Polecane ćwiczenia
Home » Sport » Porady » Higiena w czasie treningu
Zabdaj o higienę miejsc intymnych, przestrzegając kilku ważnych zasad.
Wiele osób zapomina o podstawowych zasadach higieny.

Higiena w czasie treningu

Chodzenie na siłownię, do fitness klubu, na basen czy po prostu jogging po okolicy, to wszystko kojarzymy ze zdrowiem i smukłym, wysportowanym ciałem. Oczywiście całkiem słusznie, ale czasami niestety nasze dobre samopoczucie lub nawet zdrowie może zostać zaburzone przez nieprzyjemne dolegliwości. Warto wiedzieć, w jaki sposób możemy się chronić przed bakteriami oraz innymi czynnikami ryzyka w miejscach ogólnodostępnych.

Jak bezpiecznie ćwiczyć w fitness klubie?

Istnieje kilka zasad, które będą uniwersalne zarówno dla małych jak i dużych klubów fitness, siłowni oraz basenów. Pamiętaj, że nie jesteśmy w stanie żyć w absolutnie sterylnym środowisku, ale możemy dbać o higienę w swoim najbliższym otoczeniu.

  1. Na siłownię zabieraj zawsze 2 ręczniki, 1 będzie Ci służył do wycierania twarzy z potu, 2 zawsze będziesz kładła na urządzenia, na których ćwiczysz. Dzięki temu nie będziesz stykała się z potem oraz bakteriami osób, które ćwiczyły przed Tobą.
  2. Przed korzystaniem z jakiegokolwiek urządzenia np. rowerka, należy wytrzeć siedzenie, uchwyty – najlepiej środkiem dezynfekującym (zwykle w siłowniach są one ogólnodostępne) lub przynajmniej zwykłym ręcznikiem papierowym.
  3. Staraj się nie dotykać spoconymi dłońmi twarzy, ponieważ przenosisz wtedy w okolice oczu, nosa i ust wiele zanieczyszczeń.
  4. Pod prysznicem i w przebieralniach, a także na terenie całego basenu koniecznie chodź w klapkach. Uchroni Cię to przed grzybicą stóp, a także zapobiegnie poślizgnięciu się.
  5. Po zakończeniu ćwiczeń oraz zawsze po skorzystaniu z toalety myj ręce ciepłą wodą i antybakteryjnym mydłem (prawidłowe mycie rąk trwa 40-60 sekund).
  6. Po treningu weź prysznic, a jeżeli bardzo się spieszysz i musisz z niego zrezygnować, zmień koniecznie bieliznę na suchą.
  7. Po przyjściu do domu strój sportowy od razu wypierz, a buty pozostaw do wyschnięcia, możesz je również spryskać sprayem dezynfekującym.

Jak się ubrać na trening?

Wbrew pozorom najlepsza wcale nie będzie odzież bawełniana (owszem jest ona przyjemna dla ciała i oddychająca, ale niestety bawełniana bielizna jak również inne części odzieży szybko nasiąkają potem, a sam materiał pozostaje mokry). To idealne środowisko dla rozwoju grzybów i niestety bardzo często kończy się to nieprzyjemnymi infekcjami intymnymi.

Najlepsza jest odzież i bielizna termoaktywna, która jest niezwykle oddychająca i odprowadza pot na zewnątrz tkaniny, a stamtąd bardzo szybko odparowuje. Tego typu odzież sportowa jest, więc bardzo komfortowa, ponieważ nie ma na niej żadnych plam potu, a ty nie odczuwasz nieprzyjemnego uczucia wilgotności. Miejsca intymne również pozostają suche, więc ryzyko infekcji grzybiczej jest mniejsze.

Pamiętaj, że na sam początek najlepiej kupić bieliznę, ponieważ jest ona najbliżej ciała i chroni najbardziej podatne na infekcje miejsca. Wybierz bezszwowy top sportowy lub koszulkę z wszytym biustonoszem. Później możesz zacząć kompletować resztę stroju. Rozrzut cenowy jest bardzo duży od 20zł aż do prawie 300zł za sportowy top. Weź pod uwagę swoje potrzeby, budżet oraz parametry produktu, niekoniecznie sugeruj się firmą, ponieważ w supermarketach sportowych możesz znaleźć rzeczy dobrej jakości w przystępnych cenach.

Co spakować do torby na siłownię?

Oczywiście wszystko zależy od Twoich potrzeb i ilości czasu jaki spędzasz w fitness klubie, ale absolutnym minimum są:

  • Kosmetyki: tutaj najlepiej sprawdzą się mini wersje kosmetyków, a zwłaszcza żel 3 w 1, którym możesz umyć całe ciało, włosy oraz okolice intymne. Koniecznie zabierz również antyperspirant lub dezodorant, żeby odświeżyć się w trakcie treningu, a także już po prysznicu. Żel antybakteryjny oraz chusteczki do higieny intymnej.
  • 2 ręczniki.
  • Bielizna na zmianę (również skarpetki).
  • Klapki pod prysznic.
  • Mata do ćwiczeń (najlepiej mieć własną, gdyż nie jest to spory wydatek, ale jeżeli korzystasz z ogólnodostępnych połóż na niej ręcznik).

Uwaga! Zawsze zwracaj oczywiście uwagę na ogólną czystość miejsca, w którym ćwiczysz. Jeżeli masz zastrzeżenia, zgłoś je obsłudze lub zapisz się na zajęcia gdzie indziej. Wybieraj także baseny z wodą ozonowaną, ponieważ jest w nich mniej zanieczyszczeń (niż w basenach chlorowanych).

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Jaki sprzęt sportowy na siłownię wybrać w szkole?

Sprzęt sportowy dla szkół. Jakie przyrządy wybrać?

Sprzęt sportowy dla szkół powinien być wszechstronny, czyli uwzględniać nie tylko przyrządy czy urządzenia do …

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Karolina Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Karolina
Gość
Karolina

Oooo taki! Higiena na siłowni jest bardzo ważna a zdarza się niestety dość często pomijana u nie których ludzi :/ Czasem trzeba zmienić plan treningowy żeby nie ćwiczyć zaraz po takiej osobie!