Pobierz DARMOWY plan treningowy TABATA KILLER! Schudnij, popraw kodnycję i zacznij się regularnie ruszać! >> Więcej

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Ćwiczenia na spalanie tłuszczu dla początkujących - trening w 5 min.
Trening w 5 min na szybkie spalanie tkanki tłuszczowej.

Efektywny, krótki trening na spalanie tłuszczu i płaski brzuch | Trening w 5 minut

Przed tobą krótki, 5-minutowy, ale bardzo intensywny trening na spalanie tłuszczu i wzmocnienie mięśni brzucha. Ten zestaw podniesie twoje tętno, podkręci metabolizm i pozwoli sukcesywnie spalić kalorie.

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

Obejrzyj film z treningiem na płaskich brzuch i spalanie kalorii

Co to za trening?

To intensywna seria ćwiczeń, której celem jest wzmocnienie mięśni brzucha i spalenie tkanki tłuszczowej. Została przygotowana w koncepcji treningu w 5 minut, który można wykonać w każdym miejscu mając zaledwie chwilę. Oczywiście można wydłużyć trening wykonując kilka serii.

O co chodzi z treningiem w 5 minut?

Trening w 5 minut zawiera krótkie, intensywne i efektywne serie ćwiczeń. Możesz je dowolnie łączyć ze sobą lub wykonywać kilka powtórzeń jednej serii.

Możesz:

  • Wykonać 3-5 serii w ciągu jednego cyklu treningowego
  • Wykorzystać chwilę wolnego czasu w ciągu dnia i wykonywać po 1 serii co kilkadziesiąt minut / kilka godzin
  • Wpleść te ćwiczenia do innych treningów
  • Wykonać całość jako trening Tabaty 

Dla kogo dedykowany jest trening?

Trening jest odpowiedni dla wszystkich, którzy chcą wzmocnić mięśnie stabilizacji centralnej, przyspieszyć spalanie kalorii lub po prostu zażyć zdrową dawkę ruchu. Dzięki niemu spalisz tłuszcz (przy regularnych ćwiczeniach) oraz wzmocnisz i wyrzeźbisz brzuch.

W czym Ci ten trenig pomoże?

Regularnie stosowany przyczyni się do wzmocnienia mięśni i poprawy stabilizacji centralnej, odpowiedzialnej za wsparcie kręgosłupa, a duża intensywność ćwiczeń pomoże zredukować tkankę tłuszczową.

Jak często go wykonywać, żeby były efekty?

Jako jedna seria, nawet codziennie. Jako dłuższy trening, około 3 razy w tygodniu. Pamiętajmy jednak o regeneracji oraz o tym, że nie ma uniwersalnych schematów dla każdego. Najważniejsze to dopasować do swoich możliwości i preferencji częstotliwość, intensywność i objętość treningów.

Jakie ćwiczenia znajdziesz w tym zestawie?

1. MOUNTAIN CLIMBERS

Przyciągaj kolana w kierunku klatki, utrzymuj biodra i barki nieruchomo.

2. SIĘGANIE DO KOSTEK NA PRZEMIAN W LEŻENIU

Oderwij łopatki od podłoża i sięgaj naprzemiennie dłońmi do kostek

3. PLANK WYSOKO/NISKO

Utrzymuj nieruchomo ciało oraz barki na tej samej wysokości i przechodź z podporu na dłoniach do podporu na przedramionach i z powrotem

4. SPIĘCIA DO ŚWIECY

Unoś nogi z leżenia spinając brzuch, odrywaj tylko biodra od ziemi

5. ZMIANY STRON W SIDE PLNKU

W planku bocznym płynnie zmieniaj strony, ustawiaj łokieć pod barkiem

Jakie są punkty kluczowe treningu?

Przede wszystkim przyciągaj pępek do kręgosłupa, co pozwoli zaangażować do pracy mięśnie głębokie i wzmocnić stabilizację. Skup się na technice, która jest ważniejsza od intensywności ćwiczeń. Jeśli na co dzień nie ćwiczysz zbyt wiele, zrób rozgrzewkę.

Przeciwwskazania – kto nie powinien robić tego treningu?

Osoby z urazami kręgosłupa powinny się skonsultować z fizjoterapeutą. Problemy z nadgarstkami mogą także uniemożliwić wykonywanie ćwiczeń w podporze. W razie wątpliwości, skonsultuj się z trenerem, lub napisz w komentarzu.

Masz pytania?

Napisz w komentarzu, chętnie odpowiem.
Zapraszam też do udziału w miesięcznym wyzwaniu treningowym Tabata Killer, w którym oprócz mięśni brzucha pracujemy nad kondycją i siłą całego ciała.

Dołącz do wyzwania Tabata Killer – kliknij tutaj

Oceń artykuł
[Głosów: 14 Średnia: 4.4]

O autorze - Michał Tereszkiewicz

Trener, instruktor Krav Maga i jogi. Pasjonat ćwiczeń siłowych i entuzjasta aktywności fizycznej wszelkiej maści, bez szajby fitnesowej.
Tabata Killer!

Pobierz plan treningowy TABATA KILLER na 30 dni!

Zacznij regularnie ćwiczyć, schudnij i zadbaj o super kondycję!

Więcej informacji

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Check Also

Po co trenujesz?

Czy potrafisz odpowiedzieć na pytanie… po co ćwiczysz i trenujesz?

Zastanów się przez chwilę, po co ćwiczysz? Masz jakiś konkretny cel? A może ćwiczysz bo …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Test #001

Dołącz do wyzwania deski!

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail

Pobierz plan TABATA KILLER! 

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail