Polecane ćwiczenia
Home » Odżywianie » Porady » Dostarczanie witaminy D z pożywieniem
Jak dostarczać organizmowi witaminę D?
O czym trzeba pamiętać, by dostarczyć organizmowi witaminę D

Dostarczanie witaminy D z pożywieniem

Zastosowanie dobrze zbilansowanej diety, bogatej w pokarmy zawierające witaminę D, w połączeniu z częstą ekspozycją na słońce w okresie letnim daje bardzo dobre skutki. W ten sposób można zapewnić sobie właściwą podaż tej substancji i uniknąć groźnych skutków jej niedoboru. A w jakich pokarmach można znaleźć ten składnik?

Naturalne źródła witaminy D – najlepsze?

Oczywiście, chcąc zadbać o dostarczenie sobie witaminy D w odpowiednich ilościach, można wybrać się do apteki i kupić suplement, który pokryje całe dzienne zapotrzebowanie na witaminę D. Będzie to na pewno łatwiejsze niż komponowanie zdrowej diety, a także tańsze.

Dlaczego więc takie wyjście jest niepolecane? Ponieważ suplementy można stosować tylko jako uzupełnienie zdrowej diety, nigdy jej zastępstwo – w ten sposób nie zapewni się sobie zdrowia. Ponadto witaminy dostarczane do organizmu w naturalnych postaciach, czyli w pokarmach, są bardziej wartościowe, lepiej przyswajalne i wykorzystywane przez organizm. Gdy więc pragnie się zadbać o właściwą podaż witaminy D, trzeba wprowadzić do swego jadłospisu ryby, najlepiej tłuste, morskie.

Wskazany jest też żółty ser, jaja (zwłaszcza żółtka), mleko, margaryna wzbogacona witaminą D, ale przede wszystkim ekspozycja na słońce.

Na czym polega trudność?

Wzbogacenie diety w pokarmy zawierające witaminę D jest bardzo ważne, ale nie można mieć nadziei, że w ten sposób zaspokoi się pełne zapotrzebowanie na ten składnik. Jest to niestety niemożliwe, gdyż potrzeby organizmu w tym zakresie są duże, zaś pokarmy te (poza rybami) zawierają tylko niewielkie ilości witaminy D. By więc pokryć pełne zapotrzebowanie organizmu, trzeba byłoby spożywać je w naprawdę ogromnych ilościach, co jest zupełnie niemożliwe.

W dodatku najlepszymi źródłami witaminy D są tłuste ryby morskie, które w Polsce są niestety drogie, toteż spożywa się je sporadycznie.

Z tego powodu ważne jest, by prócz zdrowej diety, zadbać też o ekspozycję na słońce latem.

Pozwoli to na wytwarzanie witaminy D w skórze pod wpływem promieni słonecznych, co jest skutecznym i najtańszym sposobem na dostarczenie sobie tej substancji. W tych miesiącach zaś, gdy nie ma słońca lub pogoda nie pozwala na syntezę skórną, niezbędne jest zastosowanie dobrego suplementu. Trzeba zwrócić uwagę, aby wybrać taki produkt, który pozwoli pokryć zapotrzebowanie organizmu na witaminę D w pełni, a nie tylko w niewielkiej części.

Czytaj więcej o witaminie D oraz jej prawidłowej suplementacji na www.vitrumd3.pl

Artykuł przygotowany przez partnera serwisu 

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Agrest indyjski to suplement diety który wspomaga proces odchudzania i dostaniesz go w każdym sklepie.

Agrest indyjski kontra odchudzanie – jak to działa?

Czy wiesz, że szerokie grono Polaków boryka się z nadwagą lub otyłością? To przypadłości uwarunkowane …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o