Polecane ćwiczenia
Home » Sport » Porady » 5 rzeczy, które pomogą znaleźć motywację do treningu

5 rzeczy, które pomogą znaleźć motywację do treningu

Motywacja. Idąc za słownikiem pojęć trudnych do zdefiniowania – „Mały skrzat siedzący za twoim prawym uchem podpowiadający Ci, abyś ruszyła swoje ciało i poszła na trening”.

Brzmi śmiesznie, co? Jednak gdyby tak głębiej wejść w ten temat, to okaże się, że do śmiechu wcale nie jest. Każda osoba mająca styczność ze sportem – bez względu czy na poziomie hobbystycznym, amatorskim i tym bardziej profesjonalnym stara się ją znaleźć.

Dlaczego?

Ano właśnie dlatego, aby w ferworze codziennych obowiązków znaleźć chęć i zapał, by pójść na trening. By poświęcić tę godzinę i wylać kilka kropel potu.

By zmęczyć się i po wszystkim stanąć przed lustrem i powiedzieć – „tak, dałam radę”!

Jak jej zatem szukać? Gdzie ona jest? Oczywiście – idealnym stanem rzeczy jest stan, kiedy motywacji mieć nie musimy bo traktujemy trening jako coś oczywistego, wręcz potrzebnego do normalnego funkcjonowania zarówno ciała, jak i psychiki. Da się do tego dojść – bez wątpienia. Ale od czegoś trzeba zacząć.

Daleki jestem od udzielania bądź co bądź górnolotnych porad z zakresu psychologii sportu – wszak żadni z nas zawodowcy – a zwykli amatorzy walczący z własnymi słabościami. Zaczynamy. Pięć kroków. Prostych kroków, które moim zdaniem wyniosą Was na wyżyny samodyscypliny, motywacji i góry sukcesów.

1. Baba z wozu, koniom lżej!

Domowy trening jest remedium na wszystkie bolączki.
Pamiętaj; każdy cel jest do osiągnięcia. Musisz tylko uzbroić się w cierpliwość.
Tłumacząc na nasze – im mniej złych emocji, stresu i zdenerwowania w nas, tym lżej nam na duchu. Zgłębianie się w kwestie chemii – „jakie hormony wydzielają się w organizmie i dlaczego powodują że czujemy się lepiej” zostawmy studentom. Ich działka. Nam wystarczy wiedzieć tyle, że jakakolwiek aktywność fizyczna – spacer, bieg, basen, siłownia, zajęcia fitness – powodują znaczne rozluźnienie ciała i ducha.

Pamiętasz, gdy byłaś dzieckiem i coś Cię zdenerwowało zazwyczaj płakałaś i byłaś strasznie zła. Pomyśl, że teraz całą tą energię można i należy przemienić na czysty ruch i pot. Ciężki dzień w pracy? Mąż zdenerwował? Koleżanki wystawiły do wiatru?

Organizm kipi negatywnymi emocjami? Zamiast siedzieć w domu i rozmyślać – pakujemy się i ruszamy.

Godzina intensywnego treningu i gwarantuje, że zapomnisz o złości, stresie i nerwach. Odrodzisz się. Zrelaksowana, wypoczęta (tak!) i z energią na nowy dzień, który z pewnością będzie lepszy, prawda?

2. W zdrowym ciele twardy duch

To, że zdrowy lifestyle widziany przez pryzmat zbilansowanej diety oraz ćwiczeń rzeźbi ciało – wiadomo od zawsze. Niewiele z Was zdaje sobie jednak sprawę, że regularne ćwiczenia i chęć do progresji oraz łamania własnych barier i słabości niesamowicie wzmacnia naszą psychikę.

Stajemy się twardsi, odporniejsi na stres, gotowi na nowe wyzwania. Łatwiej stawiamy czoła trudom życia, problemom i niepowodzeniom. Regularnie ćwicząc i stawiając sobie cele kształtujesz swoją ambicję i wytrwałość. A to z kolei bez problemu można przenieść na pozostałe obszary życia.

Skoro nie łamią Cię ciężkie treningi, gdzie wylewasz litry potu i balansujesz na granicy wytrzymałości swojego ciała, to uwierz mi – prędzej czy później rzeczy niemożliwe nie będą istnieć.

Ćwicząc – inwestujemy w siebie. Nasze ciało jest przystosowane do ruchu, nie do stagnacji. Odpowiednia liczba treningów zaserwowana ze zbilansowaną dietą przyprawiona konsekwencją otrzymamy najlepszą nagrodę – satysfakcje, że wszystko zawdzięczam sobie. A inni niech zazdroszczą.

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

O autorze - Michał Cierlica

Michał Cierlica
Ze sportem związany od zawsze. Pełen przekrój – bieganie, siłownia, Kettlebell, Windsurfing, narciarstwo, Krav Maga i pewnie jeszcze kilka innych po drodze. Pasjonat i posłaniec aktywnego trybu życia i zdrowego odżywiania. Dzień bez treningu to dzień stracony – zawsze znajdziesz go w okolicy robiącego cokolwiek co przynosi pot, zmęczenie i uśmiech na twarzy. Chętnie pomoże, podpowie i szepnie jak czerpać maksimum przyjemności z ćwiczeń, jedzenia i regeneracji!

Sprawdź też

Jaki sprzęt sportowy na siłownię wybrać w szkole?

Sprzęt sportowy dla szkół. Jakie przyrządy wybrać?

Sprzęt sportowy dla szkół powinien być wszechstronny, czyli uwzględniać nie tylko przyrządy czy urządzenia do …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o