Pobierz DARMOWY plan treningowy TABATA KILLER! Schudnij, popraw kodnycję i zacznij się regularnie ruszać! >> Więcej

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

zdalna nauka proste plecy poprawna sylwetka
Jak zadbać o proste plecy, poprawną sylwetkę i koncentrację w trakcie zdalnej nauki?

Jak zadbać o proste plecy i koncentrację dziecka w trakcie zdalnej nauki? 6 podpowiedzi

Jak pomóc dziecku przy zdalnym nauczaniu? Dlaczego dziecko nie potrafi się skupić w trakcie zdalnej nauki?  To jedne z wielu pytań, jakie zadają sobie rodzice w czasie kiedy ich dzieci, zamiast iść do szkoły, rozpoczynają zdalne nauczanie w swoich pokojach. Wszyscy zdążyliśmy się już przekonać, że zarówno dla dzieci, jak i  dla rodziców jest to ogromne wyzwanie. Jak w takim razie pomóc dziecku w trakcie zdalnej nauki, tak by potrafiło się skupić i siedziało prosto?

W tym filmie i artykule nie będzie przedstawiał jak logować się do komunikatora w trakcie zdalnego nauczania czy jak wykonać zadanie domowe na komputerze.

Chce pomóc rodzicom poprawić jakość miejsca nauki waszego dziecka tak, aby zmniejszyć negatywny wpływ przesiadywania przed komputerem na sylwetkę dziecka oraz poprawić jego koncentrację.

Poniżej znajdziesz film oraz opis jak w kilku krokach przystosować odpowiednio stanowisko do nauczania zdalnego. Jeżeli pracujesz na home office i przede wszystkim korzystasz z komputera to poniższe zasady również znajdą zastosowanie dla Ciebie rodzicu.

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

Obejrzyj film – Zdalne nauczenie – jak pomóc dziecku? | 6 sposobów

Całą treść artykułu znajdziesz w filmie poniżej:

Zdalne nauczanie – jak powinno wyglądać odpowiednie stanowisko do nauki?

1. Zamień krzesło na piłkę lub dysk sensomotoryczny

Siedzenie na krześle zdecydowanie nie jest zdrowe dla organizmu człowieka, a tym bardziej dla organizmu dziecka, które powinno budować prawidłowy wzorzec postury. Wczesne zaniedbania, mogą zaowocować problemami z sylwetką w przyszłości.

Niestety niemożliwe jest aby w pełni wyeliminować siedzenie, ale możemy zmienić jego rodzaj. Dzięki wykorzystaniu piłki gimnastycznej lub dysku sensomotorycznego ciało dziecka cały czas musi delikatnie pracować, aby zachować ciało w równowadze.

Dodatkowo piłka i dysk są miękkie, dzięki czemu pośladki nie będą obolałe po kilku godzinach nauki przy komputerze.

Chcesz kupić taki dysk? Tutaj znajdziesz szeroki wybór – SPRAWDŹ 

Tutaj znajdziesz szeroki wybór piłek do rehabilitacji – SPRAWDŹ

Dysk sensomotoryczny do siedzenia dla dizecka.
Wystarczy napompować i położyć na krześle. Pierwsze odczucia są dziwne, ale z czasem człowiek się przyzwyczaja.

2. Odpowiednio przygotuj miejsce nauki

Zabierz z biurka wszystko co nie jest potrzebne – dzięki temu dziecko nie będzie się tak prosto rozpraszało.

Porządek na biurku to porządek w głowie.

Biurko powinno być czyste, a jedyne co powinno się na nim znajdować to: komputer, zeszyt, książka i coś do pisania.

Jeżeli boisz się, że w trakcie lekcji dziecko będzie korzystało z internetu i nie będzie skupiało się na lekcji to polecam sprawdzić ten wpis w którym przedstawione są programy do blokowania stron www.

Piłka gimnastyczna dla dzieci - zdlane nauczanie
Koniecznie dobierz odpowiednią wielkość piłki do wzrostu dziecka. Nogi powinny dotykać ziemi.

3. Odpowiednie ułożenie monitora

Konsekwencją złego ułożenia monitora jest pochylona głowa dziecka. Natomiast konsekwencją pochylonej głowy mogą być bóle karku oraz bóle głowy. A jak wiadomo, jeżeli coś nas boli to zdecydowanie trudniej się skupić na nauce. Dlatego też tak ważne jest, aby monitor na który spogląda dziecko był na odpowiedniej wysokości.

Jak w takim razie to zrobić?

  • Sprawdź, na jakiej wysokości musi być monitor tak, aby jego górna krawędź była na wysokości oczu dziecka
  • Przygotuj specjalną podpórkę pod laptopa lub po prostu połóż monitor/laptopa na podwyższeniu z książek
  • Stań z boku i oceń czy dziecko siedząc ma głowę wyprostowaną  czy nie musi pochylać lub zadzierać głowy do góry kiedy patrzy na monitor

Sprawdź szeroki wybór podstawek pod monitor – SPRAWDŹ

4. Osobna klawiatura i mysz

Jeżeli dziecko korzysta z laptopa to zapewne zauważycie, że w momencie podniesienia laptopa lub umieszczania go na podpórce nie ma za bardzo możliwości aby utrzymać prawidłową sylwetkę i korzystać z wbudowanej klawiatury i touchpada. W tym momencie niezbędnym zakupem będzie osobna mysz oraz klawiaturą, które pozwolą na to aby:

  • Zachować odpowiednią wysokość monitora i nie pochylać głowy w trakcie nauki
  • Zachować odpowiednią odległość od monitora
  • Bezproblemowo korzystać z pełnowymiarowej klawiatury i myszki, dzięki czemu nadgarstki nie będą skręcone do środka w trakcie pisania na klawiaturze

5. Wysokość biurka i krzesła względem klawiatury i myszy

Zaraz po ustawieniu monitora na odpowiedniej wysokości powinniśmy zadbać o odpowiednią wysokość krzesła. W trakcie korzystania z klawiatury nadgarstek wraz z przedramieniem powinny być w jednej linii ze stołem. Dzięki temu nadgarstki nie są dodatkowo obciążane, unikniemy sytuacji, gdy łokcie dziecka znajdowały są poniżej poziomu biurka.

Prawidłowa postawa przy komputerze - zdane nauczanie.
Najważniejsze zasady, by mieć proste plecy: monitor na wysokości oczu, nadgarstki i przedramiona w linii z biurkiem, aktywna przerwa co 25 minut.

6. Metoda Tomato Timer

Tomato Timer to znana metoda zarządzania czasem. Opiera się ona na tym, że na każde 20/25 min pracy przypada 5 minut przerwy. Dzięki temu wykorzystujemy w 100% skupienia na 20/25 min, a potem dajemy odpocząć mózgowi na 5 minut tak, aby naładował baterie na kolejne 25 min.

Ważne, aby te 5 minut było faktycznym oderwaniem od nauki tak, aby mózg odpoczął. Wiadomo, że można w tym momencie poczytać książkę, zobaczyć kawałek bajki, bo mózg wtedy odpocznie, ale naszym zadaniem jest zmobilizować dziecko do krótkiego ruchu tak, aby pobudzić krążenie i przypomnieć, ciału, że jest po to, aby się ruszać, a nie wyłącznie siedzieć.

Dobrym pomysłem jest ustawienie takiego Tomato Timera zarówno dla siebie i dziecka i poproszenie go, aby to ono przychodziło do nas i w przypominało nam o wykonaniu kilku wspólnych ćwiczeń. Unikniemy wtedy przeświadczenia u dziecka, że tylko ono musi to robić i że jest to przykry obowiązek.

Możemy też przed nauką przygotować w salonie prosty tor przeszkód tak, aby co każde 25 min zrobić rodzinną dyscyplinę pokonywania toru przeszkód na czas. Nie zapomnijcie każdorazowo spisywać swoich osiągnięć.

Dlaczego to jest tak ważne, by pomóc dzieciom w czasie zdalnego nauczania?

  • Dla dzieci zdalne nauczanie to nowa sytuacja – wróciły do szkoły, a tu znowu trzeba siedzieć przy komputerze
  • Dzieci nie wiedzą jakie są skutki siedzącego trybu życia – to, że my je postraszymy krzywym kręgosłupem czy problemami w przyszłości w ogóle nie robi na nich wrażenia
  • Budowanie nawyków aktywnego trybu życia powinno rozpoczynać się jak najwcześniej – zdrowe nawyki powinny być czymś oczywistym
  • Im dzieci zaczną wcześniej pracować nad prawidłową postawą – tym lepiej! Proste plecy w trakcie nauki zdalnej, to proste plecy w dorosłości

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o konsekwencjach siedzącego trybu życia to koniecznie sprawdź wpis – Konsekwencje siedzącego trybu życia u dzieci.

Dołącz do grupy na Facebooku – Dziecko bateryjka | Pomysły na gry i zabawy ruchowe dla całej rodziny.

W tej grupie przedstawiam pomysły na ćwiczenia i zabawy które pozwolą zaktywizować Twoje dziecko. Skupiam się tutaj przede wszystkim na sposobach jak zaszczepić u dzieci chęć do ruchu a nie na kompleksowych planach treningowych które mają w 30 dni z naszego dziecka zrobić mistrza. Sprawdź i przekonaj się sama – to nic nie kosztuje

Dołącz do grupy na Facebooku  – kliknij tutaj

Sprawdź webinar – jak zadbać o solidną porcję ruchu w życiu swojego dziecka?

Jeżeli uważasz, że Twoje dziecko za mało się rusza, brak Ci pomysłu lub co gorsza widzisz, że Twoje dziecko boryka się z problemy otyłości – sprawdź mój webinar. Omawiam w nim prawdziwe powody otyłości u dzieci oraz jak najlepiej zacząć z nią walkę.

Sprawdź webinar

Masz pytania? Nie wiesz jak pomóc swojemu dziecku?

Daj znać w komentarzu. Chętnie pomogę znaleźć Tobie rozwiązanie.

Oceń artykuł
[Głosów: 4 Średnia: 3.8]

Żródła:

https://calamari.pl/blog/ergonomiczne-miejsce-pracy-w-biurze-i-podczas-pracy-zdalnej

O autorze - Przemek Warzecha

Trener, instruktor Krav Maga dla dzieci i dorosłych oraz GFM. Uwielbia prowadzić i uczestniczyć w zajęciach które są rozwojowe, stawiające na zabawę oraz pozytywne zmęczenie.
Tabata Killer!

Pobierz plan treningowy TABATA KILLER na 30 dni!

Zacznij regularnie ćwiczyć, schudnij i zadbaj o super kondycję!

Więcej informacji

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Check Also

trening - krotki rozruch poranny

Poranny rozruch, czyli krótki i konkretny trening na najlepsze rozpoczęcie dnia

Co rano wstajesz markotny i zmęczony i nie masz energii na start? Możesz to zmienić! …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

NOWOŚĆ!
Sprawdź E-book!

47 zabaw i ponad 150 pomysłów na aktywne spędzanie czasu z dzieckiem

Wypełnij formularz i zapisz 

się na webinar! 

Pobierz plan TABATA KILLER! 

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail

Dołącz do wyzwania deski!

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail