Pobierz DARMOWY plan treningowy TABATA KILLER! Schudnij, popraw kodnycję i zacznij się regularnie ruszać! >> Więcej

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Proste zestawy ćwiczeń rozciągających opartych na jodze, które łatwo pomogą Ci zachować elastyczność mięśni i ścięgien.
Ćwiczenia rozciągające oparte na jodze to bardzo pożyteczny zestaw, który możesz wykorzystać po każdym domowym treningu. Nie zapominaj o nich!

Rozciąganie inspirowane jogą – ćwiczenia stretchingowe w domu

Oto świetny zestaw prostych ćwiczeń rozciągających, którymi możesz zawsze kończyć trening. Są to ćwiczenia inspirowane jogą i składają się z podstawowych asan lub ich uproszczonych wersji.

Wykonując ten zestaw ćwiczeń rozciągniesz mięśnie, rozluźnisz je, a także zrelaksujesz całe ciało i poprawisz jego giętkość. Ćwiczenia inspirowane jogą są bardzo dobre zwłaszcza po dynamicznych i wyczerpujących treningach – pozwolą odpocząć i zrelaksować się organizmowi. Naładują go także pozytywnymi emocjami, a Tobie pomogą w szybszej regeneracji sił. Takie ćwiczenia możesz również wykonać rano po wstaniu z łóżka, żeby obudzić mięśnie i dostarczyć sobie porcję pozytywnej energii na cały dzień.

Zestaw ten jest idealny po KAŻDYM treningu na jaki zdecydujesz się ćwicząc do domu – pamiętaj, bez względu na to, które ćwiczenia wybierzesz – musisz się rozciągać. Twoje mięśnie i ścięgna za to Ci podziękują!

Plan ćwiczeń rozciągających (joga):

  1. Kobra (0:20-1:05): rozpocznij od kilku głębokich wdechów i wydechów, unosząc ręce do góry, a następnie zejdź powoli na dół do pozycji kobry. Wytrzymaj chwilę i przyjmij pozycję psa. Te asany świetnie wzmacniają i uelastyczniają mięśnie pleców, dzięki czemu możemy zapomnieć o bólu pleców spowodowanym siedzącym trybem życia.
  2. Gołąb (1:06-2:16): z pozycji psa przechodzimy od razu do pozycji gołębia, rozpoczynając od nogi prawej, wytrzymaj chwilę i zmień nogę. Wyjdź z asany do pozycji psa, a następnie powoli wstań i wyprostuj ciało, rozluźniając ramiona. Jeżeli pozycja gołębia sprawia Ci trudność, zmodyfikuj trochę ułożenie nogi z przodu i ćwicz regularnie, a twoja elastyczność zwiększy się i po jakimś czasie na pewno wykonasz to ćwiczenie całkowicie poprawnie.
  3. Pies z nogą w górze (2:18-3:20): z pozycji psa unieś nogę wysoko do góry, a następnie zegnij w kolanie, skręcając jednocześnie biodro. To samo powtórz dla drugiej strony. Powróć do pozycji psa i powoli wyprostuj całe ciało.
  4. Wojownik I, II (3:24-5:41): wykonujemy kolejno na jedną i druga nogę pozycję wojownika I, czyli przodem i wojownik II bokiem, obydwie asany łączymy z asaną rozciągniętego trójkąta, rozciągając mięśnie nóg, pośladków i brzucha, a także ramiona i barki.

    Ćwiczenia te możesz z powodzeniem wykonywać codziennie, nie tylko po treningu, ale także o każdej porze dnia, gdy tylko czujesz się zmęczona np. po kilku godzinach spędzonych przed monitorem komputera.

    Koniecznie przeczytaj więcej i dowiedz się czym jest Joga – to doskonały pomysł, jeżeli szukasz metody na zrelaksowanie się i odprężenie po całym wyczerpującym dniu.

    Oceń artykuł
    [Głosów: 0 Średnia: 0]

    Przeczytaj też:

    Tabata Killer!

    Pobierz plan treningowy TABATA KILLER na 30 dni!

    Zacznij regularnie ćwiczyć, schudnij i zadbaj o super kondycję!

    Więcej informacji

    Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

    Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Check Also

Ćwiczenia rozciągające po treningu - pełen zestaw

Rozciąganie całego ciała w 10 minut – zestaw idealny po treningu

Ćwiczenia rozciągające po treningu – krótki, efektywny, kompleksowy zestaw ćwiczeń, który trwa niecałe 10 minut.  …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Pobierz infografikę!

Bezpieczne dziecko na 
wakacjach

Pobierz materiały w wygodnej formie A4 do druku. 
Wydrukuj i zabierz ze sobą na wakacje! 

Nie, dziękuję, nie chcę.