Polecane ćwiczenia
Home » Odżywianie » Diety » Dieta kopenhaska – żywieniowa monotonnia
Dieta kopenhaska jest oparta głównie na mięsie, jajkach i niewielkiej porcji warzyw.
Jedna z diet, która robi furorę ostatnimi czasy.

Dieta kopenhaska – żywieniowa monotonnia

Dieta kopenhaska, nazywana również dietą trzynastodniową lub szwedzką, jest dietą niskowęglowodanową i niskokaloryczną, a w praktyce bardzo restrykcyjną i monotonną.
Pozwala ona nie tylko na szybką utratę wagi (5-20kg), ale pomaga również w uregulowaniu procesów metabolicznych i wyzbyciu się nieprawidłowych nawyków żywieniowych.

Dzienna ilość kalorii w tej diecie wynosi około 500 – 900 kcal. Głównym zadaniem tej diety oprócz natychmiastowego zrzucenia wagi jest przyspieszenie przemiany materii na około 2 lata.

Zasady diety kopenhaskiej:

Dieta kopenhaska może być stosowana nie częściej niż raz na 2 lata. Dieta zawsze trwa dokładnie 13 dni i nie możemy jej skracać lub przedłużać, ponieważ będzie nieskuteczna lub może niekorzystnie wpłynąć na funkcjonowanie naszego organizmu.

Dieta ta polega na stosowaniu, przez 13 dni, ustalonego z góry menu. Menu powtarza się co siedem dni, czyli pierwszego i ósmego, drugiego i dziewiątego, trzeciego i dziesiątego dnia, itp. spożywamy takie same posiłki. Posiłki oparte są głównie na jajkach, befsztykach, grillowanym mięsie i niewielkim dodatku warzyw (np. gotowany szpinak, sałata z olejem), owocach, chudych produktach mlecznych i kawie do śniadania. Codziennie należy wypijać co najmniej 2 litry wody niegazowanej.
Podczas diety nie można robić żadnych odstępstw, zabronione jest nawet żucie gumy lub zjedzenie kilku orzeszków, każde ‘nadprogramowe’ kalorie i jakiekolwiek produkty nieujęte w jadłospisie skutkują natychmiastowym przerwaniem diety. Przerwaną dietę można powtórzyć ponownie dopiero po 3 miesiącach.

Po zakończeniu diety należy stopniowo zwiększać przyjmowaną ilość kalorii, ale nie należy powracać do złych nawyków żywieniowych.

Zalety diety kopenhaskiej

  • Spadek wagi – można zrzucić nawet do kilkunastu kilogramów w ciągu zaledwie trzynastu dni. Spadek wagi jest widoczny już po kilku dniach od rozpoczęcia kuracji.
  • Modelowanie sylwetki – osoby, które wytrwały na tej diecie twierdzą, że ich brzuch stał się płaski, a uda i biodra smuklejsze.
  • Niskie koszty – posiłki składają się jedynie z kilku podstawowych produktów, więc wydatki będą minimalne.
  • Bardzo krótki okres trwania diety – wystarczy zmobilizować się zaledwie na 13 dni, więc w porównaniu z innymi dietami jest to naprawdę krótki czas

Wady diety kopenhaskiej

  • Monotonia – proste posiłki oparte na kilku ciągle powtarzających się produktach, zabronione jest używanie przypraw – to sprawia, że bardzo szybko możemy być znużeni takim ubogim menu.
  • Restrykcyjność – w ciągu trzynastodniowego planu żywieniowego nie możemy zmieniać, ani urozmaicać posiłków. W dodatku nawet najmniejsze odstępstwo od jadłospisu (jeden batonik, dodatkowy owoc) może zniweczyć efekt końcowy i musimy przerwać dietę.
  • Ograniczenia wiekowe i zdrowotne – to nie jest dieta dla każdego. Wskazana jest jedynie dla osób dorosłych, które są całkowicie zdrowe.
  • Niska wartość odżywcza – ze względu na ubogie menu dieta dostarcza mało witamin oraz wartości odżywczych, co może doprowadzić do wystąpienia skutków ubocznych.
  • Możliwe skutki uboczne – drażliwość, znaczne osłabienie organizmu, omdlenia, wypadanie włosów, problemy z paznokciami i cerą.
  • Ubogie śniadania – to niezbyt dobry dla naszego organizmu początek dnia, możemy być osłabieni, głodni a wypijanie kawy na czczo to spore obciążenie dla wątroby i ryzyko wzrostu ciśnienia.
  • Efekt jo-jo -spektakularny spadek masy ciała, którego doświadczamy stosując się do zasad diety, to głównie ubytek wody oraz masy mięśniowej. Gdy tracimy masę mięśniową spada tempo przemiany materii, w efekcie łatwiej nam przytyć, gdy powrócimy do normalnego jedzenia.

Uwaga! Przed podjęciem jakiejkolwiek diety, powinnaś zrobić podstawowe badania i skonsultować się z dietetykiem, który w profesjonalny sposób ustali najlepszy dla Ciebie sposób odżywiania się. Pamiętaj również, że dieta tylko w połączeniu z aktywnością fizyczną przyniesie oczekiwane efekty.

 

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Dieta pudełkowa może również oznaczać zdrowe i zbilansowane posiłki.

Dieta na zamówienie, czyli zdrowy i wygodny sposób na wymarzoną sylwetkę

Z roku na rok wzrasta liczba Polaków, dla których idealna sylwetka i zdrowy styl życia …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o