Pobierz DARMOWY plan treningowy TABATA KILLER! Schudnij, popraw kodnycję i zacznij się regularnie ruszać! >> Więcej

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Jak wybrać materac dla otyłych?
Sprawdź jak wybrać najlepszy materac.

Materace dla otyłych – jakie wybrać?

Sen jest pierwotną potrzebą człowieka, dlatego jego przebieg wpływa na wiele aspektów życia codziennego. Jednym z czynników, który bezsprzecznie decyduje o efektywności nocnej regeneracji, jest materac. Jego wybór powinien być szczególnie ważny dla osób mierzących się z nadwagą, ze względu na duży wpływ podłoża na utrzymanie prawidłowej pozycji kręgosłupa w czasie snu. Jaki materac dla osób z większą masą ciała sprawdzi się najlepiej?

Materac dla osób z nadwagą – czy jego wybór jest ważny?

Sen jest czynnością, której człowiek poświęca aż jedną trzecią swojego całego życia. Oznacza to, że nocna regeneracja wpływa na zdrowie fizyczne, psychiczne oraz ogólne samopoczucie i koncentrację. Osoby mierzące się z nadwagą bardzo często śpią na nieprawidłowo dobranym podłożu.

Taki stan przekłada się na rozwój dolegliwości bólowych kręgosłupa i stawów, które w trakcie nocnej regeneracji powinny mieć szansę na efektywny odpoczynek po całym dniu.

Osoby z nadwagą podczas zakupu odpowiedniego podłoża powinny zwracać uwagę na trzy czynniki:

  • grubość materaca,
  • rodzaj wypełnienia podłoża,
  • twardość.

Wysokiej klasy materace, które posiadają różną grubość, twardość oraz rodzaj wypełnienia można znaleźć w ofercie marki Hilding Anders na stronie: https://www.materaceszczecin.eu.

Jak wybrać odpowiedni materac do spania
Wybierając materac zwróć uwagę na grubość materaca,
rodzaj wypełnienia podłoża,
oraz twardość.

Twardość materaca dla osoby z nadwagą – co warto wiedzieć?

Materac dla osoby z nadwagą powinien być dopasowany do osobistych preferencji użytkownika. Jego nieprawidłowe dopasowanie może nieść wiele niekorzystnych konsekwencji dla osoby otyłej, do których należą bóle kręgosłupa, utrudnione zasypianie, a nawet problemy z krążeniem spowodowane uciskiem określonej partii ciała na materac.

Jednym z najważniejszych parametrów podłoża, które należy wziąć pod uwagę kupując konkretny model jest jego twardość. Twardość materaca określana jest w przedziale H1 do H4, gdzie H1 to bardzo miękki materac, natomiast H4 – bardzo twardy. W ofercie marki Hilding na stronie abcsnu.pl można znaleźć wiele modeli materacy z różnym wypełnieniem, które oznaczone są twardością H4. Ten typ materaca sprawdzi się dla użytkowników, których waga jest wyższa niż 80 kg, dzięki czemu podczas odpoczynku podłoże nie będzie uginać się pod wpływem ciężaru ciała.

Wypełnienie i grubość materaca dla osoby otyłej

Grubość materaca dla osoby otyłej z pewnością powinna być wyższa niż u użytkowników z przeciętną wagą. Grubość podłoża powinna osiągać wartość minimum 20 cm, a najlepszym rozwiązaniem jest zakup materaca o wysokości oscylującej w granicach 25 cm.

Na komfort snu osoby otyłej wpływać będzie również ogólna konstrukcja materaca, czyli rodzaj zastosowanego wypełnienia. Marka Hilding dla osób z nadwagą poleca bardzo twarde materace z wypełnieniem sprężynowym, na przykład zastosowanym w modelu Pasodoble. Materac Pasodole charakteryzuje się konstrukcją opartą o połączenie zaawansowanego technologicznie systemu sprężyn kieszeniowych, który z obu stron został uzupełniony pianką FlexiFom.

Taka konstrukcja z pewnością wpływa na właściwe podpieranie kręgosłupa osób z nadwagą w trakcie snu, dzięki czemu całe ciało ma szansę regenerować się w całkowicie naturalnej, swobodnej pozycji.

Poprawa jakości higieny snu osób otyłych jest niezwykle ważna. Przeprowadzanie nocnej regeneracji z odpowiednich warunkach pozwala na utrzymanie zdrowia fizycznego i psychicznego w dobrej kondycji.
Jaki materac najlepiej wybraćdla osoby otyłej?
Minimalana grubość materaca to 20 cm.

Artykuł partnera

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]
Tabata Killer!

Pobierz plan treningowy TABATA KILLER na 30 dni!

Zacznij regularnie ćwiczyć, schudnij i zadbaj o super kondycję!

Więcej informacji

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Check Also

trening - krotki rozruch poranny

Poranny rozruch, czyli krótki i konkretny trening na najlepsze rozpoczęcie dnia

Co rano wstajesz markotny i zmęczony i nie masz energii na start? Możesz to zmienić! …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

NOWOŚĆ!
Sprawdź E-book!

47 zabaw i ponad 150 pomysłów na aktywne spędzanie czasu z dzieckiem

Wypełnij formularz i zapisz 

się na webinar! 

Pobierz plan TABATA KILLER! 

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail

Dołącz do wyzwania deski!

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail