Zapisz się na bezpłatny newsletter z ćwiczeniami

Home » Ćwiczenia » Ćwiczenia na kolana » 3 proste ćwiczenia na ból kolan
Te ćwiczenia pomogą pokonać Ci ból kolan i przygotują je do intensywniejszego wysiłku
Bolące kolana to zmora prawdziwego treningu.

3 proste ćwiczenia na ból kolan

Jeżeli dokuczają Ci bóle kolan i nie możesz regularnie trenować lub z tego powodu przerywasz treningi, to jest właśnie zestaw ćwiczeń dla Ciebie.

Ćwiczenia wzmacniające kolana to tak naprawdę ćwiczenia wzmacniające mięśnie wokół tego stawu, a zwłaszcza mięśnie ud. Chronią one kolana przed bólem po ćwiczeniach, a także stabilizują staw kolanowy, nie dopuszczając do kontuzji.

Ćwiczenia wykonuj powoli i dokładnie, unikaj gwałtownych i dynamicznych ruchów, które mogą powodować niepotrzebny ból.

Stan Twoich kolan jest bardzo ważny, nie lekceważ nawet najdrobniejszych sygnałów jakie wysyła Ci Twoje ciało!

Ćwiczenia na bolące kolana

  • Ćwiczenie 1 (0:20 – 0:48): leżąc płasko na plecach unoś do góry wyprostowaną nogę, pracują mięśnie brzucha oraz ud. Powtórz 12 razy na każdą nogę.
  • Ćwiczenie 2 (0:50 – 1:32): teraz zegnij nogi w kolanach i unieś do góry biodra. Możesz pozostać w tej pozycji lub nieco ją utrudnić dodając podnoszenie nogi w tej pozycji. W tej pozycji pracują równocześnie mięśnie ud obydwu nóg. Powtórz 12 razy i zmień nogę.
  • Ćwiczenie 3 (1:32 – 2:20): połóż się na boku i zataczaj nogą koła w jedną, a później drugą stronę, tak długo, jak będziesz w stanie wytrzymać.

Te trzy proste sposoby możesz połączyć z innymi lub wykonywać je w 2-3 seriach każdego dnia. Pamiętaj 10 minut każdego dnia wystarczy, by pozbyć się lub zdecydowanie zmniejszyć bóle kolan.

Ćwiczenia warto wesprzeć odpowiednimi maściami i tabletkami regenerującymi; zadbają one o sam stan stawów i maź, która dba o ich prawidłową ruchomość. Pamiętaj jednak, by nie szukać pomocy w samym internecie, ale poradzić się farmaceuty, fizjoterapuety lub lekarza.

Dieta odchudzająca – Schudnij Sama!

Możesz już zamówić dietę odchudzającą Schudnij Sama! To 100 fantastycznych, zdrowych i smacznych przepisów, które pomogą Ci zadbać o prawidłową wagę, skutecznie i bezpiecznie schudnąć. Przepisy są dokładnie rozpisane, podzielone na 5 posiłków, ułożone według wartości kalorycznych.

Schudnij Sama to doskonała propozycja dla kobiet, które chcą rozpocząć zdrowy tryb życia.

Tak, wyślij mi dietę!

Sprawdź też

Podstawowe ćwiczenia na ból kolan

Podstawowe ćwiczenia na ból kolan dla każdego

Skarżysz się na ból kolan? Jeśli tak to mamy coś specjalnie dla Ciebie! Pozbądź się ...

6 komentarzy

  1. Pierwsze ćwiczenie, tzn unoszenie i opuszczanie prostej nogi w kolanie przyczynia się do bólu kręgosłupa lędźwiowego, ponieważ wzmacnia mięsień biodrowo-lędźwiowy. Odradzam.

  2. wszystkie te cwiczenia które są pokazane na filmiku wyglądaja pieknie i gładko. Ja miałem troche poważniejszą kontuzje pękniętą łąkotke jestem mięsiąc po zabiegu i raczej nie moge jeszcze tak machac nogą. Co robic w tym wypadku?

    • stopnadwadze.pl

      Uszkodzenie łąkotki to bardzo poważna kontuzja. Najlepiej, jeżeli skontaktujesz się z fizjoterapeutą (zabierz wyniki badań i diagnozę lekarską) – podczas godzinnego spotkania zbada nogę, sprawdzi uraz i przedstawi Ci najszybszą metodę rekonwalescencji i ćwiczenia, które Ci pomogą. Nie powinieneś próbować niczego na własną ręką, tym bardziej nie posiłkuj się rzeczami znalezionymi w internecie – dlatego, że każdy uraz jest inny i ma swoją specyfikę, nie ma „ogólnych” ćwiczeń, które pomogą w przypadku każdej kontuzji.

      Koszt wizyty to ok. 50-80 zł, naprawdę warto wydać te pieniądze, bo dzięki temu dużo szybciej wrócisz do zdrowia.

  3. A ja chciałam w końcu zacząć uprawiać jakiś sport, ale skończyło się to kontuzją kolana. Konieczny był drobny zabieg, dzięki któremu powoli wracam do pełnej sprawności 😉

  4. lepiej wykonywać te ćwiczenia przed treningiem czy po? czy rolowanie mięśni też pomaga w przypadku bólu kolan? 🙂

    • stopnadwadze.pl

      Najlepiej regularnie, jeżeli bolą Cię często kolana po treningu – same ćwiczenia niestety nie pomogą, musisz iść do lekarza. Jeżeli masz na myśli rolowanie mięśni na wałku do rolowania to na sam ból kolan niewiele pomoże – natomiast jest bardzo wskazane po treningu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Nie przegap nowych artykułów na Stopnadwadze.pl i kliknij "Lubię To"!
Polub Stopnadwadze.pl na Facebooku