Polecane ćwiczenia
Home » Ćwiczenia » Ćwiczenia pomimo kontuzji kolana

Ćwiczenia pomimo kontuzji kolana

Staw kolanowy jest największym stawem w ciele człowieka, łączącym kość piszczelową z kością udową najdłuższymi ramionami dźwigni. Niestety, jest on podatny na wszelkiego rodzaju kontuzje. Nie trzeba być sportowcem, by mieć nieszczęście i doświadczyć ich na własnych kolanach. Brak aktywności fizycznej, nadwaga lub nadmierne eksploatowanie stawów może przyczynić się do problemów z kolanami.

Na jakie urazy narażony jest najczęściej staw kolanowy?

Najczęstszą kontuzją kolana, na którą szczególnie narażeni są sportowcy ( zwłaszcza piłkarze) jest uszkodzenie łąkotek, czyli tworów chrzęstno-włóknistych. Odpowiadają one za stabilizację w stanie kolanowym. Urazy kolana nie spotykają wyłącznie osób, które uprawiają sport. Do najpopularniejszych kontuzji kolana należą również zwichnięcia, urazy chrząstki i mięśni, zapalenie torebki stawowej lub ścięgna.

Jak zdiagnozować kontuzję kolana?

Najprostszym sygnałem jest ból. Jeśli poczujesz go podczas treningu, być może Twój stan kolanowy uległ uszkodzeniu. Warto zgłosić się do lekarza w przypadku, gdy ból lub dyskomfort nie mija. Zanim leczenie kolana zostanie rozpoczęte, lekarz musi zapoznać się z objawami urazu, uprawianą przez pacjenta aktywnością fizyczną oraz codziennych czynnościach. Po wywiadzie lekarskim następuje badanie poszczególnych części stawu kolanowego. W niektórych przypadkach wykonuje się prześwietlenie.

Mam lekką kontuzję kolana. Ćwiczyć czy nie?

W tym przypadku najlepiej zaufać specjaliście, jakim jest lekarz rehabilitacji. Dzięki wiedzy z zakresu anatomii i fizjoterapii dobierze zestaw ćwiczeń wskazanych przy kontuzji kolana. Odpowiednio dobrany wysiłek fizyczny nie tylko pomoże przezwyciężyć ból, jak również pozytywnie wpłynie na funkcjonowanie całego organizmu. Lekarz z pewnością nie zaleci ćwiczeń siłowych, które mogą być niebezpieczne dla pacjenta. Najczęściej rekomenduje się lekkie ćwiczenia rozciągające, które bez problemu mogą być wykonywane w domowym zaciszu. Przy kontuzji kolana zaleca się również spacery, których czas należy stopniowo wydłużać do godziny.

Czy istnieje sposób, by zabezpieczyć nadwyrężone kolano?

Doskonałym wsparciem przy urazach i kontuzjach kolana jest specjalistyczna orteza, której zadaniem jest stabilizacja oraz wspieranie stawu kolanowego. Obecnie na polskim rynku dostępny jest szeroki wybór ortez kolana renomowanych marek w bardzo przystępnych cenach Przynoszą one ulgę w przypadku urazów struktur stawowych, a zwłaszcza więzadeł i łąkotek. Jak zbudowana jest orteza dobra orteza? Posiada specjalne krzyżowe zapięcia pod rzepką które zapewnia jak najlepszą stabilizację przednio-tylną. Orteza umożliwia również doskonałą stabilizację boczną, za którą odpowiadają przeważnie wkłady z gumy żywicznej. To właśnie jej właściwościom przypisuje się niezawodne wsparcie dla więzadeł pobocznych. Orteza często zawiera rónież silikonowy półpierścień górny oraz unikatowe rozcięcie rzepu dolnego, co umożliwia kompresję rzepki. Orteza jest również niezastąpionym narzędziem do stymulowania mięśni, które działają na staw kolanowy,

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Trening na bazie tabaty najlepszy na spalanie tkanki tłuszczowej.

22 minutowy trening HIIT spalający tłuszcz

W załączonym filmiku znajdziecie świetny trening, który ma na celu podniesie tętna oraz przyspieszenie spalania …

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
pawelg83Ewelinka Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Ewelinka
Gość
Ewelinka

Moja mama jak miała kontuzje kolana to na poczatek stosowała żel chłodzący np Dip Rilif. Przynosił je j ulge bo szybko się wchłaniał. Ale na pewno warto zajrzec tez do lekarza. Bo taka kontuzja może przerodzić się w coś poważniejszego.

pawelg83
Gość
pawelg83

Powiem szczerze, że nie wyobrażam sobie treningu biegowego z kontuzjowanym kolanem. Ale nie jest tak, że z tego powodu trzeba zaprzestać ćwiczeń. W internecie bez problemu można znaleźć atlas ćwiczeń (np muscleboss.pl), w którym aż roi się od propozycji treningowych, które oszczędzają nogi.