Zapisz się na bezpłatny newsletter z ćwiczeniami

Home » Zdrowie i uroda » Porady » Rozgrzewka przez treningiem – zawsze o niej pamiętaj!
Rozgrzewka przed treningiem - nigdy o niej nie zapominaj
Rozgrzewka to bardzo ważna część każdego treningu!

Rozgrzewka przez treningiem – zawsze o niej pamiętaj!

Rozgrzewka to pierwsza cześć treningu, której nie wolno pominąć ponieważ  przygotowuje organizm do podjęcia  wysiłku i obciążenia z nim związanego. Dobrze wykonana rozgrzewka chroni nasze mięśnie, stawy i kości przed kontuzjami i mikro-urazami oraz sprawia, że łatwiej tolerujemy zmęczenie wynikające z wysiłku.

Czas trwania tej części treningu uzależniony jest od dyscypliny, którą uprawiamy, długości treningu oraz od stopnia zaangażowania. Na poziomie profesjonalnego sportu rozgrzewka może trwać nawet 40 minut, natomiast na poziomie amatorskim 10 minut powinno wystarczyć.

Podczas rozgrzewki wykonujemy ćwiczenia o niskiej intensywności i angażujemy te partie ciała, które będą dominujące w planowanej aktywności.

Poprzez ćwiczenia zwiększamy zakres ruchu w stawach, podnosimy temperaturę mięśni oraz pobudzamy układ krążeniowo-oddechowy.  Na samym początku rozgrzewki warto wykonać przez 2, 3 minuty aktywność, która zaangażuje całe ciało do pracy np. szybki marsz, trucht.

W przypadku braku wystarczającej przestrzeni aktywność tą można wykonać w miejscu. Kiedy trochę podniesiemy temperaturę swojego ciał, poczujemy przyspieszony oddech, serce zacznie szybciej bić, należy wykonać serię ćwiczeń strechingowych.

radea-tychy
Odwiedź stronę autora artykułu

Istnieje kilka teorii na temat jakiego rodzaju stretching wykonywać na rozgrzewce. Uważam, że musimy się dopasować do warunków treningowych.

Jeśli trenujemy na hali sportowej możemy wykonać 5 minutowy streching statyczny w pozycji leżenia lub siadu. Jeśli trenujemy w terenie polecam wykonanie stretchingu dynamicznego w pozycji stojącej.

Kiedy poczujemy, że nasze ciało jest bardziej elastyczne, a ruchy wydają się bardziej płynny można przystąpić do bardziej wymagających ćwiczeń.

Trzymamy się zasady rozpoczęcia ćwiczeń od prostych, wykonanych w jednej płaszczyźnie ruchu i pomału zwiększamy trudność oraz wprowadzamy kombinację płaszczyzn ruchu.

W rozgrzewce muszą znaleźć się ruchy, które będą się powtarzały podczas  głównej części treningu. Na koniec rozgrzewki pamiętajmy o ćwiczeniach oddechowych, aby nasze płuca były gotowe do intensywnej pracy.

Zachęcam wszystkich aktywnych do respektowania rozgrzewki jako profilaktyki i prewencji urazowej. Bierzmy przykład z osób, które ćwicząc w parkach miejskich, zielonych skwerach nie wstydzą się machać rękami i nogami we wszystkich kierunkach oraz przyjmować dziwne pozy w ramach przygotowania do treningu.

Dobra rozgrzewka pomorze wam bardziej komfortowo ćwiczyć i dostarczy więcej satysfakcji z treningu.

Korzystając z okazji przypominam, że na koniec treningu należy wyciszyć organizm i porozciągać zmęczone mięśnie.

 

Dieta odchudzająca – Schudnij Sama!

Możesz już zamówić dietę odchudzającą Schudnij Sama! To 100 fantastycznych, zdrowych i smacznych przepisów, które pomogą Ci zadbać o prawidłową wagę, skutecznie i bezpiecznie schudnąć. Przepisy są dokładnie rozpisane, podzielone na 5 posiłków, ułożone według wartości kalorycznych.

Schudnij Sama to doskonała propozycja dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia.

Tak, wyślij mi dietę!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Jak stosować olej kokosowy?

Jak stosować olej kokosowy?

W ostatnich latach można zauważyć rosnące zainteresowanie olejem kokosowym. Wielu ludzi stawia na naturalne kosmetyki, ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Nie przegap nowych artykułów na Stopnadwadze.pl i kliknij "Lubię To"!
Polub Stopnadwadze.pl na Facebooku