Polecane ćwiczenia
Home » Sport » Nordic Walking » Nordic Walking – jakich błędów nie wolno popełniać. 
Nordic Walking to prosty sposób na spędzanie czasu
Nordic Walking można uprawiać o każdej porze!

Nordic Walking – jakich błędów nie wolno popełniać. 

Nordic Walking z roku na rok zyskuje wielu nowych zwolenników. Z kijami spacerują młodzi, dorośli oraz seniorzy, co oznacza, że jest to aktywność przeznaczona dla każdego.

Czy zakupienie kijów oraz przeczytanie instrukcji w Internecie wystarczy do uprawiania Nordic Walkingu? Jako instruktor Nordic Walking Polska stwierdzam, że nie! Codziennie obserwuję osoby chodzące z kijami i stwierdzam, że większości z nich brakuje wiedzy na ten temat.

W związku z tym przedstawiam kilka najczęściej popełnianych błędów.

Dzięki Nordic Walking zadbasz o swoje zdrowie
Nordic Walking to aktywność dla wszystkich – warto jednak wiedzieć, jakich błędów należy unikać!

Najczęstsze błędy w Nordic Walking

  1. Brak odpowiedniej rozgrzewki na początku zajęć oraz brak stretchingu na ich koniec. Przypominam, że te dwa istotne elementy aktywności ruchowej zabezpieczają nasz organizm przez kontuzjami.
  2. Niewłaściwe kije do uprawiania tej dyscypliny. Kije trekkingowe nie nadają się do chodzenia techniką klasyczną Nordic Walking. Podstawowa różnica to kształt rękojeści kija, która ogranicza swobodną ruchomość nadgarstka, jakże istotną do prawidłowego chodzenia. Złe kije mogą spowodować po spacerze ból nadgarstków i łokci.
  3. Brak akcentowania fazy podparcia. Chodzenie z kijami ma za zadanie odciążać kończyny dolne (kolana, biodra) i zaangażować do pracy mięśnie ramion i rąk. Mało kto z samouków Nordic Walking zwraca na to uwagę.
    Jeżeli szukasz fizjoterapii - kliknij.
    Profesjonalna fizjoterapia na Śląsku – kliknij i sprawdź!

     

  4. Sztywna sylwetka ciała. Podczas Nordic Walkingu tułów powinien się naprzemiennie lekko rotować raz w prawo, raz w lewo. Determinuje to zaangażowanie mięśni brzucha i grzbietu w czasie chodzenia oraz wydłużenie kroku.
  5. Krótkie kroki zdecydowanie zmniejszają szybkość chodzenia i spada intensywność wysiłku.
  6. Zgięty łokieć podczas chodu blokuje swobodną pracę ramienia (od przodozgięcia, aż do tyłozgięcia). W prawidłowej technice rękojeść kija wraz z dłonią powinny przekraczać linię bioder i dopiero wtedy następuje faza odepchnięcia. Aby poprawić swoją technikę oraz podnieść efektywność wysiłku warto skorzystać z lekcji z licencjonowanym instruktorem.Już po pierwszych zajęciach inaczej spojrzysz na spacer z kijami oraz poczujesz jak pracuje całe ciało.Nordic Walking to wszechstronna dyscyplina, która jest tania, można ją uprawiać o każdej porze roku oraz w różnym terenie, dlatego zapewne będzie się w Polsce dalej rozwijać, z czego i ja  serdecznie się cieszę. Do zobaczenia na szlaku…

 

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Dobór odpowieniego tętna w treningu.

Tętno a efektywność treningu, czyli co musisz zrobić, aby szybciej osiągnąć cel treningowy?

Częstotliwość pracy serca, czyli tętno, jest jednym z najbardziej obiektywnych i najprostszych mierników poziomu wysiłku …

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
hultaj Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
hultaj
Gość
hultaj

obtarcia i odparzenia od złych butów i skarpet