Polecane ćwiczenia
Home » Odżywianie » Diety » Dieta warzywno-owocowa – podstawowe zasady
Kilka prostych porad, dzięki którym szybciej schudniesz.
O tych zasadach musisz koniecznie pamiętać, jeżeli chcesz stosować dietę warzywno-owocową.

Dieta warzywno-owocowa – podstawowe zasady

Dieta owocowo-warzywna (dieta Dąbrowskiej) to skuteczna (choć niełatwa ze względu na konieczność jedzenia wyłącznie warzyw i owoców) metoda na pozbycie się kilku kilogramów (bez efektów jo-jo), oczyszczenie organizmu z zachowaniem zdrowego wyglądu i jędrności skóry.

Zanim się za nią zabierzesz, warto pamiętać o kilku zasadach, dzięki którym będzie Ci znacznie łatwiej przygotować potrawy:

1. Soki owocowo-warzywne

Soki owocowe to podstawa w diecie oczyszczającej.
Ważne, by soki były wyciskane przez Ciebie. Unikaj soków w kartonie.

Pijemy zawsze świeżo wyciskane, w proporcji : ¾ szklanki soku i ¼ szklanka wody. To ważne, by unikać soków z kartonu (nawet tych 100%) – zawierają dużo więcej cukru, są pasteryzowane i tak naprawdę są wyprodukowane z zagęszczonego soku owocowego (a więc koncentratu, który dopiero później rozrzedza się wodą).

2. Herbaty owocowe, ziołowe i zielone

Najlepiej smakują parzone z suszu, który możemy kupić w większości sklepów spożywczych, w sklepach ze zdrową żywnością lub w internecie.

Kup kilka gatunków, żeby urozmaicić jadłospis.

Koniecznie zwróć uwagę na skład – wybieraj te, które składają się w 100% z suszu, unikaj herbat „owocowych” produkowanych przez duże koncerny – dlatego, że bardzo często zawierają barwniki i konserwanty. Często im bardziej egzotyczna nazwa tym więcej niepotrzebnych dodatków możemy znaleźć w środku.

3. Woda

Pij wodę niegazowaną lub przegotowaną.

Dodaj do dzbanka z wodą plaster cytryny lub limonki, liść mięty lub kostki miętowe – będzie lepiej smakowała i dostarczysz organizmowi więcej witaminy C.

Możemy pić także zaparzone i ostudzone napary np. z dzikiej róży, mięty z cytryną i listkiem mięty, rumianku z cytryną i listkiem mięty itd.

Uwaga! Koniecznie pij od 1.5 – 2 litrów wody dziennie – nie licząc pozostałych płynów (np. zup) – to bardzo ważne, by Twoja skóra była odpowiednio nawilżona i nie straciła elastyczności, gdy zaczniesz gubić kilogramy.

4. Sól

Najlepiej używać soli z mikroelementami.

5. Kostki miętowe

Zaparz mocną herbatę miętową (prawie esencję) – może być z liści lub mięty suszonej.

Przelej do woreczków do zamrażania lodu. Zamróź.

Kostki miętowe są idealne także jako dodatek do wody w czasie upałów.

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Jakie zioła odchudzające są najlepsze?

Jakie zioła na odchudzanie? Podpowiadamy!

Powszechnie wiadomo, że zioła stanowią skuteczną pomoc w leczeniu wielu dolegliwości. Nie każdy jednak zdaje …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o