Zapisz się na bezpłatny newsletter z ćwiczeniami

Home » Ćwiczenia » Ćwiczenia rozciągające » Cool down z Mel B
Ćwiczenia idealny zestaw po treningu
Ćwiczenia, które pomogą Ci odpocząć po treningu

Cool down z Mel B

Cool down, czyli ostatni etap treningu – czas na ochłonięcie, wyrównanie oddechu, rozciągnięcie mięśni. Jest tak samo konieczny jak rozgrzewka, dlatego proszę, nie pomijajcie go w swoich treningach. To tylko 5 minut, a lista korzyści bardzo długa.

Ten krótki cool down poprowadzi dla Was Mel B, zobaczcie jak w krótkim czasie, można efektywnie zakończyć trening. Nie spiesz się, teraz jest czas na odpoczynek, głębokie oddechy i relaks.

Plan ćwiczeń – Mel B cool down:

  1. Głębokie oddechy (0:10-0:38): nogi szeroko, ugnij lekko kolana i nabierając głęboko powietrza wyciągnij się w górę, unieś ramiona. Powtórz kilka razy.
  2. Skłony (0:39-1:12): wykonaj głęboki skłon do boku, rozciągnij mięśnie ramion i brzucha. Powtórz dla drugiej strony.
  3. Rozciąganie ramion (1:13-1:45): łokieć skierowany w górę, dłoń sięga łopatki, drugą ręką przytrzymujemy zgięte ramię, to samo powtarzamy dla drugiej strony. Nie spiesz się, postaraj się zrelaksować, głęboko oddychaj.
  4. Skłon w przód (1:46-3:25): nogi w rozkroku, ramiona uniesione w górę, powoli pochylamy się do przodu, plecy proste. Dłonie ułoż płasko na podłodze lub jeżeli potrafisz – złap za kostki. Następnie rozciągamy nogi, starając się obiema rękami dotknąć prawej kostki i przyciągnąć głowę do kolana, cały czas pozostajemy w skłonie.  Powoli przechodzimy do lewej kostki i powtarzamy ćwiczenie. Na koniec jeszcze raz przenosimy dłonie na środek i bardzo powoli unosimy tułów.
  5. Rozciąganie nóg (3:30-5:00): stajemy na jednej nodze, drugą zginamy w kolanie i mocno przyciągamy do pośladka. Dla równowagi możesz wyprostować ramię w bok. Następnie zgiętą nogę prostujemy przed sobą , opieramy ją na pięcie, robimy skłon i rozciągamy tym razem mięśnie łydek. To samo powtarzamy dla drugiej nogi.
  6. Krążenie ramion (5:05-5:29): ramiona swobodnie opuszczone wzdłuż ciała, krążymy ramionami w przód i w tył.

Teraz, gdy tętno wróciło do normy, a mięśnie są rozciągnięte i zrelaksowane, możesz bezpiecznie zakończyć trening i powrócić do swoich codziennych zajęć.

Sprawdź też

Stretching to również bardzo ważna część treningu!

Stretching po treningu z Jillian Michaels

O tym, że stretching po właściwej części treningu jest bardzo ważny chyba nikogo nie trzeba ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do Stopnadwadze.pl na Facebooku! Codziennie NOWE porady!