Pobierz DARMOWY plan treningowy TABATA KILLER! Schudnij, popraw kodnycję i zacznij się regularnie ruszać! >> Więcej

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Kasza gryczana ciemna podana razem z sałatą.
Poznaj właściwości kaszy gryczanej, jaglanej, amarantus ora quinona!

Poznajemy najzdrowsze kasze – ranking

Już od wielu lat kasze cieszą się niesłabnącą popularnością. Są idealnym dodatkiem do wielu potraw głównych, sałatek, a także zup i deserów. Którą jednak wybrać? Która kasza jest z tych najzdrowszych? Zapraszamy do poznania rankingu kasz.

Z najbardziej popularnych odmian kasz, jakie możemy spotkać na sklepowych półkach, można wymienić kaszę jęczmienną, gryczaną, mannę, bulgur, jaglaną, kuskus, komose ryżową oraz amarantus. Jak już zauważyliśmy, wybór jest bardzo duży. Jednak, które z nich są najbardziej wartościowe pod względem składników odżywczych. Aby ułatwić podjęcie tej trudnej decyzji, przygotowaliśmy ranking 4 najzdrowszych kasz.

Kasza amarantus

Amarantus to jedna z najstarszych roślin uprawnych na świecie. Przed odkryciem Ameryki stanowił podstawę żywienia tuż obok kukurydzy, fasoli i ziemniaków. Najpowszechniej spożywany był przez Majów, Azteków i Inków Wyróżniają je szczególnie wysokie wartości odżywcze, a także zdrowotne.

Posiada niewiele witamin z grupy B oraz potas. Niemniej jednak kasza ta bogata jest w żelazo, magnez, fosfor, cynk, mangan, a także selen. Co więcej, amarantus zawiera aminokwasy egzogenne, które zapewniają sprawną produkcję hormonów, a także prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Warto także wspomnieć o sporej ilości przyswajalnego białka i błonnika, jakie zawiera amarantus.

Quinoa

Komosa ryżowa to roślina wyróżniająca się dużą ilością wartości odżywczych, które doceniali już od wieków mieszkańcy Ameryki Południowej. Quinoa jest źródłem pełnowartościowego białka, witamin z grupy B, a także kwasu foliowego, magnezu, miedzi oraz fosforu. Wykazuje także działanie przeciwalergiczne, przeciwzapalne i przeciwwirusowe. Za to nie zawiera wapnia i potasu, a indeks glikemiczny wynosi zaledwie 40, więc jest idealna dla osób odchudzających się.

Kasza jaglana, kasza gryczana, kasza amarantus oraz kasza Quinowa. Poznaj wszystkie rodzaje.
Każda kasza posiada swoje unikalne właściwości. Wybierz najlepszą dla siebie.

Kasza gryczana

Jedna z najczęściej kupowanych kasz do naszych domów. Dostępna jest w postaci ciemnej palonej, a także jasnej niepalonej, przy czym druga odmiana jest najzdrowsza. Jest źródłem rutyny uszczelniającej naczynia krwionośne, a także kwercetyny i kwasów organicznych.

Kasza gryczana zawiera mnóstwo witamin grupy B oraz znaczną ilość soli mineralnych, czyli wapnia, fosforu, magnezu, żelaza, cynku i jodu. Niemniej jednak nie zawiera wiele potasu i wapnia, podobnie jak quinoa.

Kasza jaglana

Kasza jaglana posiada mało skrobi, za to bardzo dużo łatwo przyswajalnego białka. Wyróżnia się najwyższą spośród kasz zawartości witaminy z grupy B oraz żelaza i miedzi. Kasza jaglana wykazuje właściwości przeciwwirusowe, zmniejszają stan zapalny błon śluzowych oraz doskonale nadaje się do walki z przeziębieniem.

Warto również wspomnieć o tym, że kasza jaglana i gryczana mają działanie zasadotwórcze, a więc skutecznie przywracają równowagę kwasowo-zasadową w organizmie.

Artykuł partnera

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]
Tabata Killer!

Pobierz plan treningowy TABATA KILLER na 30 dni!

Zacznij regularnie ćwiczyć, schudnij i zadbaj o super kondycję!

Więcej informacji

Dziękujemy za zapisanie do Newslettera

Podany adres e-mail znajduje się już w bazie danych

Check Also

Problem otyłości wśród Polaków.

Otyłość – przyczyny i zapobieganie

Otyłość i nadwaga są obecnie uważane za jeden z najważniejszych problemów zdrowotnych na świecie. Światowa …

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Dołącz do wyzwania deski!

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail

Pobierz plan TABATA KILLER! 

Wypełnij formularz i pobierz plan na swój adres e-mail