Kilka prostych porad, dzięki którym szybciej schudniesz.
O tych zasadach musisz koniecznie pamiętać, jeżeli chcesz stosować dietę warzywno-owocową.

Dieta warzywno-owocowa – podstawowe zasady

Dieta owocowo-warzywna (dieta Dąbrowskiej) to skuteczna (choć niełatwa ze względu na konieczność jedzenia wyłącznie warzyw i owoców) metoda na pozbycie się kilku kilogramów (bez efektów jo-jo), oczyszczenie organizmu z zachowaniem zdrowego wyglądu i jędrności skóry.

Zanim się za nią zabierzesz, warto pamiętać o kilku zasadach, dzięki którym będzie Ci znacznie łatwiej przygotować potrawy:

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

1. Soki owocowo-warzywne

Soki owocowe to podstawa w diecie oczyszczającej.
Ważne, by soki były wyciskane przez Ciebie. Unikaj soków w kartonie.

Pijemy zawsze świeżo wyciskane, w proporcji : ¾ szklanki soku i ¼ szklanka wody. To ważne, by unikać soków z kartonu (nawet tych 100%) – zawierają dużo więcej cukru, są pasteryzowane i tak naprawdę są wyprodukowane z zagęszczonego soku owocowego (a więc koncentratu, który dopiero później rozrzedza się wodą).

2. Herbaty owocowe, ziołowe i zielone

Najlepiej smakują parzone z suszu, który możemy kupić w większości sklepów spożywczych, w sklepach ze zdrową żywnością lub w internecie.

Kup kilka gatunków, żeby urozmaicić jadłospis.

Koniecznie zwróć uwagę na skład – wybieraj te, które składają się w 100% z suszu, unikaj herbat „owocowych” produkowanych przez duże koncerny – dlatego, że bardzo często zawierają barwniki i konserwanty. Często im bardziej egzotyczna nazwa tym więcej niepotrzebnych dodatków możemy znaleźć w środku.

3. Woda

Pij wodę niegazowaną lub przegotowaną.

Dodaj do dzbanka z wodą plaster cytryny lub limonki, liść mięty lub kostki miętowe – będzie lepiej smakowała i dostarczysz organizmowi więcej witaminy C.

Możemy pić także zaparzone i ostudzone napary np. z dzikiej róży, mięty z cytryną i listkiem mięty, rumianku z cytryną i listkiem mięty itd.

Uwaga! Koniecznie pij od 1.5 – 2 litrów wody dziennie – nie licząc pozostałych płynów (np. zup) – to bardzo ważne, by Twoja skóra była odpowiednio nawilżona i nie straciła elastyczności, gdy zaczniesz gubić kilogramy.

4. Sól

Najlepiej używać soli z mikroelementami.

5. Kostki miętowe

Zaparz mocną herbatę miętową (prawie esencję) – może być z liści lub mięty suszonej.

Przelej do woreczków do zamrażania lodu. Zamróź.

Kostki miętowe są idealne także jako dodatek do wody w czasie upałów.

6. Warzywa na parze

Buraki to jedno z podstawowych warzyw w diecie warzywno-owocowej.
Buraków nie obieraj ze skórki – wyszoruj je dokładnie.

To będzie jedno z Twoich podstawowych dań podczas stosowania diety Dąbrowskiej. Najlepszym sposobem na przygotowanie warzyw jest gotowanie ich na parze.

Przygotowanie składników:

Kalafior, brokuł, cukinia, dynia, bakłażan, cebula(czerwona, szalotka) – dokładnie umyć
pietruszka, seler, marchew – dokładnie umyć lub cienko obrać.

Buraki – wyszorować, ale nie obierać ze skórki

Możemy przygotować w specjalnym urządzenia (parowar), lub użyć metalowego sitka do garnka.
Warzywa powinny być ugotowane tylko częściowo – wtedy są smaczniejsze, zachowują więcej witamin i kolorów.
Gotujemy około 15 minut, po tym czasie sprawdzamy drewniana wykałaczką lub ostrym końcem noża, czy są już odpowiednio miękkie.


Porada:
seler grube pietruszki i marchew kroimy przed gotowaniem na plastry, mniej więcej o podobnej grubości. Gotując razem warzywa grubsze razem z bardziej miękkimi( np. seler i cukinię), dodajmy miększe później albo pamiętajmy, aby już po kilku minutach gotowania są gotowe. 

7. Warzywa w piekarniku

 Żeby uniknąć monotonii w przygotowaniu posiłków, warzywa możesz również przygotować w piekarniku.

Przygotowanie składników:

Kalafior, brokuł, cukinia, dynia, bakłażan, cebula(czerwona, szalotka) – dokładnie umyć.

Pietruszka, seler, marchew – dokładnie umyć lub cienko obrać.

Buraki –wyszorować, NIE obierać ze skórki.

Przygotowane warzywa zawinąć w folię aluminiową lub (lepiej) włożyć do naczynia żaroodpornego.

Można posypać ziołami np. mieszanka prowansalską, dodać liście pietruszki , koperku, skropić sokiem z cytryny.

Piec w nagrzanym piekarniku w temperaturze 200 °C przez 45 minut.

Sprawdzić drewnianą wykałaczką lub ostrym końcem noża , czy są już odpowiednio miękkie.

Porada 1: seler grube pietruszki i marchew kroimy przed gotowaniem na plastry, mniej więcej o podobnej grubości.

Porada 2: aby skrócić czas pieczenia można pokroić warzywa w drobne plastry lub kostkę.

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]

Przeczytaj też:

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Check Also

Jakie są zasady diety ketogenicznej oraz jaki jest jadłospis na diecie ketogenicznej.

Dieta ketogeniczna bez tajemnic

Dieta ketogeniczna to sposób odżywiania, który zakłada spożywanie pokarmów bogatych w zdrowe tłuszcze, przy jednoczesnym …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments