Polecane ćwiczenia
Home » Odżywianie » Porady » Odchudzanie kawą? Zielona kawa i jej wpływ na nadwagę
Jaki wpływ na nadwagę i odchudzanie ma zielona kawa?
Co warto wiedzieć o zielonej kawie w kontekście odchudzania?

Odchudzanie kawą? Zielona kawa i jej wpływ na nadwagę

Odchudzanie wcale nie jest takie łatwe, dlatego wiele osób próbując osiągnąć wymarzoną sylwetkę, posiłkuje się w tym celu suplementami diety. Zielona kawa w ostatnim czasie zyskała popularność dzięki swoim świetnym właściwościom antyoksydacyjnym, prozdrowotnym, a także odchudzającym. Czy zielona kawa rzeczywiście pomaga pozbyć się nadwagi?

Zielona kawa – popularny suplement na utratę wagi

Zielona kawa jest jednym z najbardziej popularnych suplementów diety, które wspomagają utratę wagi. Odchudzające działanie zielonej kawy ma związek z kwasem chlorogenowym, który jest zawarty w jej ziarnach. Uważa się, że to właśnie on jest odpowiedzialny za utratę wagi u osób regularnie przyjmujących zieloną kawę.

Czym jest zielona kawa?

Zielona kawa to praktycznie nic innego jak niepalone ziarna znanej nam doskonale i popularnej kawy czarnej. Dopiero proces palenia ziaren nadaje napojowi charakterystyczny dla niego smak i kolor. Jednak nieprzetworzone, zielone ziarna oferują nam znacznie więcej pod względem zdrowotnym. Są one bardzo bogate w antyoksydanty i inne aktywne składniki, które pozytywnie działają na nasz organizm. Dwójką najbardziej rozpoznawalnych i istotnych wśród nich jest kofeina i – wspomniany już przez nas wcześniej – kwas chlorogenowy.

Działanie zielonej kawy

Kofeina zawarta w ziarnach zielonej kawy wg badań może przyspieszyć metabolizm nawet o 11%. Jednak to nie doskonale nam znana kofeina jest głównym składnikiem aktywnym zielonej kawy. Jest nim oczywiście kwas chlorogenowy. Prace opisujące jego działanie wskazują, że może on zredukować absorpcję węglowodanów z układu pokarmowego, co prowadzi do obniżenia poziomu cukru we krwi i skoków insulinowych, jakie występują po ich spożyciu.

Co to oznacza dla osoby, która jest na diecie i chce zbić wagę z pomocą zielonej kawy? Jej picie będzie miało podobne efekty, jakbyśmy stosowali dietę z obniżona wartością węglowodanów, które – jak pokazują najnowsze badania – są głównym winowajcą za pojawiający się w niechcianych miejscach tłuszczyk.

Inne badania, przeprowadzone na szczurach i myszach, pokazują, że kwas chlorogenowy może spowodować obniżenie masy ciała poprzez wchłanianie tłuszczu z diety, redukcje jego zapasów w wątrobie, a także poprzez poprawienie pracy hormonu odpowiedzialnego za spalanie tłuszczów – znanego jako adiponektyna.

Skuteczność w badaniach na ludziach

W grupie 30 osób z nadwagą, połowa badanych przyjmowała przez okres 12 tygodni, zwykłą kawę rozpuszczalną, a druga połowa badanych kawę zieloną. Żadna z osób w tym czasie nie zmieniała swoich nawyków żywieniowych, ani też nie wprowadziła do swojej rutyny dodatkowej aktywności fizycznej. Wśród osób, które przyjmowały kawę zieloną spadek wagi w ciągu 12 tygodni wyniósł około 5,5 kg, natomiast u osób, które piły zwykłą kawę jedynie 1,7 kg. Co istotne, nie była to jedynie utrata wody, ale również tkanki tłuszczowej. U osób spożywających zieloną kawę nastąpiła redukcja poziomu tkanki tłuszczowej o 3,6%, natomiast u osób, które regularnie piły kawę czarną jedynie 0,7%. O innym popularnym badaniu przeprowadzonym na grupie stu kobiet i właściwościach można przeczytać również na stronie http://opinieozielonejkawie.pl/, czyli swoistym kompendium wiedzy o zielonej kawie.

Jak pić zieloną kawę?

Jak prawidłowo pić zieloną kawę?

Spożywanie zielonej kawy nie niesie ze sobą dużego ryzyka pojawienia się skutków ubocznych. Jednak w przypadku zbyt często jej picia mogą pojawić się problemy związane ze zbyt dużym spożyciem kofeiny, czyli zupełnie takie, jakie towarzyszyłyby nam przy wypiciu kilku czarnych kaw:

  • szybsze bicie serca,
  • nadpobudliwość,
  • uczucie niepokoju.

Jeśli jesteś wrażliwy/a na działanie kofeiny, to powinieneś/aś obserwować reakcję swojego organizmu przy piciu zielonej kawy. Innym efektem ubocznym może być biegunka spowodowana działaniem kwasu chlorogenowego.

Zielona kawa nie jest zalecana dla kobiet w ciąży i dzieci. Obecnie nie zostały przeprowadzone żadne badania, które wskazują na to, ile należy spożywać zielonego napoju, aby otrzymać pożądane efekty. Jednak zaleca się, aby przyjmować ją około 30 minut przed posiłkiem, w zależności od reakcji organizmu 1-2 razy dziennie. Szczegółowe informacje dotyczące stosowania suplementów zawarte są na opakowaniach zielonej kawy.

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]

Przeczytaj też:

Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

10 przydatnych nawykó żywieniowych wspomagających proces odchudzania.

10 skutecznych nawyków żywieniowych, które pozwolą Ci skutecznie schudnąć

Choć reklamy różnych magicznych suplementów diety mogą próbować cię przekonać, że jest inaczej, to sukces …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o