przytyć na wakacjach?
Jeżeli masz tendencję do tycia na wakacjach - zobacz o czym musisz pamiętać!
O czy musisz pamiętać, jeżeli nie chcesz przytyć na wakacjach?

Jak nie przytyć na wakacjach?

Długo wyczekiwane wakacje są idealnym momentem do odpoczynku od pracy czy nauki. Niestety, podczas wolnego bardzo często zapominamy o właściwej diecie i niezbędnej ilości ruchu. Przedstawiamy kilka praktycznych porad jak nie przytyć na urlopie.


Umówmy się, wakacje to czas odpoczynku i relaksu, a nie ciągłego stresu związanego z przeliczaniem kalorii. Często wakacje spędzamy w krajach gdzie kuchnia jest nieodłączną częścią kultury i naprawdę szkoda byłoby nie spróbować pewnych potraw.

Aby jednak nie przywieźć z urlopu pamiątki w postaci dodatkowych kilogramów należałoby przestrzegać kilku zasad. Są to zasady powszechnie znane- czyli zasady racjonalnego żywienia.

Jak nie przytyć na wakacjach? Należy pamiętać o regularnych posiłkach!

Podczas wakacyjnego wyjazdu zdarza się, że spożywamy jeden wielki posiłek, nie zachowując odpowiednich odstępów między jedzeniem, oraz nie dopuszczamy do uczucia głodu.

Cały czas dostarczamy sobie kalorii, i to najczęściej z węglowodanów prostych (słodkości, alkohol), zatem trzustka cały czas pracuje wyrzucając insulinę do krwiobiegu.

Podczas wakacji nie wolno zapominać o odpowiednej porcji ruchu.
Nie zapomnij o ruchu – to podstawa, ZWŁASZCZA na wakacjach 😉

Powoduje to, że tkanka tłuszczowa nie jest wykorzystywana jako źródło energii, za to nadmiar glukozy zamieniany jest w tkankę tłuszczową.

Dlatego jedzmy wtedy kiedy jesteśmy faktycznie głodni, ale nie róbmy również przerw dłuższych niż 4 godziny, bo podstępny głód odezwie się wieczorem.

Uwzględniajmy produkty ze wszystkich grup produktów- produkty zbożowe, nabiał, mięso/jaja/ryby, owoce i przede wszystkim moc warzyw.

Należy na każdym kroku dbać o dodatek warzyw i owoców. Zapewni to uczucie sytości na dłużej.

Choć na wakacjach smażone przysmaki kuszą – warto unikać ryb smażonych na głębokim tłuszczu i wybrać np. potrawy z grilla!

Rybka lubi pływać?

Istotnym jest, aby unikać potraw smażonych w głębokim tłuszczu. Czy naprawdę nie znamy smaku frytek i panierowanej ryby? Ryba grillowana z dodatkiem pieczonych ziemniaków i porcji surówki zapewni nam lepsze samopoczucie i o wiele mniejszą liczbę zjedzonych kalorii.

Na stopnadwadze.pl znajdziesz ofertę poradni dietetycznej online!
Kliknij i zapisz się do poradni dietetycznej online!

Czego przede wszystkim należy unikać podczas wakacyjnych wyjazdów? Jak już wspomniano wcześniej- cukrów prostych, szczególnie w postaci słodyczy, lodów, słodkich napojów i soków owocowych, napojów alkoholowych takich jak piwo i kolorowe drinki. Podczas wypoczynku ciężko będzie spalić nadmierną liczbę przyjętych kalorii, a z takich produktów przyjmuje się ich dużo i to z małych porcji.

Nie zapominajmy o odpowiedniej ilości płynów w postaci wody mineralnej.

Wodę należy pić często w małych porcjach. Spełnia wiele funkcji, reguluje przemiany metaboliczne, a podczas upałów jest niezbędna do utrzymania prawidłowej temperatury ciała. Nie należy dopuszczać do odczuwania pragnienia- to już sygnał informujący o tym, że organizm jest odwodniony.

Warzywa to podstawa naszej diety - również na wakacjach!
Choć na wakacjach kusi nas przede wszystkim niezdrowe jedzenie -nie możemy zapominać o warzywach!

Jak jeszcze uchronić się przed przybraniem masy ciała? Odpowiedź jest oczywista- należy się ruszać! Im więcej spacerów, pływania, biegania tym więcej spalonych kalorii, a co za tym idzie możemy pozwolić sobie na nieco więcej.

Jeśli nie wyobrażamy sobie wakacji bez deserów lodowych, gofrów i innych słodkości, to zrekompensujmy ten naddatek energii dodatkową aktywnością fizyczną.

Podsumowując, na wyjeździe wakacyjnym należy przestrzegać zasad racjonalnego żywienia i zachować umiar w jedzeniu, a każdą nadprogramową przekąskę należałoby nadgonić aktywnością fizyczną.

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Agrest indyjski to suplement diety który wspomaga proces odchudzania i dostaniesz go w każdym sklepie.

Agrest indyjski kontra odchudzanie – jak to działa?

Czy wiesz, że szerokie grono Polaków boryka się z nadwagą lub otyłością? To przypadłości uwarunkowane …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o