Polecane ćwiczenia
Home » Sport » Porady » 5 rzeczy, które pomogą znaleźć motywację do treningu

5 rzeczy, które pomogą znaleźć motywację do treningu

Motywacja. Idąc za słownikiem pojęć trudnych do zdefiniowania – „Mały skrzat siedzący za twoim prawym uchem podpowiadający Ci, abyś ruszyła swoje ciało i poszła na trening”.

Brzmi śmiesznie, co? Jednak gdyby tak głębiej wejść w ten temat, to okaże się, że do śmiechu wcale nie jest. Każda osoba mająca styczność ze sportem – bez względu czy na poziomie hobbystycznym, amatorskim i tym bardziej profesjonalnym stara się ją znaleźć.

Dlaczego?

Ano właśnie dlatego, aby w ferworze codziennych obowiązków znaleźć chęć i zapał, by pójść na trening. By poświęcić tę godzinę i wylać kilka kropel potu.

By zmęczyć się i po wszystkim stanąć przed lustrem i powiedzieć – „tak, dałam radę”!

Jak jej zatem szukać? Gdzie ona jest? Oczywiście – idealnym stanem rzeczy jest stan, kiedy motywacji mieć nie musimy bo traktujemy trening jako coś oczywistego, wręcz potrzebnego do normalnego funkcjonowania zarówno ciała, jak i psychiki. Da się do tego dojść – bez wątpienia. Ale od czegoś trzeba zacząć.

Daleki jestem od udzielania bądź co bądź górnolotnych porad z zakresu psychologii sportu – wszak żadni z nas zawodowcy – a zwykli amatorzy walczący z własnymi słabościami. Zaczynamy. Pięć kroków. Prostych kroków, które moim zdaniem wyniosą Was na wyżyny samodyscypliny, motywacji i góry sukcesów.

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

1. Baba z wozu, koniom lżej!

Domowy trening jest remedium na wszystkie bolączki.
Pamiętaj; każdy cel jest do osiągnięcia. Musisz tylko uzbroić się w cierpliwość.

Tłumacząc na nasze – im mniej złych emocji, stresu i zdenerwowania w nas, tym lżej nam na duchu. Zgłębianie się w kwestie chemii – „jakie hormony wydzielają się w organizmie i dlaczego powodują że czujemy się lepiej” zostawmy studentom. Ich działka. Nam wystarczy wiedzieć tyle, że jakakolwiek aktywność fizyczna – spacer, bieg, basen, siłownia, zajęcia fitness – powodują znaczne rozluźnienie ciała i ducha.

Pamiętasz, gdy byłaś dzieckiem i coś Cię zdenerwowało zazwyczaj płakałaś i byłaś strasznie zła. Pomyśl, że teraz całą tą energię można i należy przemienić na czysty ruch i pot. Ciężki dzień w pracy? Mąż zdenerwował? Koleżanki wystawiły do wiatru?

Organizm kipi negatywnymi emocjami? Zamiast siedzieć w domu i rozmyślać – pakujemy się i ruszamy.

Godzina intensywnego treningu i gwarantuje, że zapomnisz o złości, stresie i nerwach. Odrodzisz się. Zrelaksowana, wypoczęta (tak!) i z energią na nowy dzień, który z pewnością będzie lepszy, prawda?

2. W zdrowym ciele twardy duch

To, że zdrowy lifestyle widziany przez pryzmat zbilansowanej diety oraz ćwiczeń rzeźbi ciało – wiadomo od zawsze. Niewiele z Was zdaje sobie jednak sprawę, że regularne ćwiczenia i chęć do progresji oraz łamania własnych barier i słabości niesamowicie wzmacnia naszą psychikę.

Stajemy się twardsi, odporniejsi na stres, gotowi na nowe wyzwania. Łatwiej stawiamy czoła trudom życia, problemom i niepowodzeniom. Regularnie ćwicząc i stawiając sobie cele kształtujesz swoją ambicję i wytrwałość. A to z kolei bez problemu można przenieść na pozostałe obszary życia.

Skoro nie łamią Cię ciężkie treningi, gdzie wylewasz litry potu i balansujesz na granicy wytrzymałości swojego ciała, to uwierz mi – prędzej czy później rzeczy niemożliwe nie będą istnieć.

Ćwicząc – inwestujemy w siebie. Nasze ciało jest przystosowane do ruchu, nie do stagnacji. Odpowiednia liczba treningów zaserwowana ze zbilansowaną dietą przyprawiona konsekwencją otrzymamy najlepszą nagrodę – satysfakcje, że wszystko zawdzięczam sobie. A inni niech zazdroszczą.

3. Zrób krok. I jeszcze jeden. I następny. I potem jeszcze jeden.

Błyskawiczne rozwiązania są dobre, lecz zazwyczaj trwają chwilę. Nie polecam korzystać z cudownych diet, programów „10 kilogramów w 30 dni”  i tym podobnych wynalazków. Z dwóch powodów. Po pierwsze przeważnie wyrządzają więcej szkody niż pożytku, a po drugie ominie cię cała słodycz trwania w postanowieniach i bycia konsekwentnym. Skoncentruj się na długofalowych rozwiązaniach.

Stwórz sobie ścieżkę sukcesu z wyraźnymi stacjami mniejszych osiągnięć, które składają się na całość. Pierwszy miesiąc – zapiszę się na zajęcia fitness. Drugi – dorzucę basen. Trzeci – zacznę biegać. Ciesz się z małych sukcesów!

Niech Twoje działania będą rozłożone rozsądnie w czasie. Wtedy na własnej skórze odczujesz postępy, efekty i sukces – dzięki temu zobaczysz, że warto było ćwiczyć, pocić się i nieraz cierpieć. Bądź maratończykiem, nie sprinterem.

4. Co mi w duszy gra?

Muzyka. Tak, moi drodzy. Każdy ma swoje ulubione utwory, które powodują ciarki naszym ciele i to dziwne uczucie wzdrygania się. „Kawałki”, które podnoszą nas na duchu.

A gdyby tak połączyć naszą playlistę z telefonu z treningiem? Nie będę się rozpisywał – spróbuj sama, sprawdź na własnej skórze. To naprawdę uruchamia dodatkowe zapasy energii, wytrzymałości i zaparcia by dać z siebie jeszcze więcej.

5. Zarażaj. Dziel się bakteriami.

Gdy już jesteś zmotywowana, nie potrafisz żyć bez treningu, znasz odpowiedź na pytanie „Co kocham w życiu i dlaczego jest to fitness” zarażaj innych tą pasją.

Dziel się wiedzą. Wymieniaj się doświadczeniami. Dziele tej samej pasji z grupą znajomych przynosi ogromną frajdę i również satysfakcję. Czy nie jest to piękne, gdy właśnie ty szepniesz komuś na ucho „a może by tak dziś zacząć” i odmienisz czyjeś życie?

5 prostych porad, które dla mnie się sprawdzają. Spróbujcie sami. Warto. I pamiętajcie ponad wszystko – aktywny tryb życia ma być czymś oczywistym, przyjemnym i na stałe związane z codziennymi obowiązkami.

A jeżeli chcecie ćwiczyć w domu – pamiętajcie o kilku przykazaniach, które te ćwiczenia uczynią przyjemniejszymi.

I wtedy motywacja zjawi się sama i zostanie… na zawsze.

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]

Przeczytaj też:

Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Narty po sezonie czy to dobry pomysł?

Dlaczego warto kupić narty zjazdowe po sezonie?

Zakup własnego sprzętu narciarskiego to bez wątpienia poważna inwestycja. Trudno więc dziwić się temu, że …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o