Odchudzanie - zasady

Błędy w odchudzaniu

W teorii zrzucenie zbędnych kilogramów jest nie tylko proste ale i szybkie. Jednak w praktyce przejście na dietę może nastręczyć nie lada trudności. Poznaj podstawowe błędy w odchudzaniu i dowiedz się, jak ich unikać.



Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

1. Głodówka

Wiele osób chcących przejść na dietę decyduje się na ograniczenie ilości spożywanych pokarmów. Naturalnie wspomniane rozwiązanie bywa niekiedy całkiem słusznym wyborem, niemniej jednak należy zauważyć, że te same osoby – pragnąc jak najszybciej uzyskać pożądane efekty – decydują się na jedną z najbardziej radykalnych form odchudzania, czyli głodówkę. Jak przypomina Polski Instytut Dietetyki, w praktyce lecznicza głodówka wymaga nie tylko odpowiedniego przygotowania ale również stałej kontroli lekarskiej.

W przeciwnym razie tego rodzaju praktyki mogą negatywnie odbić się na funkcjonowaniu całego organizmu ludzkiego.

2. Środki przeczyszczające

Zaledwie nieliczni z nas mogą pochwalić się posiadaniem idealnie płaskiego brzucha. Niestety, w praktyce osiągnięcie tego celu wymaga czasu i sporej ilości ćwiczeń. W związku z tym – aby przyspieszyć efekt – część osób decyduje się na sięgnięcie po środki przeczyszczające.

Czy to dobre rozwiązanie? Zdecydowanie nie.

Jak się bowiem okazuje, długotrwałe stosowanie tego rodzaju preparatów jest w stanie odczuwalnie upośledzić działanie układu wydalniczego, co oznacza, że po odstawieniu preparatu możemy mieć bardzo duże trudności z naturalnym wypróżnieniem. Poza tym środki przeczyszczające stosowane bez kontroli lekarza mogą stać się przyczyną zaburzeń gospodarki wodno – elektrolitowej.

3. Brak ruchu

Jeśli sądzisz, że do zrzucenia zbędnych kilogramów i osiągnięcia pięknej sylwetki wystarczy sama dieta, to jesteś w sporym błędzie. Naturalnie na początku takie działanie może przynieść rezultat w postaci niższej masy ciała, jednak po jakimś czasie waga najprawdopodobniej przestanie spadać.

Właśnie dlatego osoby będące na diecie powinny zwiększyć aktywność fizyczną. Warto również dodać, że regularne ćwiczenia nie tylko pomogą w pozbyciu się niepotrzebnego tłuszczyku, ale również ujędrnią ciało.

4. Monodieta

Monodieta zwana również dietą jednoskładnikową to sposób żywienia zakładający spożywanie produktów jednego rodzaju np. nabiału. Tego rodzaju diety układane są z reguły przez dietetyków i lekarzy posiadających wiedzę na temat funkcjonowania ludzkiego organizmu.

Niestety, wiele osób decyduje się na rozpoczęcie monodiety ich własnego pomysłu, wykluczając w ten sposób z jadłospisu inne produkty, a tym samym pozbawiając się niezbędnych witamin i minerałów. Pamiętaj więc, że dieta jednoskładnikowa – aby była w pełni bezpieczna – musi być ułożona przez specjalistów.

Artykuł przygotowany przez partnera serwisu. 

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]

Check Also

dieta dąbrowskiej

Jak dieta Dąbrowskiej przynosi spektakularne efekty?

Warzywno-owocowa dieta dr Dąbrowskiej opiera się na zasadach postu, którego zadaniem jest oczyszczenie organizmu z …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

NOWOŚĆ!
Sprawdź E-book!

47 zabaw i ponad 150 pomysłów na aktywne spędzanie czasu z dzieckiem

Pobierz bezpłatne
fragmenty e-booków + BONUSY!

Wypełnij formularz.
Materiały wyślę OD RAZU na Twój e-mail!

Wypełnij formularz i zapisz 

się na webinar! 

Pobierz plan TABATA KILLER! 

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail

Dołącz do wyzwania deski!

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail