Polecane ćwiczenia
Home » Ćwiczenia » Rozgrzewki » Rozgrzewka #1 – pomysły na ćwiczenia przed treningiem
pomysły na rozgrzewkę przed trenigiem
Te ćwiczenia pomogą Ci rozgrzać mięśnie przed treningiem

Rozgrzewka #1 – pomysły na ćwiczenia przed treningiem

Kilka prostych ćwiczeń, które pomogą Ci się rozgrzać przed treningiem. Pamiętaj, że prawidłowa rozgrzewka powinna trwać minimum 10 minut – nie zapominaj o odpowiednim dogrzaniu wszystkich stawów!

Zanim zaczniesz – przeczytaj o czym musisz pamiętać podczas prawidłowej rozgrzewki, a także jakich błędów należy unikać.

Ćwiczenia zawarte w tym filmie mają charakter uniwersalny – są idealne, jeżeli chcesz zacząć ćwiczyć lub biegać. Możesz je wykonywać jako całą serię lub wybrać te, które Ci odpowiadają i ułożyć z tego własny zestaw.

Pamiętaj, by nie narzucać zbyt forsownego tempa – rozgrzewka ma Cię przygotować do wysiłku, a nie go zastąpić 🙂

Rozgrzewka przed treningiem – pomysły na ćwiczenia

  1. Marsz (00:13-00:27) – możesz go zastosować jako przerywnik podczas intensywniejszych ćwiczeń (zarówno podczas rozgrzewki, jak i np. treningu spalającego tłuszcz). Pozwoli Ci uspokoić organizm i wyrównać oddech.
  2. Step touch (00:30-00:41) – możesz znać to ćwiczenie jako podstawowe kroki fitness.
  3. Heel back (00:43-00:57) – ustaw nogi szerzej niż biodra, napnij brzuch i unoś pięty tak by łydka znalazła się w pozycji równoległej do podłoża. To również jest jeden z podstawowych kroków treningu fitness aerobik.
  4. Heel back z rozłożonymi do boku rękami (00:58-1:12) – pozycja jak wyżej. Unieś ręce do boku i trzymaj na wysokości barków
  5. Heel back z dotknięciem stopy przeciwległą ręką tyłem (1:13-1:27) – ustaw nogi szerzej niż biodra, napnij brzuch. Ręce unieś do boku na wysokość barków. Unoś pięty tak, by łydka znalazła się w pozycji równoległej do podłoża przy jednoczesnym dotknięciu stopy przeciwległą dłonią. Ćwiczenie wykonuj naprzemiennie, po każdym dotknięciu stopy, ręka powraca do pozycji wyjściowej (na wysokość barku).
  6. Uniesienie kolana z dotknięciem stopy przeciwległą ręką (1:30-1:45) – ustaw nogi szerzej niż biodra, napnij brzuch. Ręce unieś do boku na wysokość barków. Unieś kolano i dotknij stopy przeciwległą dłonią. Kolano unieś tak wysoko, by dotykając stopy kręgosłup nie zmieniał swojej pozycji (nie pochylaj się). Ćwiczenie wykonuj naprzemiennie, po każdym dotknięciu stopy, ręka powraca do pozycji wyjściowej (na wysokość barku).

    Zobacz inne zestawy  ćwiczeń na rozgrzewkę przed treningiem.

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]

Przeczytaj też:

Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Prosty zestaw ćwiczeń, rozgrzewający organizm przed treningiem.

Rozgrzewka #2 – pomysły na ćwiczenia przed treningiem

Drugi zestaw przygotowanych ćwiczeń, które pomogą Ci się rozgrzać przed treningiem. Pamiętaj, że prawidłowa rozgrzewka …

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Ramona Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Ramona
Gość
Ramona

Rozgrzewka jest równie ważna jest równie ważna jak rozciąganie po treningu. Warto pamiętać, że kalorie zaczynamy spalać juz podczas rozgrzewki. A dodatkowo zapobiega ona powstawaniu urazów podczas treningu.