Polecane ćwiczenia
Home » Zdrowie i uroda » Porady » Jak zacząć się odchudzać – by zrobić to mądrze i wytrwać do końca!
Zbiór porad dotyczących efektywnego odchudzania.
O czym pamiętać przy odchudzaniu?

Jak zacząć się odchudzać – by zrobić to mądrze i wytrwać do końca!

Z rozpoczęciem procesu odchudzania jest jak z większością zmian w życiu – najtrudniej jest zacząć i przetrwać pierwszych kilka tygodni. Jednak, gdy już zaczniesz i złapiesz bakcyla, równie ciężko będzie ci zrezygnować, dlatego warto zaryzykować i podjąć ten wysiłek.

Poniżej znajdziesz kilka rad/zasad, które ułatwią ci start  w zawodach, w których nagrodą jest upragniona, zgrabna sylwetka.

1.Określ jasno swój cel.

Na początku drogi ku lepszemu, dobrze jest określić co chcemy osiągnąć i dlaczego. Rozważ co jest twoim celem, nazwij go i najlepiej zapisz gdzieś, żeby o nim pamiętać.

To może być wszystko, od celów fizycznych, np. zgubienia 10 cm w pasie, przez zdrowotne, takie jak walka z cukrzycą, aż do psychicznych, czyli zwyczajnego poprawienia sobie humoru, bo wreszcie kupiłaś ciuszek w mniejszym niż zwykle rozmiarze. Warto także określić dlaczego to właśnie taki cel chcesz osiągnąć i wypisać te powody. Będą cię one motywowały do zmiany.

Musisz jednak pamiętać, że Twoje cele powinny być realne i „zdrowe” – wymyślając nieosiągalne zadania, jesteś z góry skazana na niepowodzenie i frustrację.

2.Stwórz plan swojej drogi do celu.

Gdy już określisz swój cel, warto abyś nakreśliła ścieżkę, która do niego prowadzi. Wiesz, że musisz zacząć ćwiczyć i zadbać o sposób odżywiania, dlatego postaraj się oszacować ile razy w tygodniu jesteś w stanie przeprowadzić przynajmniej godzinny trening i czy poza treningiem jesteś w stanie na przykład pójść dodatkowo na spacer.

Zastanów się również, czy musisz przejść na konkretną dietę, czy wystarczy zmienić nawyki żywieniowe, na przykład zrezygnować ze słodyczy i słodkich napojów i zacząć jeść kilka posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu.
Pozwoli ci to stworzyć jasny plan twojej zmiany, którym będziesz się posiłkować, wprowadzając ją w życie.

3.Nie odkładaj niczego na później.

Chcesz zmienić swoje życie, ale zaczniesz od poniedziałku, od przyszłego miesiąca, od nowego roku, od imprezy u Kaśki lub po prostu jutro. Niestety to nie działa! Odkładanie wszystkiego na później rzadko przynosi efekty, dlatego zacznij od razu – masz plan – realizuj go! I pamiętaj, że wymówki i ograniczenia, to w 99% Twój wymysł, dlatego nie czekaj, tylko działaj – tu i teraz!

Jak zacząć się odchudzać i robić to mądrze.
Rozpocznij prace i ciesz się z każdego sukcesu.

4.Nie oczekuj natychmiastowych rezultatów.

Niestety nie od razu Rzym zbudowano. Tak samo jest z wprowadzaniem pozytywnych zmian w życiu. Efekty przyjdą, możesz być tego pewna, jednak wymagają cierpliwości i konsekwencji w działaniu.

Gdyby odchudzanie i praca nad sobą były łatwe i przyjemne, uwierz, wszyscy bylibyśmy szczupli, dlatego ważne abyś się skupiła na realizacji swojego celu dzień po dniu, była cierpliwa i nie zrażała się, bo to długoterminowy proces.

5.Nie kieruj się jedynie wagą.

Mierząc efekty swojej pracy nad zgrabną sylwetką nie kieruj się jedynie wagą, gdyż nie jest to najlepszy i najdokładniejszy wskaźnik postępów twojego odchudzania. Przede wszystkim przeprowadź odpowiednie pomiary – centymetrem zmierz obwody w najistotniejszych miejscach (brzuch, uda, biodra, klatka piersiowa). Możesz także zainwestować i przy użyciu specjalistycznych urządzeń, które coraz częściej są dostępne w klubach fitness, dokonać pomiaru składu ciała.

Taki pomiar pokaże ci na przykład, jaki % twojego ciała stanowi tkanka tłuszczowa lub ile ważą twoje kości. Dobrym pomysłem jest również zrobienie zdjęć sylwetki przed rozpoczęciem przemiany i w trakcie całego procesu.

Pamiętaj o dwóch istotnych kwestiach:

1. pomiary/zdjęcia powinnaś wykonywać regularnie, jednak nie za często (wystarczy raz w miesiącu)

2. nie sugeruj się wagą – uwierz możesz ważyć tyle samo lub niewiele mniej niż przed przemianą, a „zmniejszyć się” o 2 rozmiary

Dzieje się tak, ponieważ tkanka mięśniowa zastępuje tłuszczową – obie ważą tyle samo, jednak różnią się objętością, oczywiście na korzyść tej pierwszej.

Co jest najważniejszy przy odchudzaniu? Zestaw porad wspomagających proces odchudzania.
Dobra dieta to klucz do sukcesu w odchudzaniu.

6.Poradź się eksperta.

Jeżeli nie jesteś pewna, czy twoja dieta lub treningi są właściwe, nie wstydź się i poradź eksperta. W większości klubów fitness i siłowni można bezpłatnie lub za niewielką opłatą przeprowadzić konsultacje z trenerami i dietetykami, dlatego warto z nich korzystać.

Pamiętaj także, żeby upewnić się, że nie masz żadnych przeciwskazań do podjęcia wybranej aktywności fizycznej lub diety.
Wizyta u lekarza na pewno nie zaszkodzi, a będziesz miała pewność, że nie pogorszysz stanu swojego zdrowia.

7.Uwierz w siebie.

Wiara w siebie i w to, że możesz osiągnąć upragniony cel i zrobisz to, jest podstawą całego procesu odchudzania. Jeżeli będziesz wątpić w to, że się uda, to tak, jakbyś sama rzucała sobie kłody pod nogi! Pamiętaj, nikt nie zmotywuje cię lepiej do działania niż ty sama, dlatego nastaw się pozytywnie, nie zrażaj i walcz do końca. Twój sukces zależy tylko i wyłącznie od ciebie!

8.Ciesz się z małych postępów.

Twój główny cel – 10 kg mniej. Super, mamy o co walczyć. Pamiętaj jednak, że po drodze do tego celu osiągasz wiele małych zwycięstw, dlatego doceń je! Zdecydowałaś, że będziesz biegać.

Na początku było ciężko, ale już przy 4 treningu zauważyłaś, że nie łapiesz zadyszki po pierwszych 5 minutach? A może zamiast zjeść tabliczkę czekolady, świadomie wybrałaś jabłko, albo banana? Brawo, ciesz się tym, to twój mały sukces, który stanowi motywację do dalszej pracy i osiągania kolejnych postępów.

 

Przeczytaj też:

Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Zatrucie pokarmowe - jakie są najlepsze metody?

Jak postępować w przypadku zatrucia pokarmowego?

Zatrucie pokarmowe to częsta dolegliwość występująca u osób w każdym wieku. Najczęściej wywołane jest spożyciem …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o