Polecane ćwiczenia
Home » Ćwiczenia » Ćwiczenia na brzuch » Plank (deska) – prawidłowe wykonanie
Podczas deski głowa i ręce muszą tworzyć jedną linię.
Plank to wyśmienite ćwiczenie jeżeli chodzi o wytrenowanie mięśni brzucha.

Plank (deska) – prawidłowe wykonanie

Plank (znany również jako deska) to doskonałe ćwiczenie, które wzmocni mięśnie brzucha. Choć wydaje się banalnie proste – daje solidnie w kość. Niżej znajdziecie film jak prawidłowo wykonać plank, a także jedną modyfikację, jeżeli z wersją „podstawową” macie problem.

Pamiętaj, że liczba powtórzeń i serii ma charakter jedynie orientacyjny – wszystko zależy od tego czy i jak długo ćwiczysz, a także kondycji i wytrzymałości.

Zadbaj o regularny i głęboki oddech, pamiętaj by plecy były proste – w jednej linii z głową i ramionami.

Plank (deska) na przedramionach:

Całe ciało ustawiamy w jednej linii i opieramy się na przedramionach oraz palcach stóp. Staramy się by plecy były wyprostowane – nie mogą się wyginać w łuk. Głowa jest przedłużeniem kręgosłupa. Pośladki nie za wysoko – w jednej linii z głową i plecami. Łokcie są ustawione na wysokości ramion, a nie szerokość barków.

Podczas ćwiczenia wykonaj 3 serie po 60 sekund.

Plank prosty (deska) na rękach z ugięciem kolan

Łatwiejsza wersja poprzedniego ćwiczenia. Ręce ustaw na szerokość ramion i trzymaj wyprostowane w łokciach. Pamiętaj o maksymalnym napięciu ciała – zwłaszcza brzucha i pośladków. Plecy wyprostowane.

Podczas podporu uginaj na zmianę kolana, wracając do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie to angażuje mięśnie brzucha do intensywniejszej pracy.

Wykonaj 3 serie po 60 sekund.

Pamiętaj również, że ćwiczenia na płaski brzuch będą miały odpowiedni efekt, jeżeli wzmocnisz je solidnym treningiem cardio – bez tego nie pozbędziesz się warstwy tłuszczu, która może przykryć mięśnie brzucha.

Koniecznie zobacz inne ćwiczenia na jakie znajdziesz na kanale Stopnadwadze.pl na YouTube.

Przeczytaj też:



Chcesz szybko i skutecznie schudnąć?

Sprawdź nasze diety i poradniki odchudzania. Poprowadzimy Cię krok po kroku, pokażemy jak ćwiczyć, co jeść i jak się motywować, by odchudzanie było skuteczne i trwałe.

Nasze diety i poradniki to idealne propozycje dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia oraz czuć się fantastycznie każdego dnia.

Codziennie będziesz pełna energii, a waga pokaże ubywające jak szalone kilogramy.

Tak, pokaż mi diety!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!

Dziękujemu za zapisanie do Newslettera

Sprawdź też

Ćwiczenia seleny gomez na super seksowny brzuch i ładne nogi.

30-minutowy trening na mocny brzuch i szczupłe nogi Seleny Gomez!

Specjalnie dla ciebie sprawdziliśmy co trenują celebryci! Rezultat – 30-minutowy trening całego ciała, szczególnie angażujący …

4
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
mimimistopnadwadze.plOla Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Ola
Gość
Ola

Wydaje się proste, ale nieźle daje w kość, dzisiaj wytrzymałam ponad minutę! Ale jak ono dokładnie działa, że można mieć płaski brzuch?

stopnadwadze.pl
Editor

Dzięki maksymalnemu spięciu ciała (to bardzo ważne!) angażuje dużo większą partię mięśni – począwszy od ramion, poprzez mięśnie pleców, aż po uda, pośladki i łydki. No i brzuch oczywiście 🙂

mimimi
Gość

Ja robię tylko deskę na rękach, nie przedramionach, bo mam wadę kręgosłupa i na przedramionach to tak boli,że zdycham.

stopnadwadze.pl
Editor

Bardzo cenna uwaga – warto pamiętać o tym, że ćwiczenia robimy TYLKO I WYŁĄCZNIE, jeżeli nie sprawiają nam bólu. Jeżeli cierpimy na poważną kontuzję – zawsze przed jakimkolwiek treningiem powinniśmy się skonsultować z lekarzem ortopedą i fizjoterapeuta.