Zestawy warzyw, których właściwości wzmacniają odporność organizmu.
Zimą jedz kiszonki, by budować odporność organizmu.

Co jeść zimą i jesienią dla zdrowia?

Jesień i zima to czas, gdy należy szczególnie zadbać o odporność swoją i całej rodziny. W okresie wzmożonej zachorowalności na grypę i różnego rodzaju infekcje, warto pamiętać, że duży wpływ na naszą odporność ma dieta. Co jeść, by nie chorować i przetrwać zimę w jak najlepszej formie? Podpowiadamy.

Po pierwsze – warzywa sezonowe 

Zimą i jesienią warto sięgać przede wszystkim po świeże produkty, oczywiście w miarę możliwości. Nie dajmy się zwieść jednak, gdy w sklepie widzimy warzywa, które już dawno są po sezonie.

Oznacza to, że zostały wyhodowane sztucznie i nie mają zbyt dużo wartości odżywcze to, że zostały wyhodowane sztucznie i nie mają zbyt dużo wartości odżywczych, a jedynie są naszpikowane chemią. Jesienią sięgamy również po warzywa sezonowe, takie jak brukselka, jarmuż, ziemniaki, czerwoną i białą kapustę oraz pasternak.

Buraki zawierają w swoim składzie duże ilości kwasu foliowego, witaminę C, żelazo, wapń oraz magnez. Spożywanie ich zapobiega anemii oraz udowodniono, że ma działanie antynowotworowe. Z buraków z łatwością przyrządzisz zupę, pieczone możesz dodać do sałatki, a odrobinę do tarty.

Typowo sezonowym, jesiennym warzywem jest również dynia. W swoim składzie zawiera ona witaminy, takie jak C, B, D oraz PP, a także inne wartościowe substancje, takie jak magnez, potas, kwas foliowy i beta-karoten.
Dynia ma bardzo pozytywny pływ na nasz wzrok oraz zapobiega powstawaniu chorób układu krążenia. Najczęściej wykorzystujemy ją do przyrządzania zupy, ale idealnie sprawdzi się również jako składnik ciast. Jako przekąska idealnie sprawdzą się natomiast pestki dyni, w których znajdują się substancje takie jak cynk oraz lecytyna.

Warzywa mrożone 

Jesienią i zimą należy zadbać o to, by w naszej diecie znalazło się jak najwięcej warzyw, także tych w postaci mrożonek. To skuteczny sposób na przechowywanie warzyw i owoców.

Dzięki procesowi mrożenia niektóre elementy zyskują często nawet lepszą bioprzyswajalność. By warzywa zachowały jak najwięcej właściwości należy mrozić je w temperaturze około 18 stopni Celsjusza.

Kiszone warzywa

W sezonie wzmożonej zachorowalności na różnego rodzaju choroby do swojej diety warto włączyć kiszonki. Produkty te zawierają wiele dobroczynnych dla naszego organizmu substancji. Dzięki procesowi fermentacji mlekowej warzywa zyskują dodatkową porcję witaminy C oraz witamin z grupy B.

Jedzenie kiszonek ma bardzo pozytywny wpływ na wzmacnianie odporności oraz wspomaga procesy trawienne. Zwróćmy uwagę na to, by warzywa były kiszone, a nie kwaszone. To bardzo duża różnica.

Jesienią i zimą warto włączyć do swojej diety składniki takie jak płatki jaglane, kasze i mąka gryczana. To zdrowe i pełnowartościowe produkty, z których możesz przygotować wiele wartościowych posiłków dla swojej rodziny. Zimą zwracajmy uwagę na to, co jemy, gdyż ma to wpływ na funkcjonowanie całego naszego organizmu oraz na układ odpornościowy.

Artykuł przygotowany przez partnera serwisu

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]

Przeczytaj też:

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Check Also

Suplement kreatyna jako uzupełnienie treningu siłowego.

Co daje kreatyna? Czy warto ją przyjmować?

Każdy, kto zaczyna „na poważnie” trenować, prędzej czy później zaczyna się zastanawiać nad włączeniem do …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments