Home » Odżywianie » Porady » Odchudzanie kawą? Zielona kawa i jej wpływ na nadwagę
Jaki wpływ na nadwagę i odchudzanie ma zielona kawa?
Co warto wiedzieć o zielonej kawie w kontekście odchudzania?

Odchudzanie kawą? Zielona kawa i jej wpływ na nadwagę

Odchudzanie wcale nie jest takie łatwe, dlatego wiele osób próbując osiągnąć wymarzoną sylwetkę, posiłkuje się w tym celu suplementami diety. Zielona kawa w ostatnim czasie zyskała popularność dzięki swoim świetnym właściwościom antyoksydacyjnym, prozdrowotnym, a także odchudzającym. Czy zielona kawa rzeczywiście pomaga pozbyć się nadwagi?

Zielona kawa – popularny suplement na utratę wagi

Zielona kawa jest jednym z najbardziej popularnych suplementów diety, które wspomagają utratę wagi. Odchudzające działanie zielonej kawy ma związek z kwasem chlorogenowym, który jest zawarty w jej ziarnach. Uważa się, że to właśnie on jest odpowiedzialny za utratę wagi u osób regularnie przyjmujących zieloną kawę.

Czym jest zielona kawa?

Zielona kawa to praktycznie nic innego jak niepalone ziarna znanej nam doskonale i popularnej kawy czarnej. Dopiero proces palenia ziaren nadaje napojowi charakterystyczny dla niego smak i kolor. Jednak nieprzetworzone, zielone ziarna oferują nam znacznie więcej pod względem zdrowotnym. Są one bardzo bogate w antyoksydanty i inne aktywne składniki, które pozytywnie działają na nasz organizm. Dwójką najbardziej rozpoznawalnych i istotnych wśród nich jest kofeina i – wspomniany już przez nas wcześniej – kwas chlorogenowy.

Działanie zielonej kawy

Kofeina zawarta w ziarnach zielonej kawy wg badań może przyspieszyć metabolizm nawet o 11%. Jednak to nie doskonale nam znana kofeina jest głównym składnikiem aktywnym zielonej kawy. Jest nim oczywiście kwas chlorogenowy. Prace opisujące jego działanie wskazują, że może on zredukować absorpcję węglowodanów z układu pokarmowego, co prowadzi do obniżenia poziomu cukru we krwi i skoków insulinowych, jakie występują po ich spożyciu.

Co to oznacza dla osoby, która jest na diecie i chce zbić wagę z pomocą zielonej kawy? Jej picie będzie miało podobne efekty, jakbyśmy stosowali dietę z obniżona wartością węglowodanów, które – jak pokazują najnowsze badania – są głównym winowajcą za pojawiający się w niechcianych miejscach tłuszczyk.

Inne badania, przeprowadzone na szczurach i myszach, pokazują, że kwas chlorogenowy może spowodować obniżenie masy ciała poprzez wchłanianie tłuszczu z diety, redukcje jego zapasów w wątrobie, a także poprzez poprawienie pracy hormonu odpowiedzialnego za spalanie tłuszczów – znanego jako adiponektyna.

Skuteczność w badaniach na ludziach

W grupie 30 osób z nadwagą, połowa badanych przyjmowała przez okres 12 tygodni, zwykłą kawę rozpuszczalną, a druga połowa badanych kawę zieloną. Żadna z osób w tym czasie nie zmieniała swoich nawyków żywieniowych, ani też nie wprowadziła do swojej rutyny dodatkowej aktywności fizycznej. Wśród osób, które przyjmowały kawę zieloną spadek wagi w ciągu 12 tygodni wyniósł około 5,5 kg, natomiast u osób, które piły zwykłą kawę jedynie 1,7 kg. Co istotne, nie była to jedynie utrata wody, ale również tkanki tłuszczowej. U osób spożywających zieloną kawę nastąpiła redukcja poziomu tkanki tłuszczowej o 3,6%, natomiast u osób, które regularnie piły kawę czarną jedynie 0,7%. O innym popularnym badaniu przeprowadzonym na grupie stu kobiet i właściwościach można przeczytać również na stronie http://opinieozielonejkawie.pl/, czyli swoistym kompendium wiedzy o zielonej kawie.

Jak pić zieloną kawę?

Jak prawidłowo pić zieloną kawę?

Spożywanie zielonej kawy nie niesie ze sobą dużego ryzyka pojawienia się skutków ubocznych. Jednak w przypadku zbyt często jej picia mogą pojawić się problemy związane ze zbyt dużym spożyciem kofeiny, czyli zupełnie takie, jakie towarzyszyłyby nam przy wypiciu kilku czarnych kaw:

  • szybsze bicie serca,
  • nadpobudliwość,
  • uczucie niepokoju.

Jeśli jesteś wrażliwy/a na działanie kofeiny, to powinieneś/aś obserwować reakcję swojego organizmu przy piciu zielonej kawy. Innym efektem ubocznym może być biegunka spowodowana działaniem kwasu chlorogenowego.

Zielona kawa nie jest zalecana dla kobiet w ciąży i dzieci. Obecnie nie zostały przeprowadzone żadne badania, które wskazują na to, ile należy spożywać zielonego napoju, aby otrzymać pożądane efekty. Jednak zaleca się, aby przyjmować ją około 30 minut przed posiłkiem, w zależności od reakcji organizmu 1-2 razy dziennie. Szczegółowe informacje dotyczące stosowania suplementów zawarte są na opakowaniach zielonej kawy.

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Po czym rozpoznać, że masz problem z kompulsywnym odżywianiem?

5 oznak, że masz problem z kompulsywnym jedzeniem!

Jedzenie kompulsywne oznacza, że rozładowujesz napięcie, sięgając po przekąski. Spożywasz więcej kalorii, niż powinieneś, bo …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.