Zapisz się na bezpłatny newsletter z ćwiczeniami

Home » Ćwiczenia » Ćwiczenia na kolana » 3 proste ćwiczenia na ból kolan
Te ćwiczenia pomogą pokonać Ci ból kolan i przygotują je do intensywniejszego wysiłku
Bolące kolana to zmora prawdziwego treningu.

3 proste ćwiczenia na ból kolan

Jeżeli dokuczają Ci bóle kolan i nie możesz regularnie trenować lub z tego powodu przerywasz treningi, to jest właśnie zestaw ćwiczeń dla Ciebie.

Ćwiczenia wzmacniające kolana to tak naprawdę ćwiczenia wzmacniające mięśnie wokół tego stawu, a zwłaszcza mięśnie ud. Chronią one kolana przed bólem po ćwiczeniach, a także stabilizują staw kolanowy, nie dopuszczając do kontuzji.

Ćwiczenia wykonuj powoli i dokładnie, unikaj gwałtownych i dynamicznych ruchów, które mogą powodować niepotrzebny ból.

Stan Twoich kolan jest bardzo ważny, nie lekceważ nawet najdrobniejszych sygnałów jakie wysyła Ci Twoje ciało!

Ćwiczenia na bolące kolana

  • Ćwiczenie 1 (0:20 – 0:48): leżąc płasko na plecach unoś do góry wyprostowaną nogę, pracują mięśnie brzucha oraz ud. Powtórz 12 razy na każdą nogę.
  • Ćwiczenie 2 (0:50 – 1:32): teraz zegnij nogi w kolanach i unieś do góry biodra. Możesz pozostać w tej pozycji lub nieco ją utrudnić dodając podnoszenie nogi w tej pozycji. W tej pozycji pracują równocześnie mięśnie ud obydwu nóg. Powtórz 12 razy i zmień nogę.
  • Ćwiczenie 3 (1:32 – 2:20): połóż się na boku i zataczaj nogą koła w jedną, a później drugą stronę, tak długo, jak będziesz w stanie wytrzymać.

Te trzy proste sposoby możesz połączyć z innymi lub wykonywać je w 2-3 seriach każdego dnia. Pamiętaj 10 minut każdego dnia wystarczy, by pozbyć się lub zdecydowanie zmniejszyć bóle kolan.

Ćwiczenia warto wesprzeć odpowiednimi maściami i tabletkami regenerującymi; zadbają one o sam stan stawów i maź, która dba o ich prawidłową ruchomość. Pamiętaj jednak, by nie szukać pomocy w samym internecie, ale poradzić się farmaceuty, fizjoterapuety lub lekarza.

Sprawdź też

Proste ćwiczenia na ból kolan.

10 łatwych ćwiczeń w domu na ból kolan

Ból w kolanach może pojawić się nagle, jako efekt zbyt dużego obciążenia stawów lub przetrenowania. ...

6 komentarze

  1. Pierwsze ćwiczenie, tzn unoszenie i opuszczanie prostej nogi w kolanie przyczynia się do bólu kręgosłupa lędźwiowego, ponieważ wzmacnia mięsień biodrowo-lędźwiowy. Odradzam.

  2. wszystkie te cwiczenia które są pokazane na filmiku wyglądaja pieknie i gładko. Ja miałem troche poważniejszą kontuzje pękniętą łąkotke jestem mięsiąc po zabiegu i raczej nie moge jeszcze tak machac nogą. Co robic w tym wypadku?

    • stopnadwadze.pl

      Uszkodzenie łąkotki to bardzo poważna kontuzja. Najlepiej, jeżeli skontaktujesz się z fizjoterapeutą (zabierz wyniki badań i diagnozę lekarską) – podczas godzinnego spotkania zbada nogę, sprawdzi uraz i przedstawi Ci najszybszą metodę rekonwalescencji i ćwiczenia, które Ci pomogą. Nie powinieneś próbować niczego na własną ręką, tym bardziej nie posiłkuj się rzeczami znalezionymi w internecie – dlatego, że każdy uraz jest inny i ma swoją specyfikę, nie ma „ogólnych” ćwiczeń, które pomogą w przypadku każdej kontuzji.

      Koszt wizyty to ok. 50-80 zł, naprawdę warto wydać te pieniądze, bo dzięki temu dużo szybciej wrócisz do zdrowia.

  3. A ja chciałam w końcu zacząć uprawiać jakiś sport, ale skończyło się to kontuzją kolana. Konieczny był drobny zabieg, dzięki któremu powoli wracam do pełnej sprawności 😉

  4. lepiej wykonywać te ćwiczenia przed treningiem czy po? czy rolowanie mięśni też pomaga w przypadku bólu kolan? 🙂

    • stopnadwadze.pl

      Najlepiej regularnie, jeżeli bolą Cię często kolana po treningu – same ćwiczenia niestety nie pomogą, musisz iść do lekarza. Jeżeli masz na myśli rolowanie mięśni na wałku do rolowania to na sam ból kolan niewiele pomoże – natomiast jest bardzo wskazane po treningu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


Podobał Ci się artykuł? Dołącz do Stopnadwadze.pl na Facebooku! Codziennie NOWE porady!