Pobierz DARMOWY plan treningowy TABATA KILLER! Schudnij, popraw kodnycję i zacznij się regularnie ruszać! >> Więcej

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

czy sushi jest zdrowe

Czy sushi to dobry wybór dla dbających o wagę?

Sushi to tradycyjna japońska potrawa, która jest w naszym kraju bardzo popularna. Choć uważa się, że sushi jest bardzo wykwintne, zdrowe i smaczne, to jednak nie przez wszystkich jest ono lubiane. To oczywiście zrozumiałe, bo jakże jedno danie mogłoby zadowolić wszystkie, tak różne gusta kulinarne? – Nie jest to przecież realne! Sushi ma jednak liczne grono swoich zwolenników, którzy przekonują, że jest ono smaczne, zdrowe i lekkostrawne. Czy mają rację? Czy sushi to dobry wybór dla dbających o wagę?

Czy sushi jest zdrowe?

Choć sushi jest w Azji znane od wieków, to swoją obecną postać przybrało dopiero kilkadziesiąt lat temu. Dziś są to niewielkie krążki z gotowanego ryżu, z algami, owocami morza, surowymi lub gotowanymi rybami, a niekiedy również i z warzywami. Całość podawana jest z sosem sojowym, marynowanym imbirem lub ostrym chrzanem wasabi.

Podstawą sushi są zatem ryby, owoce morza, ryż, warzywa i algi, których używa się do zawijania farszu. Biorąc pod uwagę wartości odżywcze wszystkich składników naszej potrawy, nie można zaprzeczyć, że sushi to przysmak zarówno zdrowy, jak i mający niewiele kalorii. Jak dowodzą różne badania, regularne spożywanie sushi korzystnie wpływa na naszą odporność, na nasz układ nerwowy oraz na układ sercowo-naczyniowy. Dobrze działa również na kości, skórę, tarczycę i wzrok. Ile kalorii ma sushi? Czy ta potrawa tuczy?

Ile kalorii ma sushi? Czy sushi tuczy?

Powszechnie uznaje się, że sushi to niskokaloryczne i lekkostrawne danie, które jest dobrym wyborem dla osób dbających o wagę. Szacuje się, że jedna porcja ma około 42 kcal, czyli niewiele, ale żeby się najeść, musimy zjeść więcej. Mimo wszystko nadal jest to lekkie, dietetyczne danie, po które warto sięgnąć na obiad lub na kolację. Trzeba jednak zaznaczyć, że z całą pewnością niskokaloryczne będą dania serwowane w restauracji oraz gotowe pakowane zestawy, które pochodzą od producenta sprawdzonej marki.

Natomiast sushi przyrządzone przez nas własnoręcznie, może być niskokaloryczne, ale nie zawsze takie będzie. Wszystko zależy bowiem od tego, jakich produktów użyjemy i z czym nasze rolki przygotujemy.

Tradycyjne sushi jest więc dietetyczne, lecz już wszelkie dodatki, mogą okazać się problematyczne. Rolki z majonezem, awokado i serkiem, będą o wiele bardziej kaloryczne, niż kawałki z łososiem i tuńczykiem. Oczywiście, bez obaw możemy sięgać po sushi z ogórkiem, z rybami, owocami morza, grzybami shiitake, glonami i algami. Dobrym wyborem będzie też sushi z Carrefouraczyli gotowe boxy przyrządzone w tradycyjny sposób. Gotowe sushi z takich sklepów jak: Żabka, Biedronka, Aldi czy Carrefour, wcale nie musi być gorszej jakości od dania, które zamówimy w restauracjach!

Artykuł przygotowany przez partnera serwisu 

Tabata Killer!

Pobierz plan treningowy TABATA KILLER na 30 dni!

Zacznij regularnie ćwiczyć, schudnij i zadbaj o super kondycję!

Więcej informacji

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Check Also

Olej z natury

Skąd zamawiać zdrowe i ekologiczne oleje?

Olej zwykle kojarzy się nam jedynie z jednym z produktów, które wykorzystywane są standardowo w …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

NOWOŚĆ!
Sprawdź E-book!

47 zabaw i ponad 150 pomysłów na aktywne spędzanie czasu z dzieckiem

Wypełnij formularz i zapisz 

się na webinar! 

Pobierz plan TABATA KILLER! 

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail

Dołącz do wyzwania deski!

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail