Pobierz DARMOWY plan treningowy TABATA KILLER! Schudnij, popraw kodnycję i zacznij się regularnie ruszać! >> Więcej

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Jaka aktywność najlepsza na odchudzanie - dlaczego jazda na rowerze?
Poznaj korzyści płynące z jazdy na rowerze.

Dlaczego powinieneś rozważyć zakup roweru, aby schudnąć?

Znalezienie idealnej drogi do zgubienia nadprogramowych kilogramów nie jest proste. W Internecie możemy znaleźć ogromną ilość sprzecznych informacji, a w rzeczywistości do schudnięcia potrzebujemy wyłącznie deficytu kalorycznego i dodatkowo aktywności fizycznej. Jeśli chodzi o aktywność, warto szczególną uwagę zwrócić na jazdę na rowerze – dowiedz się, dlaczego.

Szybkie i efektywne chudnięcie – jak to zrobić?

Jeśli chcemy schudnąć, wówczas powinniśmy spożywać mniej kalorii niż nasz organizm potrzebuje. Często jednak drastyczne obniżanie kaloryczności posiłków wiąże się z silnym uczuciem głodu, co ostatecznie negatywnie wpływa na nasze samopoczucie. Deficyt kaloryczny możemy również wypracować dzięki aktywności fizycznej, zwłaszcza treningów cardio, podczas których spalamy naprawdę sporą ilość kalorii.

Zbilansowana dieta i regularna aktywność fizyczna z pewnością zapewnią nam osiągnięcie wymarzonego celu.

Jaki rodzaj aktywności fizycznej będzie najlepszy?

Tak jak zostało już wspomniane, treningi cardio są najpopularniejszą formą aktywności, jeśli chodzi o zrzucanie kilogramów. Równie efektywne będą treningi interwałowe, które zakładają ćwiczenie w umiarkowanym tempie na zmianę z intensywnym wysiłkiem. Rower to urządzenie, które posiada niemalże każdy, więc idealnie sprawdzi się zarówno w przypadku osób początkujących, jak i bardziej zaawansowanych sportowców. 

Jazda na rowerze – jakie niesie za sobą korzyści?

Jazda na rowerze to bardzo popularna aktywność, która przez wiele osób jest traktowana jako forma rozrywki. Rower może stać się alternatywnym środkiem transportu w stosunku do samochodu, dzięki czemu wspieramy zarówno nasze zdrowie, jak i chronimy środowisko.

Podczas intensywnego treningu na rowerze możemy spalić nawet 800 kalorii w ciągu godziny, co pozwala na utrzymanie prawidłowej masy ciała. Jazda na rowerze wspomaga pracę serca i całego układu krążenia, co zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału, czy udaru. Dodatkowo ten rodzaj aktywności pozytywnie wpływa na rozwój mięśni, a także wzmacnia stawy i kości. Treningi cardio i interwały to aktywność wydolnościowa i wytrzymałościowa – jazda na rowerze pomaga poprawić naszą kondycję, co przekłada się na sprawność potrzebną do wykonywania codziennych czynności. 

Alternatywa dla tradycyjnego roweru – rower elektryczny

Rower elektryczny zaczyna pojawiać się w garażach u coraz większej ilości osób. To urządzenie sprawdzi się szczególnie wtedy, gdy chcemy pokonywać na rowerze naprawdę długie dystanse. Rower elektryczny jest mniej obciążający, co nie oznacza, że człowiek nie wykonuje żadnej pracy.

Podczas jazdy na rowerze elektrycznym również spalamy kalorie, a dodatkowo zazwyczaj możemy go połączyć z aplikacją i sprawdzić rzeczywistą ilość wydatkowanej energii. Rower elektryczny nie wymaga specjalnego ładowania, ponieważ wystarczy nam zaledwie zwykłe gniazdko elektryczne.

Rower elektryczny idealnie sprawdzi się jako transport do pracy – z pewnością nie będziemy nadmiernie zmęczeni, a jednak wykonamy swój trening.

Na rynku znajdziemy różne rodzaje rowerów elektrycznych. Odmienności wynikają przede wszystkim z mocy, jaką posiada dane urządzenie. Im większa moc, tym bardziej możemy porównać rower elektryczny do pojazdu typu skuter. Warto pamiętać, że rower elektryczny damski będzie różnił się budową od męskiej wersji urządzenia, dlatego też podczas robienia zakupów, należy zwrócić uwagę na ten szczegół.

Artykuł partnera

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]
Tabata Killer!

Pobierz plan treningowy TABATA KILLER na 30 dni!

Zacznij regularnie ćwiczyć, schudnij i zadbaj o super kondycję!

Więcej informacji

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Check Also

dziecko nie chce się bawić - co zrobić?

Co zrobić gdy dziecko nie ma chęci lub czasu na aktywną zabawę?

Jeżeli nie wiesz jak zachęcić swoje dziecko do ruchu lub przekonać je, że wspólna zabawa …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

NOWOŚĆ!
Sprawdź E-book!

47 zabaw i ponad 150 pomysłów na aktywne spędzanie czasu z dzieckiem

Wypełnij formularz i zapisz 

się na webinar! 

Pobierz plan TABATA KILLER! 

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail

Dołącz do wyzwania deski!

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail