Dieta kopenhaska - podstawowe zasady

Dieta kopenhaska

Trwa dokładnie 13 dni, a po jej zakończeniu waga może spaść od 7 do 20 kg. Wymaga ścisłego trzymania się z góry ustalonego jadłospisu, którego wartość energetyczna w ciągu dnia nie przekracza pułapu 500-900 kcal. Jedni się nią zachwycają, inni biją na alarm, że to prosta droga do wyniszczenia organizmu. Dieta kopenhaska – co warto o niej wiedzieć?

Największą trudnością w tej kuracji odchudzającej jest monotonny jadłospis. Jednak tylko kurczowe trzymanie się go ma zapewnić sukces. Jeśli zdarzy się, że ulegniesz pokusie i sięgniesz po zakazane jedzenie, niezwłocznie musisz przerwać dietę, a po raz kolejny możesz ją rozpocząć dopiero za 3 miesiące. Ogólnie w ten sposób możesz odchudzać się jedynie raz na dwa lata.

W ciągu dnia możesz zjeść 3 posiłki. Śniadanie musisz spożywać między 8.00 a 9.00, na obiad przypada czas między 12.00 a 14.00, natomiast po kolację możesz sięgnąć nie wcześniej niż o 16.00, ale nie później niż o 18.00.

Menu oparte jest głównie na chudym mięsie, jajkach, warzywach oraz niewielkiej ilości owoców. Niezbędne jest wypijanie co najmniej 2 litrów wody dziennie. Zamiennie można pić zieloną herbatę. Podstawą śniadania jest jeszcze czarna kawa, którą możesz wzbogacić o kostkę cukru. Ma ona pobudzić przemianę materii, a dzięki temu, że ją posłodzisz, utrzymasz poziom glukozy na w miarę stabilnym poziomie, co ma zapobiec nagłym atakom wilczego głodu. Dopuszczalne jest dodanie do kawy kardamonu lub cynamonu.

Jak wygląda program posiłków w poszczególne dni?

Pierwszego i ósmego dnia diety na śniadanie wypijasz jedynie posłodzoną kawę. Obiad to 2 jajka na twardo, 100 g gotowanego szpinaku i 1 pomidor, natomiast kolacja składa się z 1 dużego befsztyka oraz 150 g sałaty z olejem i sokiem z cytryny.

Drugiego i dziewiątego dnia ponownie śniadanie stanowi jedynie kawa. Na obiad jesz befsztyk z dodatkiem sałaty z olejem i cytryną (150 g), a jako ostatni posiłek przygotowujesz plaster szynki, który łączysz z 2-3 szklankami jogurtu naturalnego.

W trzecim i dziesiątym dniu kuracji odchudzającej przychodzi czas na wzbogacenie śniadania o 1 grzankę z pieczywa razowego. Obiad musi składać się z gotowanego szpinaku, 1 pomidora oraz 1 wybranego owocu (jabłka, grejpfruta lub ananasa). Z kolei na kolację możesz zjeść plaster szynki, 2 jajka na twardo i 150 g sałaty z olejem i cytryną.

Czwarty i jedenasty dzień zaczynasz od filiżanki kawy z kostką cukru. Jako drugie danie jesz jajko na twardo ze 150 g tartej marchewki oraz 100 g naturalnego twarożku. Kolacja to 100 g sałatki owocowej i 2-3 szklanki jogurtu naturalnego.

W piątym i dwunastym dniu na dzień dobry jesz dużą startą marchewkę z sokiem z cytryny, potem sięgasz po sporą porcję chudej ryby, a na koniec jesz befsztyk z sałatą i brokułami (200 g).

Szóstego i trzynastego dnia śniadanie złożone jest jedynie z kawy. Obiad to 150 g gotowanego kurczaka z sałatą z dodatkiem oleju i soku z cytryny, a kolacja składa się z 2 jaj na twardo i dużej marchewki.

W połowie diety kopenhaskiej śniadanie ma postać kubka herbaty bez cukru, a obiad – kawałka chudego mięsa z grilla (150 g). Tego dnia nie jesz kolacji.

Po 13 dniach masz nie tylko sporo stracić na wadze, ale także cieszyć się szybszą przemią materii. Niestety, jeśli wraz z zakończeniem diety kopenhaskiej od razu wrócisz do normalnego jedzenia, w krótkim czasie możesz spodziewać się efektu jo-jo.

Ze względu na charakter diety – niskokaloryczna i niskowęglowodanowa, możesz ją stosować jedynie będąc w pełni zdrową osobą. Przed podjęciem kuracji powinnaś również skonsultować się z lekarzem. Restrykcyjny sposób utraty wagi nie jest zalecany sportowcom, osobom pracującym fizycznie, zmagającym się z problemami ze strony nerek i układu pokarmowego. Nie powinny jej stosować także kobiety w ciąży, karmiące piersią i nadciśnieniowcy.

Zobacz też inne diety na doz.pl

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]

Przeczytaj też:

Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Check Also

Jakie są zasady diety ketogenicznej oraz jaki jest jadłospis na diecie ketogenicznej.

Dieta ketogeniczna bez tajemnic

Dieta ketogeniczna to sposób odżywiania, który zakłada spożywanie pokarmów bogatych w zdrowe tłuszcze, przy jednoczesnym …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments