Polecane ćwiczenia
Home » Sport » Tae-bo » Tae Bo – trening dla wytrwałych

Tae Bo – trening dla wytrwałych

Jeżeli nudzisz się na zwykłych zajęciach fitness lub jesteś zniechęcona mało widocznym efektami, być może powinnaś zastanowić się nad treningiem Tae Bo. Jest to trening bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych i powoli jego popularność wzrasta także i u nas. Czym właściwie jest Tae Bo? Jest to intensywna forma fitnessu, łącząca elementy kickboxingu, aikido, taekwondo oraz karate, którą stworzył i spopularyzował Billy Blanks, amerykański trener taekwondo. Charakterystyczne dla Tae Bo jest wykonywanie energicznych wykopów, ciosów i podskoków w rytm dynamicznej muzyki, co sprawia że trening nabiera bardziej tanecznego charakteru i jest atrakcyjniejszy, ale jednocześnie pozwala na spalenie dużej ilości kalorii (nawet do 800 kcal).

Jak wygląda trening Tae Bo?

Zajęcia trwają 60 minut i rozpoczynają się krótką rozgrzewką, w czasie której wykonuje się ćwiczenia aerobowe, aby przygotować mięśnie i stawy do dużego wysiłku. Następnie seria ćwiczeń rozciągających i oddechowych, po których następuje zasadnicza, bardzo intensywna faza treningu – podczas energicznego wykonywania wykopów, ciosów, bloków równocześnie pracują mięśnie górnej i dolnej części ciała, dzięki czemu intensywnie spalana zostaje tkanka tłuszczowa, a my trenujemy gibkość i szybkość. Intensywna faza ćwiczeń trwa 20-45 min i po jej zakończeniu następuje stopniowe zmniejszanie tempa, wykonywanie ćwiczeń wzmacniających brzuch oraz rozciąganie mięśni nóg, ramion i tułowia. Ćwiczenia poprawiają nie tylko kondyncję i wytrzymałość, ale też refleks i orientacje.

Co gwarantuje Tae Bo?

· Smukłą i proporcjonalną sylwetkę, doskonale ukształtowane ramiona, wyrzeźbione mięśnie brzucha i pośladków, smukłą talię i nogi. Dodatkowo poprawia się nasza koordynacja, a ruchy ciała stają się płynne i sprężyste.
· Bardzo szybko, bo już po kilku tygodniach systematycznych ćwiczeń widać pierwsze efekty.
· Tae Bo to rodzaj treningu, który pozytywnie wpływa nie tylko na ciało, ale także i umysł. Umożliwia pozbycie się nadmiaru negatywnej energii, stresu i agresji. Treningi pomimo tego, że są bardzo wyczerpujące, przynoszą bardzo dużo satysfakcji i sprawiają, że czujemy się zrelaksowani.
· Te Bo jest idealne dla osób, które w pracy muszą stawić czoła dużej ilości stresu. Pozwala doskonale odreagować wszystkie złe emocje, wyciszyć się, uspokoić. Choć zajęcia mogą być bardzo wyczerpujące, uczestnicy czerpią z nich olbrzymią satysfakcję.

Dla kogo?

Tae Bo to treningi o dużym wydatku energetycznym, dlatego są polecane dla osób, które mają już pewne przygotowanie kondycyjne, ale nie jest to warunek konieczny, dlatego spróbować swoich sił może każdy.

Gdzie ćwiczyć Tae Bo?

Tae Bo można ćwiczyć w większych klubach fitness, które oferują duży wybór zajęć oraz posiadają instruktora. Jest to rodzaj treningu, który wymaga wykwalifikowanego prowadzącego – nie da się tego nauczyć samemu, korzystając z materiałów zawartych w internecie (np. Youtube). Koszt pojedynczych zajęć to ok. 20-30 zł, za karnet zapłacimy 80-100zł za 4 zajęcia.

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Ćwiczenia dla początkujących na spalanie tłuszczu.

Szalony trening Tae-Bo na krzesłach na spalanie tłuszczu dla początkujących

Tae-Bo to doskonale znany na całym świecie system treningowy, który efektywnie spala tkankę tłuszczową. Oparty …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o