Pobierz DARMOWY plan treningowy TABATA KILLER! Schudnij, popraw kodnycję i zacznij się regularnie ruszać! >> Więcej

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Wyprawa w polskie góry jest świetnym pomysłem na wzmocnienie kondycji i wytrzymałości organizmu.
wyprawa w góry

A może… wyprawa w góry?

Trudno napisać co tak naprawdę ciągnie ludzi w góry. Każdy w wędrówce będzie czegoś innego. Dla jednego ważne będzie przezwyciężenie własnych słabości i zdobycie szczytu, a dla innego spokój, cisza, obcowanie z naturą i ucieczka od wielkomiejskiego zgiełku.

Cisza, spokój, czyste powietrze

W górach, gdzie nie ma zbyt wielu ludzi, można zaznać chwili wytchnienia od cywilizacji, można na spokojnie uporządkować swoje myśli, a przy tym podjąć wyzwanie i zdobywać kolejne szczyty.

Dla jednych to tylko pot, zmęczenie i czasem obtarte stopy. Dla innych do piękne widoki, wspaniały klimat, krystalicznie czyste powietrze, etos górskiej wędrówki i satysfakcja, że „jednak się udało”.

Góry – idealny sposób na kondycję

O dziwo, niewiele osób traktuje wędrówkę po górach, jako sposób walki z nadwagą. Faktycznie, turystyka górska nie da nam tak oszałamiających efektów, jak regularne ćwiczenia.

Wędrówka „na sucho” czyli bez prowiantu, jest niezdrowa i przy dużym wysiłku, który w górach zawsze się pojawia, grozi nam nawet omdleniem i wstrząsem. Podczas wspinaczki tracisz bardzo dużo energii, musisz ja więc uzupełniać pożywnymi posiłkami (batony, czekolada, cukierki, których należy unikać jak ognia w czasie treningów, w górach są wręcz wskazane).

Góry są natomiast idealne, jeżeli chcesz poprawić swoją kondycję i zwiększyć wytrzymałość organizmu. To doskonały sposób na uzupełnienie innych treningów: zwiększysz liczbę czerwonych ciałek krwi, dotlenisz organizm i przygotujesz się na intensywne, wymagające odpowiedniej kondycji ćwiczenia.

Regularne wędrówki to również bardzo dobry sposób na rozwój masy mięśniowej i poprawienie sylwetki. Podczas wycieczek górskich możemy rozwinąć mięśnie nóg, ramion (gdy chodzimy z „kijkami”) oraz poprawić sylwetkę.

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]

Przeczytaj też:

Tabata Killer!

Pobierz plan treningowy TABATA KILLER na 30 dni!

Zacznij regularnie ćwiczyć, schudnij i zadbaj o super kondycję!

Więcej informacji

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Sprawdź również

Higiena stóp powinna być priorytetem, zarówno dla górskich wędrowców, jak i dla biegaczy

Pamiętaj by dbać o stopy!

Zdrowie i zadbane stopy do podstawa udanej wyprawy w góry. Przygotowaliśmy kilka porad, których każdy …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments