Pobierz DARMOWY plan treningowy TABATA KILLER! Schudnij, popraw kodnycję i zacznij się regularnie ruszać! >> Więcej

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Jendnym ze źródeł nadwagi u dzieci jest brak aktywności fizycznej.
Czy pół godziny dziennie na aktywne zabawy to wysoka cena za zmniejszenie ryzyka otyłości w przyszłości?

Brak czasu na aktywność z dzieckiem? A będzie czas w przyszłości na psychologa?

Brak czasu na aktywność z dzieckiem, brak czasu na odpoczynek, brak czasu na wszystko. To chyba problem niejednego rodzica… Chcielibyśmy się pobawić, czymś zająć dziecko, ale tu zmęczenie, tu praca, tu tysiąc spraw do załatwienia. Przekładamy to na wieczne „jutro”, bo dziś nie ma czasu. Zawsze jest coś ważniejszego. Pytanie tylko, czy któregoś dnia, patrząc na swoją pociechę, nie zdasz sobie sprawy, że jest za późno by coś zmienić…

Odpuszczenie sobie budowania u dziecka nawyku aktywnego trybu życia, może mieć naprawdę opłakane skutki w przyszłości. Aktualny brak czasu na codzienne proste, aktywne gry i zabawy z dzieckiem, może mieć przełożenie na konieczność wyczekiwania w kolejkach do lekarzy czy trenerów w przyszłości.

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

Obejrzyj film: 

Niżej znajdziesz cały artykuł oraz przygotowane treści w formie filmu:

Aktywność u dzieci – dlaczego to jest ważne, aby przeciwdziałać otyłości już TERAZ?

Nadwaga i otyłość niesie ze sobą szereg negatywnych skutków. Im dłużej borykamy się z problemem tym więcej problemów powstaje i tym trudniej wyjść z choroby, jaką jest otyłość. Wiec jako rodzic trzeba zastanowić się czy odkładając w czasie budowanie zdrowych nawyków tak naprawdę nie sprawiamy, że nasze dziecko może być narażone na szereg problemów w przyszłości.

„Teoretyczna” oszczędność czasu teraz:

  • Szybkie spożywanie posiłków
  • Brak wartościowych czy też ogólny brak spożywanych śniadań
  • Dawanie dziecku pieniędzy na śniadanie w szkole zamiast kanapek
  • Zapewnianie przekąsek zamiast pełnowartościowych posiłków
  • Posyłanie dziecka wyłącznie na zorganizowane zajęcia sportowe w zamian za brak aktywności w domu

Potencjalne konsekwencje „oszczędności” czasu w przyszłości:

  • Konieczność zatrudnienia dietetyka
  • Konieczność zatrudnienia trenera
  • Konieczność wizyt u lekarza, psychologa
  • Konieczność nauki gotowania oraz jedzenia zdrowo w trybie natychmiastowym
  • Konieczność zastępowania nawyku podjadania „niezdrowych przekąsek” na rzecz zdrowych zamienników w trybie natychmiastowym

Mówiąc wprost i brutalnie – koncentrując się na tym, by coś zrobić szybko, na już, niedokładnie, bo wiecznie nie ma czasu, nie przykładając uwagi do rozwoju swojego dziecka – możesz mu wyrządzić olbrzymią krzywdę!

Dlaczego zajęcia dodatkowe to za mało? No bo są… DODATKOWE!

Zapisując dziecko na dodatkowe sportowe zajęcia na pewno zapewniamy mu szereg korzyści takich jak: nauka konkretnej dyscypliny sportu, możliwość nawiązywania relacji z rówieśnikami, aktywnie spędzony czas, możliwość znalezienia konkretnej pasji związanej ze sportem.

Niestety nieważne jak dobre były by to zajęcia to są one DODATKOWE i są z reguły dwa razy w tygodniu po jednej godzinie.

Jest to zdecydowanie za mało ruchu, gdyż optymalna dawka ruchu to od jednej do dwóch godzin dziennie. Dlatego też tak ważne jest, aby bawić się aktywnie z dzieckiem w domu w czasie wolnym. Tak, aby tymi 5 minutowymi zabawami w skali dnia uzbierać tą godzinę lub dwie.

Decydując, że jedyną aktywnością dziecka będą właśnie te zajęcia dodatkowe i wierząc, że utrzymają one dziecko w odpowiedniej kondycji fizycznej tak naprawdę okłamujemy samych siebie.
Dodatkowo jeżeli z brakiem ruchu będzie szła zła dieta i brak aktywnego przykładu ze strony rodzica potencjalnie skazujemy dziecko w przyszłości na konieczność uczestniczenia w nielubianych a koniecznych treningach spalających kalorie czy w gorszym przypadku na leczenie farmakologiczne redukujące wagę ciała.

Jak poradzić sobie z wiecznym brakiem czasu na aktywność z dzieckiem?

Każdy dzień ma tyle samo godzin i nie ma żadnego sposobu, aby rozciągnąć ten czas. Dlatego też bardzo często znalezienie czasu na dodatkowy trening czy zabawę jest trudnym zadaniem. Dlatego też tak dużym zainteresowaniem wśród dorosłych poszukujących treningów cieszą się programy treningowe w 5 minut czy 30 minut.

Podobnie powinniśmy też podejść do budowania aktywności z dzieckiem. Jeżeli grafik jest tak napięty, że nie potrafimy znaleźć czasu na 30 minut aktywnej zabawy z dzieckiem, to znajdźmy przynajmniej 5 minut.

5 minut to czas który jest w stanie wygospodarować każdy – jeżeli uważasz, że nie to zainstaluj aplikację śledzącą ile czasu dziennie przeglądasz Facebooka czy Instagrama :))

A nawet jeżeli nie jesteśmy w stanie zorganizować tych 5 minut to jeszcze nie wszystko stracone. W takim momencie wystarczy wpleść zabawę/aktywność w codzienne czynności takie jak:

  • Wchodzenie po schodach  – kto szybciej wbiegnie, kto dalej zeskoczy, kto wejdzie po poręczy
  • Sprzątanie  – sprzątanie na czas, dziecko wyciera a rodzic podnosi krzesła czy inne meble, zabawa w detektywa (dajemy dziecku listę zabawek, które ma znaleźć i odnieść na miejsce), rolowanie skarpetek i rzucanie do celu – do kosza na punkty czy do szuflady
  • Segregacja śmieci – zgniatanie butelek na czas, kto zrobi więcej lub wyścigi do kosza
  • Zakupy  – dziecko przynosi zakupy do wózka, wspólne wnoszenie i rozładowywanie zakupów
  • Wspólne oglądanie bajek  – zamiast siedzenia na kanapie siądźcie na piłce gimnastycznej
  • Wspólne odrabianie lekcji  – co każde 20 min przerwa na  5 minut wspólnej zabawy: berek, tor przeszkód, rodzic wykonuje ćwiczenia siłowe wraz z dzieckiem
  • Samodzielne noszenie przez dziecko plecaka (nauka prawidłowego pakowania i odchudzenie plecaka ze zbędnych książek)

Zasady wprowadzania zdrowych nawyków do życia codziennie – zrób to na spokojnie i etapami

Dołącz do grupy na Facebooku – Dziecko bateryjka | Pomysły na gry i zabawy ruchowe dla całej rodziny.

W tej grupie przedstawiam pomysły na ćwiczenia i zabawy które pozwolą zaktywizować Twoje dziecko. Skupiam się tutaj przede wszystkim na sposobach jak zaszczepić u dzieci chęć do ruchu a nie na kompleksowych planach treningowych które mają w 30 dni z naszego dziecka zrobić mistrza. Sprawdź i przekonaj się sama – to nic nie kosztuje

Dołącz do grupy na Facebooku  – kliknij tutaj

Sprawdź webinar – jak zadbać o solidną porcję ruchu w życiu swojego dziecka?

eżeli uważasz, że Twoje dziecko za mało się rusza, brak Ci pomysłu lub co gorsza widzisz, że Twoje dziecko boryka się z problemy otyłości – sprawdź mój webinar. Omawiam w nim prawdziwe powody otyłości u dzieci oraz jak najlepiej zacząć z nią walkę.

Sprawdź webinar

Masz pytania? Nie wiesz jak pomóc swojemu dziecku?

Daj znać w komentarzu. Chętnie pomogę znaleźć Tobie rozwiązanie.

Oceń artykuł
[Głosów: 2 Średnia: 5]
Tabata Killer!

Pobierz plan treningowy TABATA KILLER na 30 dni!

Zacznij regularnie ćwiczyć, schudnij i zadbaj o super kondycję!

Więcej informacji

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Check Also

trening - krotki rozruch poranny

Poranny rozruch, czyli krótki i konkretny trening na najlepsze rozpoczęcie dnia

Co rano wstajesz markotny i zmęczony i nie masz energii na start? Możesz to zmienić! …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

NOWOŚĆ!
Sprawdź E-book!

47 zabaw i ponad 150 pomysłów na aktywne spędzanie czasu z dzieckiem

Wypełnij formularz i zapisz 

się na webinar! 

Pobierz plan TABATA KILLER! 

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail

Dołącz do wyzwania deski!

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail