Polecane ćwiczenia
Home » Odżywianie » Porady » Nietolerancja laktozy a poziom wapnia w organizmie

Nietolerancja laktozy a poziom wapnia w organizmie

Nietolerancję laktozy, uniemożliwiającą spożywanie mleka i wielu jego przetworów, stwierdza u siebie coraz więcej osób. Jest to związane nie tylko z większą świadomością społeczeństwa na temat występowania różnych nietolerancji i alergii pokarmowych, ale też zwiększoną zapadalnością na nie – przydarzyć może się to każdemu i w każdym wieku. Jak wówczas zadbać o podaż wapnia?

Sprawdź diety i poradniki odchudzania:

  • Dieta 1200/1600 kalorii

    Dieta redukcyjna

    Specjalna dieta odchudzająca dla kobiet, która szybko pomoże Ci pozbyć się zbędnych kilogramów i zredukować tkankę tłuszczową.

    SPRAWDŹ

  • Dieta Schudnij sama

    Dieta odchudzająca

    Idealna dieta dla kobiet, które chcą skutecznie schudnąć oraz utrzymać super formę bez efektu jo-jo.

    SPRAWDŹ

  • Poradnik odchudzania

    Schudnij zdrowo

    Ponad 120 stron, zadań, infografik, kalkulatorów i tabelek dotyczących odchudzania. Konkretne, sprawdzone i fachowe porady.

    SPRAWDŹ

  • Pyszne desery

    FitDesery bez cukru

    Coś dla amatorów łakoci – ponad 100 zdrowych przepisów na ciasta, desery, batony, muffiny bez dodatku cukru.

    SPRAWDŹ

Mleko – najlepsze źródło wapnia

Powszechnie wiadomo, że mleko i jego przetwory są najlepszym źródłem wapnia. Zawierają go w stosunkowo dużych ilościach, zwłaszcza w porównaniu do roślinnych źródeł. Obecność laktozy, cukru powodującego u osób z nietolerancją uciążliwe reakcje, jest pożądana, gdyż laktoza ułatwia wchłanianie wapnia.

Jak dostarczać sobie wapń, nie tolerując laktozy?

Jest to możliwe, ale wymaga nieco więcej starań niż normalnie. Kiedy nie można sięgnąć po mleko i dużą część jego przetworów, trzeba radzić sobie inaczej. W sprzedaży, co prawda, pojawiają się preparaty, które pomagają trawić laktozę, jednak konsumenci podchodzą do nich dość ostrożnie, woląc po prostu unikać tego składnika.

W przypadku nietolerancji laktozy, świetną alternatywą dla mleka są jego fermentowane produkty mleczne, czyli maślanki, kefiry i jogurty. Zawierają częściowo rozłożoną laktozę, a więc są łatwiejsze do strawienia i zwykle nie powodują niemiłych dolegliwości.

Inne produkty bogate w wapń to orzechy, ryby i ich przetwory (szczególnie te, które jada się z niewielkimi ośćmi, na przykład szprotki) czy warzywa strączkowe. Jednak zawartość wapnia oraz jego biodostępność jest z tych produktów mniejsza. Dlatego warto pomyśleć o suplementacji diety. Polecana jest ona nie tylko w przypadku osób z nietolerancją laktozy, ale też stosujących tradycyjną, normalną dietę, która nie zawsze pokrywa zapotrzebowanie organizmu na wapń.

Czytaj więcej na temat roli wapnia w organizmie, jego wchłaniania oraz suplementacji na vitrumcalcium.pl

Artykuł przygotowany przez partnera serwisu 

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

fenix zero spalacz tłuszczu

Fenix Ground Zero – prawdziwe opinie i efekty

To prawdopodobnie najskuteczniejszy spalacz tłuszczu jaki pojawił się na rynku w ostatniej dekadzie. Oparty jest …

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o